A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Ulysse (1994-2002)

Ulysse 2.0 JTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagycsaládosok, figyelem!!!!

Szöveges ítélet

3 évvel ezelőtt tavasszal megszületett 4. gyermekünk. Az addig nagyon szeretett Mareánktól kénytelenek voltunk megválni. Mindenképp Fiat-ban gondolkodtunk, mert Maris volt a 2. Fityónk. Itt szeretném megnyugtatni azokat, akik félnek olasz autót venni. Egy olasz autó sohasem ad többet, mint aminek kinéz, de azt maradéktalanul hozza. Ha odafigyelünk rá, észrevesszük kis jelzéseit ami esetleg rendellenességre utal, évente egyszer jól átnézetjük, akkor minden régi Fiat-tulaj egyet fog érteni velem: máris leomlanak a nagyvárosi legendák, amik a borzalmas, megbízhatatlan, elviselhetetlen és gyűlölni való olasz autókról születnek. Minket még egy Fityó sem hagyott ott sehol! Sőt Ez még azt is túlélte egy belső mosással, hogy nejem benzint tankolt bele gázolaj helyett, s ment is vele egy kilométert. Nem prémium kategóriás autók, egyszerű hétköznapi szerszámok, és jó magyar lelkülettel csak azt mondhatom, hogy a szerszámra vigyázni kell! A sárosan elrakott ásó is elrohad, ha nem rozsdamentes acélból van, de miért volna abból egy ásó?... Na, nem ömlengek. A neten megláttuk "új", megnyugtató külsejű 8 éves családi autónkat. Kereskedőtől vettük Fehérváron, 7 év németországi szolgálat után, 1 év hazai használattal a háta mögött lett a miénk. Azért a helyi fiatszervízben egy állapotfelmérést végeztettünk rajta. A kézifék hatásfoka volt eltérő a két oldalon, hibája mindössze ennyi. Árát 1,8 milkára lealkudtuk, mert hallani lehetett a HDI motorokhoz szokásos kéttömegű lendítőkerék jellemző csilingelését, ami közeli csere szükségességét vetette fel. Emiatt 140 e Ft kedvezményt kaptunk, ebből a komplett kuplung csere is meg volt lendkerékcserével együtt. Ezzel együtt vízpumpát is cseréltettünk, mert azon látszott a vég. Kívül-belül hibátlan kisbuszt kaptunk. Felelősséggel állíthatom (amit az elmúlt 3 év használat csak megerősít), hogy kispénzű nagycsaládosok számára nincs jobb választás! A 2 literes motor jól viszi a kasznit, fogyasztása korához képest pénztárcabarát, kétszer volt műszakin, ami mindössze izzócseréket jelentett számunkra. Tavaly kimúlt a klímaradiátor, ez 40 e Ft-ot vett ki a zsebünkből, de 10 évig bírta, s ez se minden típusra jellemző. Feleségem vezeti többnyire, és ezzel bátran beparkol oda is, ahová az SX4-esünkkel meg se meri próbálni. Gyerekeknek ideális, mert teljes ülés van mindenkinek, és már 3 éves korukban is be tudják csatolni magukat segítség nélkül. A kárpitok ugyan a 90-es évek csiri-csáré színvilágát idézik, de tartósak, se oldalfalon, se ülésen nincs szakadás 11 év után sem! A középső sor hátlapjairól mondjuk sikerült a műbőrt lerúgniuk már mindkét oldalon, de kárpitos 2 ezer forintból visszavarrta. A klíma jól teljesít, hátul az ülések alól hűt/fűt, és összehasonlíthatatlanul nagyobb hatásfokkal, mint az azonos generációjú R. Espace-ekben, ez tapasztalat. A hátsó ülések mögé nagy babakocsi is befér összecsukva. Rakodó hely átlagos, bár egy egyhetes kirándulásokra már tetőbox is jól jön. Minden méretű gyerekülés beköthető gond nélkül. Fényezése 11 év után is kitűnő, igaz, évente felpolíroztatjuk egy ismerőssel, aki méhviasszal kezeli és a mai napig tükrösen csillog. A motor mondjuk elbírna egy 6 gangos váltót, de még autópályán is elég az 5 fokozat, ha szabályosan közlekedünk. A hátsó üléssor felnőttek részére is kényelmes. A miénknek nincsenek fényezve a lökhárítói (de ez optikailag nem feltűnő, mert amúgy is szürke az autó). És ezt nem is bánom, mert már egy-kétszer megnyomtunk vele ezt-azt, de nem látszik semmi nyom sem. Mivel gyakorlatilag megegyezik a Lancia Phedrával, Citroen Evasionnal és Peugeot 806-ossal, ezért alkatrészhiány nincs. Bontókban van bőven utánpótlás, de az új alkatrészek ára sem horror. Az orrában nagy a tumultus, ezért nem könnyen szerelhető, de hála Istennek nem is kell gyakran. Úttartása kiváló, nincs teherautós billegés. A miénkben még az EREDETI, gyári Magnet Marelli akkumlátor van - 11 éves korában! Közben megszületett 5. gyermekünk is, így ha teljes családdal utazunk minden hely foglalt már. Azt tudjuk, hogy pár éven belül is Fiat-ot veszünk, mert ha nőnek az igények, akkor már rakodó hely is több kell. Ezért a cél: egy 8 v. 9 személyes Scudo. Hangsúlyozom: kispénzű nagycsaládosoknak (mert azért ez a két jelző általában együtt szokott előfordulni) nincs jobb választás. Ezt felelősséggel mondom, mert tudom, mit jelent ma egy 7 tagú családot fenntartani. Esetleg egy van jobb: Lancia Phedra, de az is csak azért, mert az szebb belülről...

Hibalista

- hátsó ablaktörlő lapát, lendkerék, klímaradiátor

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Marea Weekend 1.6 sx Következő autója? Scudo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Ulysse 1994

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)