A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Tempra (1990-1997)

Tempra 1.4 i.e. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fiat Tempra 1,4 SLX

Szöveges ítélet

Kinézete abszolút megnyerő, viszonylag tágas és rendkívül komfortos családi autó, még 5 személy számára is kényelmes még hátul is. Már régóta használom, nagyobb problémák amelyek ne fordulhatnának elő egy 10 év feletti autónál még nem voltak vele. Persze kisebb javítanivalók akadtak az évek során, ilyenek pl. hogy lengőkar csere, kormány összeköttető csere, AC pumpa csere néhányszor, valamint a felsoroltak, de összegezve nagyon jó autó, és gondos karbantartás mellett abszolút megbízható, elvisz A-ból a B-be.
Talán a legbosszantóbb elektromos ablak, ugyanis szériahibás konstrukciónak mondható, mert egyik típusú emelő 2 gumibakon áll, és idővel elfáradnak ezek, így leszakad a gumibak, rosszabb esetben menet közbe kinyitja az ajtót ha éppen akkor használjuk azon az oldalon az ablakot. Erre is van megoldás, 2db M6x1-es csavarra kiküszöbölhető, és elhagyható a gumibak, és a rezgések így is minimálisak lesznek, főleg ha alumínium alátétet is teszünk mindkét oldalra, és ha megvan a kenése akkor észrevehetetlen.
Motorikusan elnyűhetetlen ha rendszeresen cseréljük az olajat. Monomotronic befecskendezőrendszeréről el lehet mondani, hogy legérzékenyebb pontja a folytószelep potméter, és az alapjárati motor. Sajnos idővel kopó alkatrészek ezek mert mechanikai súrlódásnak vannak kitéve. Ez előbbit csere után oscilloskoppal nagyon pontosan be kell állítani, különben alapjárati, és meneti problémák jelentkeznek, lassul, rángat, ugrál, leáll, valamint fogyasztásra is rossz hatással van.
Fogyasztása: egy ideig megmagyarázhatatlanul sokat evett, de elkezdtük kicserélgetni az alkatrészeket egyesével és jobb lett (lamdaszonda, katalizátor, motorvezérlő, gyújtásvezérlő, injektor, AC szivattyú. Mivel 100% E-85 el járok vele, így még nem sikerült nagyon lemérnem az átlag fogyasztását azóta, de gondolom picivel 10 felett jár, ami elfogadható. Hidegben kissé indítási problémák előfordulnak - ez az "átka" az E85-nek.
Üzemanyagtank rendkívül rossz eloszlása miatt minimum 7-8 liter üzemanyagnak kell lenni benne, hogy felszívja az üzemanyag szivattyú, de ez gondolom kedvez az tápszivattyúnak, hogy még véletlen se tudja felszív és a tank alján összegyűlt szennyeződést. Az üzemanyag szintjelző is össze-vissza mér negyed tanknál, felette majdnem pontosnak mondható.
Első lámpái kicsit gyengén világítják meg az utat.
Vezetési élmény viszont kiváló. Kb 10s alatt van 100-on ami egy ekkora kasznihoz és motorhoz egyértelműen jó. Alváza nem rozsdásodik, és összeillesztéseknél sincsenek említésre méltó pontatlanságok. Szélzaj ellen csodákra képes egy kis szigetelőanyag alkalmazása az ajtókárpit alatti védőfólia alá, lehetőleg habszivacs. Főként az tetszik benne, hogy az összes kezelőszerv könnyen elérhető, és sötétben neonzölden megvilágított az összes kezelőszerv, még az irányjelző és ablaktörlő kar is, más autókból hiányolom ezt az "extrát". :-)

Hibalista

- néhány apróság: - lamda szonda - katalizátor - folytószelep potméter - (kopó alkatrész) - üzemanyag szivattyú és szintjelző többször - ablakvezető sín és gumik elöregedtek - első lengőkar - kormány összeköttető - hűtő, és kiegyenlítő tartály szintjelzője - fényszórómosó - fékcső elöregedése - üzemanyag gumicsövek elöregedése - ablakvezérlő elektronika első és hátsó is - tanksapka - immobiliseres kulcs nehézkesen elfordítható - akksi 3x (74Ah-s a megfelelő) - generátor - diódahíd, feszültségszabályzó, szénkefe - önindító bendix - szelepfedél tömítés elöregedése - ékszíjfeszítő csapágyak - fűtőmotor ellenállás hőkioldója - néhány relé - duda nyomógomb, és egyesített ablaktörlő, hátsó ablakfűtés nyomógomb

Ide hordtam szervizbe

otthol - viszonylag hamar javítható vagy végső esetben kicserélhető minden alkatrész...

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 144000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Cinquecento S Következő autója? maradok ennél
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Tempra 1990

További ítéletek (87 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)