A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Tipo (2015)

Tipo 1.4 TJet 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Teljesen értelmetlen darab számomra

Szöveges ítélet

Amikor munkahelyet váltottam és egy Ford S-Maxból egy Fiátba kellett átülnöm, nem mondhatnám, hogy nagyon boldog voltam, de mivel nem volt Fiatom soha, gondoltam adok egy esélyt. Kár volt...

Már az ajánlatoknál meglepődtem, amikor az árakat böngésztem. Ez a darab 4,8 millió forintba került és egy 1.4-es, 120 lovas, benzines motor hajtja. Ez az ár még jobban kezdett zavarni, amikor megláttam, hogy plusz 600.000.-Ft-ért már 1.6-os Skoda Octaviát kapni, sőt! 6,3 milliótól már dízel és automata váltós Octavia is van, csak utánna kell kicsit járni. Ennek tükrében kijelenthetem, hogy az ára indokolatlanul magas! Ez maximum egy 3,7-3,9 milliós kocsi. MAXIMUM!!

Megjelenés:
A kocsi megjelenése elég érdekes, akár impozánsnak is mondhatnánk, de valahogy nem akar összeállni. Van olyan szög amiből kifejezetten jól néz ki, de van olyan is, ahol nagyon bumfordi. A fara szerintem nem valami szép. Annyi bizonyos, hogy a kombi sokkal szebb mint a sedan változat vagy a csapott hátú.
Összességében olyan mint egy Astra és egy Focus törvénytelen gyereke. Kicsit még lehetett volna finomítani.

Felszereltség:
A kocsi viszonylag jól felszerelt, de az az ember érzése, hogy az extrákkal a gyerekes hibákat akarták leplezni és a spórolást.
Jó, hogy van a B oszloptól sötétítés, 16-os alufelni, ülésfűtés, kihangosító, érintőképernyős és NAVI-s rádió, elektromos ablak mindenhol, nappali LED menetfény, City kormány könnyítő mód, Start-Stop rendszer, tempomat, tolatóradar, de ezek már a mai világban szinte alapfelszeretségnek számítanak. Nem rossz, de nem is kimagasló.
Főleg úgy nem, hogy az érintőképernyő kicsi és a NAVI egy vicc kategória, a tolatóradar borzasztó lassan reagál és nem valami pontos, kicsit kényelmetlen hosszú távon az ülés és számtalanszor elmegy a rádió, mert nagyon gyenge az antenna. A tempomat nem valami finom darab, néha rángat a kocsi. Van azért baj bőven.

Minőség és anyaghasználat:
A kocsi belselyében az anyaghasználat végtelenül sivár, rideg és unalmas. Mindenhol ugyanaz a mintázat fut végig, a díszbetétek simán szürke színűek, és az ajtókra a világ legkeményebb és legkopogósabb műanyagát sikerült beépíteni. Ez engem speciel borzasztóan idegesít.
A műszerfal borítása már puhább, de ez sem az igazi.
A kormány és a sebességváltó nagyon otromba és bumfordi, a kormány tapintása nem egy nagy élmény.
A fények és a műszerfal világítás kicsit sincs összehangolva. Van ami fehéres fényű, van ami narancssárga. Mintha innen onnan megmaradtt volna valami amiből megszületett a Fiat belseje. A szövetek viszont nem rosszak!
Ami még rettenetesen idegesítő, az az index kapcsoló, mert olyan messze van a kormánytól, hogy minden indexelésnél felvillantom véletlen a reflektort. Az már csak hab a tortán, hogy ezek a karok is ocsmányak.
A multifunkciós kormány nem olyan rossz kezelhetőség szempontjából, de a rádió csatornaváltó gombját és a hangerő szabályozót én személy szerint felcserélném. Az ülésfűtés kapcsolója viszont nagyon rossz helyen van.
Összességében nem egy átgondolt és magas minőségben összerakott darabról beszélünk. Talán az lehet előny, hogy a műszerfal nem bonyolult, könnyen átlátható, illetve a csomagrató is használtaó az osztott tulajdonságai révén. Viszont, hogy egy kosárlabda csapat is elfér benne amit a reklámban is említenek...Hagyjuk! Tágas, de nem 5 főnek. 2 felnőtt és 2 gyerek az optimális.

Menettulajdonságok:
A motor nem húz rosszul, a turbó már a kétezres fordulat környékén besegít, de a kocsi nem egy gepárd még így sem. Bele se merek gondolni, hogy a 95 lovas társa mire lehet (nem lehet) képes. A váltó áttétel nagyon rövid, 60-nál már a hatodik fokozatot kéri a gép. Ez sem plusz pont!
Az mindenféleképpen szégyenletes, hogy a kocsi fogyasztása minősíthetetlen! Én vegyse használatban (úgy, hogy több benne a pálya mint a város és kb 100-as tempókat megyek) 8,5 litert eszik a computer szerint, de ez a valóságban legalább még 6 decivel több visszamérve a kúton!! Abszolúte nem gazdaságos céges kocsinak. Az meg, hogy egy sima 45 literes tankkal kapható, megint csak röhögésre ad okot. Átlagban 400-450 km-t lehet megtenni egy tankkal, de akkor nem szabad vele gyorsan menni. Egy Budapest-Miskolc oda-vissza nem jön ki egy tankból 145 km/h sebességnél. Emikatt konkrétan fel tudnám rúgni azt, aki a fogyasztási adatokat közölte a kocsi prospektusában (vegyes fogyasztás 6 liter).
A futómű sem egy új fejlesztés. Nagy sebességnél és kanyarban megérzed, hogy imbolyog a kaszni. Egy éles előzésnél le lehet fejeltetni a hátul utazókkal az ajtókat. Plusz idegesítő tény, hogy az ablakmosó tartály kapacitása sem valami nagy és nem jelzi semmi, ha fogytán lenne a folyadék. A Start-Stop rendszer indulása is igen sprőd a piros lámpáknál. Számtalanszor lefulladok a kocsival.

Összegzés:
Összegezve a dolgokat ez a kocsi túlárazott, látszik rajta a spórolás és nem gazdaságos. Vannak jó tulajdonságai is, de nagyon kevés. Nem egy jó befektetés és nem is hiszem, hogy kielégíti azok igényeit akik vezettek már hasonló kombit, csak mondjuk egy német, cseh vagy spanyol márka képviseletében.
Én nagyon nem szerettem meg ezt a kocsit, jó szívvel nem tudnám ajánlani senkinek.
Inkább azt tanácsolom, hogy új autó vásárlása esetén szánja rá a vevő azt a kis pluszt amibe egy Octavia kerül és vegyen inkább azt!! Vagy egy Focust, vagy egy Astrát. DE NE TIPO-T!!

Hibalista

- Kalaptartó húzókájának a takarója már az első héten letört. - Más egynlőre nem, bár néha váratlanul megvadul a Bluetooth.

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó Zrt.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2018
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 10
Megbízhatóság (6) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? S-Max Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Tipo 2015 (2016)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)