A leélt pillangó
Szöveges ítélet
2005-ben vásároltam az autót de naívságból vagy isten tudja milyen negfontolásból nem vittem magammal szakértőt. Ennek meg is lett az eredménye, sikerült kifognom egy borzasztó állapotú példányt /valószínű céges kocsi volt valamikor/.Kívülről első ránézésre rendben volt, akkor ért azomban az első hidegzuhany amikor elvittem a szerelőmhöz átnézetni. A komplett futómű es a motortartók a teljes elpusztulás elött álltak.
Megjavittatam az előző tulaj álltal elhanyagolt autót és biztam benne, hogy ezzel vége is.DE NEM ÍGY TÖRTÉNT! Azóta is produkálja a hibák sorát, ujabban elkezdett rohadni. Eddig egy szem rozsda sem volt rajta ám a 2007-es tél fordulópont volt. A hátsó kerekek pedig olyan terpeszben állnak mint egy ralli autón.
No de mondok azért valami jót is, a motorjával semmi baj nem volt az soha nem hagyott cserben és a fogyasztása is kiválló 7.1L/100km. Ezek a problémák nem magából a tipusból adódóak csak nekem sikerült egy nagyon lelakott példányt kifognom. 140e km-el vettem ami a később kiderült hibák fényében igencsak nem valós már csak azért is mert nem hozza az elvárt menet teljesítményeket.
Ha már itt tartok ez is megér néhány sort. A gyári végsebessége 170km/h /75LE-s változat/. Sejtettem, hogy ez már a múlté egy 93-as autóban de a valóság a sejtésemet is alulmúlta. 150km/h óra szerint /ami nálam majdnem 10-et csal/ kicsit hosszabb úton /sok idő elteltével/ 160-ig felmegy. Tehát ha levonjuk az óra csalását az ugy 150 körüli valós lessz. Egyszer az autópályán alig tudtam megelőzni egy 1500-as Ladát!!! Nem tudom, hogy a csalódott dühöm álltal adott plussz erőtől vagy csak a ladás szánalmából de nagy nehezen sikerült. A gyorsulás türhető a nyomaték viszont meglepően jó. 1500-as fordulatról 5.-ben 40-ről nem őrül erővel de határozottan jól húz. Vajon mennyi kilóméter lehet benne? Nem tudom de legalább 200-250e.
A beltér méreteire csak a pazar jelző illik, én a magam 187cm-emmel nagyon kényelmesen elférek benne még a hátsó ülésen is "magam mögött". A csomagtartó hatalmas eddig nem volt olyan dolog amit bele akartam tenni és nem fért bele.
A kormányszervó elég férfias nem tudom, hogy ez is a leéltségből adódik vagy sem, mindenesetre nekem pont jó. A pedálok elhelyezkedése jó de ami a legfontosabb az, hogy a gázpedálnak van ellentartása /ennek a hiánya miatt egy 306-os ban 20km után begörcsölt a lábam/.
Összességében maga a Tempra egy kiválló és szerethető autó csak nekem sikerült egy lepusztult példányt kifognom. Ezt már csak azért is mondom mert volt szerencsém megismerni más Tempra tulajokat /első tulaj stb./ mondanom sem kell mindig megevett a sárga irigység amikor beszámoltak róla, hogy "nekem nem volt még cserélve a középső dobon kívül semmi".
Zárásként csak annyit, hogy ha valaki autót megy venni és nem biztos a müszaki tudásában az mindig vigyen magával szakértőt és akkor nem jár úgy mint én.
Hibalista
- Motortartók, lengőkarok, leng.csillapítók, vizpump, kipuff., lamda szonda, kuplung, főfékhenger, váltórudazat, fűtőmotor, termosztát
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Croma 2.5D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
