Nyugati kényelem, keleti izgalom...
Szöveges ítélet
Apám hozta Olaszországból 1993 őszén, alig kétévesen, gyönyörű állapotban. Ha jól emlékszem, leadott vállalati kocsi volt. Akkoriban még nem sok ilyesmi szaladgált Hazánkban.
Komolyan mondom, kisebb csődület támadt, ha valahova megérkeztünk a verdával. ;) Az kifejezetten tetszett, hogy a kis csicskák állandóan azt lesték, "mennyi van beleírva"... :D
(Persze, digitális műszerfal miatt SEMMIT se láttak...)
Aztán persze, teltek az évek, gyűltek a kilóméterek és persze a negatív tapasztalatok is. Ezek közül néhány: Esős időben elviselhetetlenül párásodnak az ablakok. Nem szereti a hideg időt lassan melegszik be a motor, addig meg nincs ereje és rángat. Megszüntethetetlen az olajszivárgás, pedig már többször volt dekni tömítés cserélve. A fékrásegítés egy nagy nulla, taposni kell, utálom! Öregek a gumitömítések az ajtóknál és autópálya-sebességnél már erős a menetzaj. Hideg időben nem zárja be az ajtókat a központi zár. (Kézzel kell bütyköket lenyomkodni...)
Valami érthetetlen okból egyszer csak nem volt alapjárat. Rugdosni kellett a gázpedált, hogy ne rohadjon le a motor. Itt/ott volt szikra, jött a benzinszag és nagyokat durrogott a kocsi és egyre lassabban ment. Végül lehúzódtunk az útról és mobilon segítséget hívtam. Aztán 5 percig várakoztunk a hóesést bámulva, majd próba/szerencse alapon indítottam és csodák csodája: indult, majd gond nélkül elértük vele az uticélunkat. Ez a hiba azóta se ismétlődött.
A hűtőrendszernél egy ideje "balhé" van: Sajnos, mind a mai napig kézzel kapcsolgatom ki/be a hűtőmaszk ventilátorát. Ezenkívül vacak a vákuumos vezérlés is, mert nem emeli meg az alapjáratot, ha bekapcsol a klíma kompresszora.
Továbbá - ilyet még máshol soha nem hallottam! - visító elekronikus zörej jön valahonnan a digitális műszerfalból 3500-s motorfordulat felett! Ezzel 2009. június eleje óta szórakoztat... :(
Ellenben: nagyon kényelmes az ülés (könyöktámaszos), jó erős a klíma, kellemes a szervókormány, határozott a váltó, nem kemény a kuplung, imádom a digitális műszerfalat és a zöldes szinezetű ablakokat. Mióta kisüléses Xenon-szettet fabrikáltam bele, nagyon korrekt élmény az éjszakai vezetés. (a gyári H4-es kritikán aluli volt...) Jó a motor alapnyomatéka: kis gázzal, sík úton, már harminc körülről is tűrhetően húzza ki magát ötödikben és olyankor szinte hangja sincs. A sok hiba, amit fentebb írtam, 16 év alatt jött össze, szóval szinte elégedett vagyok. Ha lenne egy másik Tempra, mondjuk egy bemutatótermi darab, amiben max. 3 kilóméter van, azonnal megvenném. Persze erre semmi esély, hiszen hiszen 1996-ban befejezték a gyártását az Olaszok.
Hibalista
- - önindító behúzó - gyújtásvezérlés - generátor fesz.szabályzó diódahíd - termosztát nem nyílt ki -> hengerfejtömítés - elrepedt az AC pumpa műanyag háza - szervókormány főnyomócső eldurrant - hátsó fékmunkahenger folyatta az olajat - sebességváltó kar rudazata szétesett - leszakadt a fűtőradiátor betápcsonkja ömlött a forróvíz az utastérbe, a gázpedál mellett a középkonzol aljánál.
Ide hordtam szervizbe
"Börni-Service" :)
Kovács Barnabás
Csepel Ipari Park
Mag u. 3.
(gyors, korrekt, szakszerű, és reális árakon dolgoznak.)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kisebb javításokat saját magunk végeztünk, főleg autovillamossági vonalon...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 320000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | kétütemű, padlóváltós, tolótetős... | Következő autója? | valami multijet motoros Punto/Brava/Bravo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
