A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Tempra (1990-1997)

Tempra 1,6 ie 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Bánom, hogy eladtam

Szöveges ítélet

Szerettem, bár rosszul indult. Márkaszervízben vásároltam, 1,5 évesen, 18000 kilóméterrel, mint makulátlan anyaországi bemutatóautót. Hamarosan kiderült, hogy hároméves, nem működik az autómata klíma, így utána már a 18000 sem volt biztos, bár nem látszott sokkal többnek. Néhány garanciális próbálkozás után(valahogy soha nem jött össze az, amit kértem) akkor telt be a pohár, mikor a kért(vásárlás előtt ígért) riasztó csomagtérnyitó-érzékelőjét a hosszirányú vízszintes esőcsatornába fúrta be valami kretén. Nem a garázssoron, a hivatalos márkaszervízben. A bal oldali tükör cseréjét, ami a benne lévő külsőhőmérséklet-érzékelő miatt szükségessé vált, (állítólag csak komplett lehetett) már a NEROnál csinálták. Még egy fél nap egy villamosággi szerelőnél, és a klíma örökre rendben volt. Cserben egyszer hagyott, az üzemanyagszivattyú hibájából, ami a szerelő szerint a megfelelő ráfolyás miatt sokat kavitált, így nem csoda, hogy beszart. Akkor már megvolt az Alfa, így második autóként ritkán tankoltam bele 5 liternél többet. 190000 km-nél vezérműtengelyt kellett cserélni, ott voltam, mikor lebontották a tetejét. Túl sokat nem értek hozzá, de nekem is rögtön feltűnt, hogy a középen félbetört zsilettpenge darabok idegenek ebben a környezetben. Korábban csak a márkaszervízben túrkáltak a vezérlésben, hogy valamit állítani kellett, így csak ott kerülhettek ezek az "alkatrészek" a vezérlésbe, hézagolás céljából. A szakszervízben. Nem csoda, hogy ebben az orszában a rendszeresen és márkaszervízekbe hordott autók úgy néznek ki motorikusan öt-hat évesen, ahogy. Rendszeresen elhangzik, hogy "ezt kikötöttük, ezt kivettük, mert felesleges, mert csak a baj van vele". Nyilván a tervezők, a gyártók mind-mind teljesen hülyék, és tök felesleges dolgokat rakosgatnak a motor köré, a vérre menő árversenyben.
A kopó-fogyó dolgokon kívül más baja csak egy volt az együtt töltött majd háromszázezer kilométer alatt. Ez pedig a soha senki által meg nem javított befecskendező rendszer, egy hengernél. Ha húzott rendesen mind a 75 le, akkor időnként leállt a motor egy pillanatra, és 9 litert fogyasztott. Ezt az állapotot némi injektortisztítóval lehetett elérni, és úgy 2000 kilométerig fennállt. A használati idő nagy része alatt egyébként alapjáraton olyan háromhengeres féle hangja volt, olyan három és félhengeresen húzott, és meglepő módon a fogyasztási maximum országúton 110 körül 7,5 literre beállt, és folyamatos 160-nál is ennyi maradt. Ezeket az adatokat rendszeres, 600 km-es osztrák útjaim során tapasztaltam, többször is ellenőrízve. Korábbi autóim egy henger hiányával egész máshogy viselkedtek. Nyugodtam vezetek, úgyhogy néhány kísérlettől eltekintve nem forszíroztam a hiba végleges javítását. A család második autójába számítattuk be, ahol ez volt a feltétele a vásárlásnak. Így is nehezen álltak rá, de alapos átvizsgálás után bevették. Na, nekik nem tűnt fel a furcsa, kopogó alapjárat, meg a nyomaték hiánya. Egy héten belül +100.000.- ért eladták, én meg előtte 3 hónapig hiába hirdettem. Most már mindegy.
Kívül-belül nagyon szép volt, pedig utcán parkolt. Sehol egy rozsda, egy horpadás. Nagy, jól pakolható csomagtér, köszönhető a szükségpótkeréknek. Nem értem az autógyárakat. Anyám Megane-jában a 195-ös kerék felett egy majd 500 literes fiók van, amibe 1 kilós cukorból tényleg sok belefér, de egy normál magasságú bőrőnd csak fektetve, és fölé már csak a balonkabát. Én a pótkereket a majd háromszázezer kilométer alatt csak egyszer használtam, a csomagtartót pedig naponta többször is. Fehér kasztni, kék hővédő üvegezés, kék plüss kárpitok. Egyszer egy barátom Bravo-jával összehasonlítottuk belül, ég és föld a Tempra javára. Biztos, hogy az autóipar a használt anyagok terén, valamint a belső igényességben visszafelé fejlődik, vagy a kategóriák tolódnak a mérettel ellenkező irányba. Amit 15-20 éve egy alsó-középnél megkaptál a belsőben, azt ma prémiumtól fölfelé keresd.
Összességében megbízható, olcsó, kényelmes és szerethető családi autó.

Hibalista

- Üzemanyagszivattyú, külső hőm. érzékelő, vezérműtengely, egy hengernél a befecskendezéssel gond volt, de hogy mi romlott el, az nem derült ki soha

Ide hordtam szervizbe

Már rég megszűnt márkaszervíz

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

A NERO, néhány alkalommal, udvarisas kiszolgálás, puccos műhely, de drága, és mindig kimaradt valami, vagy bent maradt valami a motortérből/-ben. az alábbi érdemjegy az övék

Kis márkafüggetlen szerelő, 8-as osztályzat

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 18000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 285000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 1.3 Következő autója? Alfa 145
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Tempra 1990

További ítéletek (87 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)