A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Tempra (1990-1997)

Tempra 1.6 i.e. cat. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amikor kell indul és elvisz bárhova

Szöveges ítélet

260000-el vettem 220k-ért (jobb mint egy bicikli:))
Kényelmes, tágas autó belseje nincs lelakva (pár karc a műanyagokon), karosszéria 16 éves kora ellenére rendben van. Az autónak első sorban a formája fogott meg szerintem még mindig nagyon jól néznek ki.

Folytatás következik ha lesz valami a kocsival....

Vége a nyárnak az autó még megy ,elvitt mindenhova gond nélkül. Fékbetét csere után bal első fék kicsit befogott és ciripelt... mint kiderült csak zsír hiánya volt és máris elhallgatott. Következő gond a nyár végén jelentkezett a vízhőfok nem ment 70 fok fölé, termosztátcsere , újbol jó és olyan a fűtés mint ha szaunázna az ember, mivel már üzemi hőfokon ment a motor a fogyasztás is visszaesett 7.5-ről 6.5-re ami nem rossz főleg ,hogy általában 4-5 személy+csomaggal közlekedem. 3700 Km alatt jelentkezett egy kis olajfogyasztás ,semmi komoly figyelni kell rá akkor nem hagy ott sehol (heti 10 perc "gyors szerviz" és megbízható a járgány).

Itt a tél, vagyhát valami olyasmi az autó működik mindig indul még akkor is amikor egy hetet állt kinn a mínuszokba, de egy kis hiba azért mindig akad. Egyik út során a töltés visszajelző lámpa érdekeseket művelt majd abbahagyta, még mentem az autóval kb 100 km-ert majd ismét kigyulladt ekkor értem pont haza (ez az autó tudja mikor kell elromlania) mint kiderült a szénkefék elkoptak a generátorba ki kellet cserélni, így ha már szervizelve volt az autó, a megvétel óta halogatott gömbcsuklót(+lengőkart) is kicseréltük, most már nem hallom az úthibákat a jobb oldalról:)

Folytatás következik ha valami lesz a kocsival....


Jön a nyár ergó közeledik a műszaki, hétvégén olajcsere volt a szekéren tehát alá kellet feküdni, egy ideje valami nagyon zörög a kipufogó tájékáról, hát most kiderült hogy mi az, a rezonátorcső bemondta az unalmast, alacsony fordulaton zörög min a rosseb úgyhogy mostanában kicsit nagyobb gázzal közlekedek így kevésbé zörög, de majd javítva lesz a cucc.
A tél vége után egyik mosás alkalmával véltem felfedezni, hogy a küszöbből hiányzik egy kis anyag, most hogy a kocsi alatt fetrengtem megnéztük jobban a hibát, kettő kisebb lyuk a jobb küszöbön nem vészes de javítandó amíg még lehet mihez hegeszteni a lemezt, másik tipikus Tempra rohadási pont a hátsó sárvédőív, na az is kezd kicsit barnulni, nem örülök neki de 17 éves autó ennél nagyobb gond ne legyen vele akkor örök kenyere lesz:)

Ez a magas benzinár érzékenyen érinti mindenki pénztárcáját én arra jutottam, hogy nekiállok "leitatni" a vasat, haver már próbálta az ő temprájába, én is követem a példáját, benzin-E85 keverék felesbe egy kicsit tudok spórolni legalább:) Mostanság kicsit lehet nagyobb lett a lábam legalábbis a kocsi fogyasztásából ez vonható le stabilan 7 litert fogyaszt se le se felfele nem mozdul el, szerintem ez korrekt egy ilyen autótól (főleg ha mindig ül a kocsi hátulja a 4-5 személy plusz csomagtól, gondolkozom rajt, hogy a kombinak a rugóját aplikálom bele majd, lehet üresen kicsit érdekes lesz de úgy van legkevesebbet használva)

Rászokott a kocsi az alkoholra már felesbe töltöm bele az anyagot, úgy vettem észre jobban megy tőle főleg alacsony fordulaton észrevehető a különbség. Az első fogyasztásmérés is megvolt 418 kilóméter megtétele után 27.56 Liter benzin+e85 keveréket tudtam beletankolni egy cseppel se többet az 6,6 liter/100 km-er (szerintem jó). Műszakitól egyre kevésbé félek ugyanis a hétvége folyamán beszereztem a donorautót 1.6 i.e.cat Tempra SW csak 100000 kilóméterrel van benne kevesebb Ausztriából behozott autó, furcsa mód az nem rohad a küszöböknél sehol (Nyilván magyarország már a kelethez tartozik ergó ide jobb a silányabb minőségű autó is). Karosszériázás után neki állok majd összegyúrni a két autó technikáját a jó dolgok mennek a forgalmival rendelkező autóba.

Folytatás következik ha valami lesz a kocsival, a műszakira való felkészítés lehet külön érdekes lesz.

A műszaki sikeresen megtörtént, a felkészítés nem volt problémás hála a donornak költségek sem voltak. Első hiba az a drága jó szélvédő azaz már csak drága mert jó nem volt, a vezető előtt nyilván ott kellet elrepednie máshol biztos nem tudna, szóval egy napunk ennek a cseréjére ment rá a donor autóból egész hamar sikerült kioperálni annak úgyis mind1 volt, lehetett ütni vágni a kocsit, érdes dróttal egy csavarhúzóval és egy darabka seprűnyéllel kivágtuk óvatosan, hogy el ne pattanjon (jóféle ragasztó tartja az biztos). Ezután a magyar rendszámos kocsiból is kivágtuk, na az repedezett össze vissza közúton má nem lehet használni annyi használati értéke maradt, hogy a másikra ráfektettük így legalább az nem ázik be. Beragasztás előtt a fémet tisztára suvickoltuk, jöhetett a szélvédő ragasztó (nem olcsó cucc de erős az biztos), bekentük a szélvédőt betettük a helyére megnyomogattuk 24 órát állt a kocsi egy helybe, másnap vissza a kárpit elemek na meg az ablaktörlő lapátok és ha már szét volt szedve akkor a lapátokat is a kombiról átszereltem, megjavítottuk az ablakmosó fecskendezőjét is, egy kis piszok került a rendszerbe. Ezzel az első szélvédő rendbe is volt (köszönet érte Pufinak!). Ezután jött a vezető illetve az utasoldali ablak ezek sötétítettek nem durván mer át lehet látni rajta és műbizonylat is van róla, de műszakira nem volt képem így elvinni a kocsit 1 nap munka volt ezeket is kicserélni, ebbe se köthetnek már bele, az ajtókárpitot ha már leszedtem akkor egy úttal ki is takarítottam őket +30 fokba hamar meg is száradtak a napon, nagyon szép most a belseje.

Az autót el vittem kilakatoltatni, Pufi egy ezermester mindenhez ért nagyon szépen összefoltozta a lyukas küszöböt és a bal hátulját is, ha már a kocsi alatt volt megpróbált javítani a kipufogón is de mint kiderült felesleges, már nem volt benne semennyi anyag az is cserés lesz, juppíí örültem nagyon na de sebaj a kombin alig használt a kipuff majd leszedjük róla, így is lett, egyik oldalát megemeltük alátettünk 2 vasbakot a fater oldalról én meg előröl kúsztam alá a katalizátor előtt elbontottuk nagy kínkeservesen azt a 4 csavart ami összetartja a leömlőt meg a rendszert, a csavarok meglazítása nem volt egyszerű de végül érvényesült akaratunk, előre fele szépen kihúztam az egészet. A felszerelés ismét egy külön mutatvány lett volna ezzel a technikával, így rövid agyalás után arra jutottunk elviszem Bitu haveromhoz van ott csápos emelő mégiscsak jobban hozzáférünk a cucchoz. Egyeztettem vele mikor jó neki aztán mentem is. A fenn lévő rendszer finoman fogalmazva is hulladék volt a 4 csavarról ne is beszéljünk már, 2 csak flex segítségével jött le mer anya mint olyan már nem létezett, egy összekorhadt valami volt az egész már. Miután sikeresen eltávolítottuk a maradványait a hajdani kipufogónak, feltettük a jót, mivel az egy kombin volt bő 15 centivel hosszabb volt mint egy fellépő kb olyan volt a cucc ezen is segített a flex, most egész pofás kicsit felfelé áll a vége.

Utazás közben egyre jobban hallatott magáról az egyik csapágy na ez is csere érett remek, nézzük miből élünk ismét hátra a kertbe kombi megemel kerék forgat fület hegyez, annyira süket még nem vagyok szerencsére de füleltem ahogy tudtam akkor sem hallottam semmi morajt, jó lesz ez érzem. Kerék levesz kocsi megemel fékdob le aztán nézzük hogyan is van a szerkezet, nem is olyan bonyolult ez csak valahogy meg kell lazítani a anyát, na ez hogyan is akkor??, futóművet kiékeltük ne a rugót nyomogassuk össze, aztán öreg dacia autó emelővel lazítottuk meg az anyát, hosszú volt a kulcs a vége alá az emelő jácci könnyedséggel meglazult az anya, rá a crova az anya már megvan de a csavar meg se moccan, jó szomszédom mondása erőnek erejével a papírt is el lehet tépni, bronz elő meg nagy kalapács üssük a végét csak megmoccan, ütöttük mint szódás a lovát aztán csak megmoccant a bestia:). Másik kocsiból is ki a csavar a jó csapágyat megzsíroztuk, orvosi fecskendő oda nyomja ahova kell, zsír nem rontja el ezt. Csavar be anya rá már csak meg kell húzni, kész is vagyunk.

Jöhet a műszaki:)
Jobb katalizátornak hála a CO érték is javult nem kellet mókolni örültem nagyon, kézifék kötél gané volt azt mondta a vizsgáztató lábfékkel kicsit rásegítettek már jó is volt az érték, de már megvan az új kötél ki lesz cserélve biztonsággal nem játszunk azért. Tervbe van, hogy a kombinak a nagy féktárcsáját és fékdobját ráfaragom a szedánra mégiscsak 4-5 emberrel szoktam utazni, nem vagyok Fittipaldi nem nyomom neki, de megállni megálljon a kocsi ha kell.

Ennyit a műszakiról, megy ez az olasz csodabogár, remélem nem kell a népítéletemet mostanában folytatnom mer az azt jelentené, hogy baj van a kocsival. Majd ha valami elromlik benne hátra megyek az udvarba kombiból ki szedánba be, mehet is tovább. Egyre jobban tetszik ez a vacak, lesz rá 15"-ös felni is, azzal még jobban a szívemhez fog nőni lehet, nálam örök kenyere van ennek az olasznak:)
Majd jelentkezem addig is: Go Tempra GOOO! :)


Amint említettem a tervem, miszerint a kombi Tempra fékdobjait és féktárcsáit belefaragom a szedánba, na ennek is eljött a nyár végén az ideje. A projekt beindításához először is gumit kellett szereznem a 15"-os felnikre mer különben nem lesz mit feltegyek a kocsira. Miután eladtam a 13"-os felniket lett pénz gumira ekkor tényleg indulhatott a projekt. Először a rugókat és lengéscsillapítókat cseréltük ki Imi haverommal, ami nem ment egykönnyen főleg a bal oldallal küzdöttünk.

Az egész művelet a megemeléssel kezdődött fixen alá kellet bakolni, mert alatta fetrengtünk. Megemelés után a rugó cseréjével indítottunk, ami nem ment oly könnyedén, de érvényesítettük akaratunk (azért a szedán rugó is erős). Rugó összehúzató nélkül érdekes műveletnek néztünk elébe valahogy be kell tenni a kombiét ami még erősebb. Van otthon egy jófajta szőlőprés, na azzal összehúzatjuk a rugót, báladróttal összekötjük, levesszük a présről, mehet be a helyére. Ez volt az elgondolás, amivel ott buktunk meg, hogy nagyon a rugó végeihez igazítottuk a drótot, így amikor a helyén volt a rugó nem tudtuk kiszedni a drótot, pedig miszlikbe vágtuk már a végén. "Magyar ember kétszer dolgozik" meg a meggondolatlanok is, ki a rugó ismét a présbe be, de most egy menettel lejjebb fogattuk össze a rugót, így már le tudtuk fejteni a drótot amikor a helyén volt a cucc (jobb oldali rugó cserélve). Jöhet a lengéscsillapító, aki cserélt már otthon az tudja milyen jó helyen van a felfogató csavarja, 15-ös crovafejjel szépen lassan sebészi mozdulatokkal szedtük ki a felső csavart alul kalapács volt a nyerő szerszám, miután meglazítottuk. Csavarok vissza majd meghúz, ekkor követtem el egy gyors mozdulatot és a crovafej a nyúlványba landolt próbáltuk kihorgászni de megette a bestia. Ezzel a jobboldal kész is volt megemel, bakok ki, leenged, hurrá fele megvan a mai tervnek.:)

Baloldal megemel, ismét alábakol, lehet bontani, másodjára már minden könnyebb és nem kellet kétszer összehúzni a rugót hamar meg is volt ez a része a műveletnek, DE! az a nyavalyás lengéscsillapítót tartó felső csavarhoz nem fértünk hozzá, egyrészt nem volt 15-ös fejünk (túloldalon megette a bestia) na kérjünk egyet az volt a kisebbik gond a nagyobbik az volt, hogy nem ment rá az istenér se a csavarfejre. Hosszas órákat néztük kértünk már mindenféle kulcsot egy sem volt jó, oké nem a kulcsba van a hiba eldeformálódott a tartó és elmozdult a csavar épp annyit, hogy ne menjen rá a kulcs. (ez a méreg) Ekkora már beesteledett, úgyhogy összeraktuk így, holnap folytatjuk innét a műveletet.
Másnap a fater ment bevásárolni, hozott pár kisebb csiszolófejet amit a fúróba be lehet fogni ezekkel az volt a gond, hogy rövid volt a száruk, maradt a fúró, a leghosszabbat előkerestük aztán kitágítottuk a lyukat, egyből kinn volt a lengéscsillapító betenni a másikat már nem volt nagy szám, a projekt ezen része kész következő a fék csere.

Miután kioperáltam a kombiból a fékdobokat és féktárcsákat és megvettem az új fékfolyadékot indulhatott ez a művelet is. Hátul kezdjük az a nehezebb. Jobboldalról el a kerék, dob, csapágy és tengely kiüt ezután imbusz meglazít már lenn is van, csak a kézifék kötelet kell kiakasztani meg a fékcsövet lekötni és gyorsan beletekerni a másik munkahengerbe ne levegősödjön a rendszer, majd légtelenítés nyilván az én autóm pumpálhattam a pedált rendesen. A két hátsó féket miután kicseréltük be kellet kötni a kézifékkötelet nem mértem mennyit feküdtem a gép alatt, de 20 perc tuti volt mire bejátszottam a kötél végeket a helyükre.
Az első tárcsák cseréje nem volt ilyen bonyolult a féknyerget kettő 19-es csavar tartja kilazít fékcső meglazít már lenn is van, a tárcsára erővel hatottunk, jól össze volt gyógyulva az aggyal, nagyobb tárcsa fel, féknyereg vissza, légtelenít, túloldalon ugyan ez, kész is.


Jöhet a próbakör először csak kicsiket fékeztem szokjam az érzést, hogy reagál a kocsi, majd kicsit erősebben, hogy tényleg minden klappol-e.

Amit terveztem a nyárra az meg is valósult, volt öröm és bodottá:)
A hétvégén bementünk a közeli városba haverokkal találkozni, megmutattam a kocsit, Bitut és barátnőjét vittem egy kört, mondtam hogy csatoljanak be mindent mer erős a fék, 90 km/h-nál nyomtam egy kövér féket kishijján kifejelte a szélvédőt a koma, határozott guminyikorgás és égett gumiszag csapott be az ablakon, mosolyogva mondtam neki hát ilyen lett. A parkolóba átadtam a volánt havernak ő is ment egy karikát vele, csak a határozott fékezésnél nem nyomta be a kuplungot úgyhogy lefulladt a motor.

Nyár vége óta megy az autó gond nélkül, jelenkezem ha "faragok" rajta vagy ha gond lenne vele.

2010.10.04.

Hibalista

- -törött indexbúra (megesik) - -2 kerékcsapágy (kopóalkatrész lejárt az ideje) - -fékcsövek, fékbetét (az eddig felsoroltak szervizköltséggel együtt 30000 FT) - -első úton kiégett a világítás visszajelző - -termosztát bedöglött (2500 FT) - -gömbcsukló+lengőkar csak egybe lehet kapni (15000 FT) - -szénkefét ismerős adta majd valahogy meghálálom neki (0 FT) :) - -elrepedt szélvédő (donorból 0 FT plusz a ragasztó 3000 FT) - -kézifék kötél - -gyújtáskapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Faluba fiatal srác korrekt relatív olcsó, fater munkatársa mindenhez ért 10 sör meg 2 tálca tojás a munkadíj plusz az anyag ami épp kell azt fizetem, amit tudok azt a faterral vagy haverokkal cserélem ki, jól el mulatunk közbe.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? -- Következő autója? Örök kenyere van, amig donort tudok venni ez megy.:)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Tempra 1990

További ítéletek (87 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)