A csatahajó
Szöveges ítélet
Az autó egy 1.9D Tempra, ami a maga 65 lóerejével az 1995-ös torino-i megszületésekor elfogadható, sőt akár még kimondottan jó eredmény is lehetett, azonban ma, 14 évvel később, valamint a dízel technika fejlődésének köszönhetően már sajnos nem elég.
A forgalomban pedig pláne nem mindíg...
Főleg, hogy utolsó autóim ennek minimum a 3szorosát tudták, így érdekes élmény volt visszaülni 65 póniló mögé...
Dehát ez van, meg gazdasági világválság :)
Ezt leszámítva, valamint racionálisan megközelítve az autót, és azt elvárva, amit megadhat, azonban egy nagyon szerethető tárgy.
Az autót esernyő-pótlóként vásároltuk 2008 októberében, kizárólag munkába, illetve környékbeli helyeken való botorkálás céljából. Az idő hűvösre, illetve esősre fordult, így a motort sajnos kénytelen voltam sarokba állítani.
A versenybe egy 1995-ös szintén dízel ZX, valamint egy 1993-as benzines Polo ellen szállt harcba, végül a döntőben már egy Polo vs. Tempra vérremenő csatájából került ki Ő győztesként.
Ez az első dízel, illetve olasz autóm is egyben.
A hatalmas, fehér négy ajtós szedán a hívogató 159.000 Km-es futásteljesítményével, valamint meglepően jó felszereltségével (elektromos ablakok/tükrök, digitklíma/műszerfal, könyöklő, hátsó könyöklő, külső-hőmérsélet kijelző, hátsó naproló) tett pontot a kérdésre.
Hidegen, melegen füstmentes, olajat nem eszik. Ami eltűnik belőle, az a kartertömítés meggyengüléséből származik.
A motor ereje igazából sík útra való, ott egy kellemes 100 km/órás sebesség kényelmesen tartható is vele, sőt autópályás emelkedők is könnyen lekűzdhetőek ebben a tempóban, köszönhetően az itt kiteljesedő nyomatékrengetegnek. Azonban amint alsóbbrendű, hegy-völgy felé visz az út, ott sajnos komoly problémát jelent a nagy autó-kis lóerő kombináció.
Felénk pedig van jópár hegyecske...
Az autó megvásárlása után az index.hu tempra fórumán sikerült kiderítenem, hogy ha két gombot egyszerre nyomvatartok, akkor megjeleníthető a valós km futás. Mivel a digit kijelző csak 99.999-ig mér, így az órában található 59.000 km lehet 159, 259, vagy 359 is...
Itt derült ki, hogy az autó eddig 459.000(!!!) km-t teljesített... :)
Ezt követően olajat, szűrőt cseréltem, mivel az autó az utolsó 9 hónapban állt, így nem akartam öreg olajjal használni.
Máskülönben nem kívántam vele foglalkozni, fék van rajta, nem lóg, kopog semmi, kicsit csöpög az olaj.
Az autó ekkor még áthidaló megoldást jelentett csak számomra.
Idővel azonban a még mindíg kényelmes, alapvetően minden funkcóját használható belső, valamint az autó lelke megérintett és elhatároztam, hogy ezt az autót nagyon sokáig meg fogom tartani.
Az eddigi 10000 km alatt egy gumicső durrant el, valamint kiesett egy generátortartó csavar. Utóbbit szerszámok hiányában szerelőre kellett bíznom.
Cserés lesz a generátorcsapágy is idővel, kicsit szól, de igazából még nem annyira vészes.
Mindezzel együtt második autónak mindenképp megtartom, és a következő télen egy alapos felújítást eszközlök rajta.
Folyadékok, szűrők, tömítések, futómű, stb.
Eddigi tapasztalatom jónak mondható az autóval, szeretem, és öröm beleülni.
Hibalista
- szervópumpa cső eldurrant
- generátor tartócsavarja kipottyant a helyéről
Ide hordtam szervizbe
én magam
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
egy helyi autószerelő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 459000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Camaro | Következő autója? | van mellette egy ibiza |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
