Két Tipo egy garázsban
Szöveges ítélet
A munkaadóm egyszerre vásárolt két új, 2017-es Fiat Tipót. Az egyik lounge, a másik
easy felszereltséggel bír. Az előbbi ötajtós, az utóbbi kombi kivitelű, mind a kettő 1.4 T-jet 120-Le, benzines. Az autók évente 10-15 ezer kilométer futottak, többségét a fővárosban. A motor a mai turbós kivitelűek között megbízhatónak számít, eddig nem volt probléma velük. Gyenge pont a fogyasztás, városban a 10 litert is képes meghaladni. A váltó jó, a futómű közepes. Jó úton magasabb minőségűnek tűnik mint amilyen valójában. Az összeszereltség ár-érték arányban kiemelkedő, a beltér "egyben van", zörgések, nyikorgások négy év után sem jelentkeznek. Egyes szakírók szerint a kombi kivitel csomagtartója Audi színvonalú, ennek valóság tartalmát nem tisztem megítélni, de számomra is minőséginek tűnik. Szűk egy évnyi használat után mind a kettő autón előjött egy érdekes jelenség. Csak a melegebb időszakban (kb. májustól- októberig) a napi első indítás során az alapjárat elejtette a fordulatot, a motor dadogott néhány másodpercig, de sosem állt le. Ezt követően, a nap során többé nem fordult elő. Szóltunk a márkaszerviznek, ők azt mondták szoftver hiba lehet, jelzik a gyártó felé...azóta is. Amikor bejött a hűvösebb idő, mind a kettő autónál megszűnt a jelenség. Ez a szimptóma évek óta tart, már nem is zavar. A másik visszatérő tünet, az évszakos gumicseréket követő alacsony kerék nyomásra figyelmeztető sárga fény megjelenése. A "set" feliratú gomb megnyomásával a jelzés megszűnik. Természetesen minden esetben megnéztem az abroncsokat, de eddig még egyik sem eresztett. A téves riasztások inkább a magasabb felszereltségű gépkocsit jellemzik.
Előfordul a több sárga lámpa világítás, de tényleges hiba nincs a jelzések mögött. Szintén ennél az autónál, nem tudni mi történt, mi nem, minden esetre nem sorolnám a típus hibák közé, hogy a kettőstömegű lendkerék 30 ezer Km után cserére szorult. Az autó "gazdája" szfinx-i hallgatásba burkolózik. A motor hangja is sokkal csúnyább mint a kombi változaté. A kolléga autópályán is "city" módban használja a kormányt. Kipróbáltam normál üzemmódban a kombihoz képest sokkal nehezebb tekerni, mintha szorulna. A sofőrt nem zavarja, nem viszi szervizbe. Az ülések kérdése szubjektív, számomra ez az autó gyenge pontja. Néhány utas is úgy véli, kicsit kemény, kényelmetlen. Meglepő módon a hátsó sor kényelmesebb. Összességében számomra kellemes csalódás a Fiat a hírnevéhez képest.
Hibalista
- kettőstömegű lendkerék, akkumulátor lemerülés
Ide hordtam szervizbe
Fiat Szabó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
