Meg lehet szeretni, van benne jó is
Szöveges ítélet
Még mielött valaki is azt gondolná nem vagyok normális pár szót az előzményekről. Vállalkozó vagyok és egy 7,5 tonnás teherautóm van. Úgy adódott a munkám, hogy elkezdtem irodaszert teríteni az országba nagyon jó munka volt max. 2 raklap áru kb.3-400 kg ezt a munkát kicsit luxus 20 literes fogyasztásu autóval végezni, na ekkor kezdtem el keresgetni valamit. Találtam egy kereskedőt aki a matávtól leadott autókat árulta itt láttam meg. Szívem szerint ducatót vettem volna,de mivel családi autónak is szántam nem mertem hazaállítani azzal nehogy a feleségem elátkozzon. Ez elég nagy hiba volt mint utólag kiderült.
Az autóba a kereskedő szerint 120000 km volt a Debreceni matávnál használták (szerintem 200 felett is volt már benne) 8 személyes 1,9-dízel kötelező akkor még köbcentire ment remek választásnak tünt.
Ha az üléseket felhajtottam egy raklapot a targonca is bele tudott tenni,ha ügyes volt a targoncás (a hátsó ajtó csak 90 fokba nyílt) néha nem volt ügyes.Az első célnak tökéletesen megfelelt igaz amikor kiértem az autópályára 90-nél többet nem mertem menni mert féltem, hogy szétesik szörnyű hangok jöttek elő. Ezáltal a fogyasztása nagyon kedvező lett 6-8 liter között mozgott. A nejem is megszerette magasan ült rövid tengelytávja volt kis helyen is megfordult.
Lassan eljött az az idő,hogy ha valamit nem találtunk a lakásban akkor az tuti a kocsiban van. Elkezdtünk kempingezni remek dolog vele kirándulni,semmit nem kell otthon hagyni az ovális műanyag asztalt az állítható háttámláju széket mind elnyelet. Hátra 120 literes hűtőt tettem így mindíg volt hideg sör a sátornál (második jó tulajdonsága). A gond csak ott kezdődött, hogy mivel Győrbe lakunk max. az Istriáig merészkedtünk vele ugyanis 80-at szerette igazán ,akkor még lehetett beszélgetni a hátul ülökkel is de az út 9-10 óra volt.
Síelni is jó volt vele mindenki csak beszórta a leceket és a bakancsot mégis elfért minden és mindenki.
A harmadik jó tulajdonsága az az volt, hogy mivel igénytelen volt a belső kiképzése az ember nem igazán sajnálta, bátran vittem ujfunlandi kutyánkat vele a vízpartra és az sem igazán ártott neki, ha vizessen visszaült a kocsiba.
Mindennapos használatba volt az autó nem panaszkodhatom rá.Igénytelen öszvér a maga egyszerüségével apró bosszantó hibáival. Tudni kell vele együtt élni akkor remek gép.
Harmadik jó tulajdonsága: Egyszer nejemnek lecsuszott a lába a fékről mikor közeledett egy jelzőlámpához ami éppen piros volt (és üresbe gurult a kocsival szerinte Őt így tanították vezetni ) nem ment már gyorsan de megállni nem tudott telibe talált egy Citroen sara picassót (céges 1 hónapos autó volt)
A francia újdonság gazdasági totálkáros lett:))) nekünk a motorháztető, hütőrács és a vas lökháritó sérült meg még a hűtő sem lukadt ki csak kicsit behajlott de ügyesen vissza lehetett húzni.
Egy nagy hibája volt az a kaszni, ha még magyarországon fut belöle 100 darab akkor a Dunaújvárosi vasmű nem lett volna képes ellátni az országot lemezzel. Minden műszakira több táblával benyelt, utána nem győztük gittelni és festeni.
Nem rossz autó de öröm volt megválni tőle. Találtam egy szerencsés kereskedőt aki beszámította egy másik autóba így sikerült túladnom rajta.
Ha alaki nem jár messze vele és sokat kell pakolnia azt a pár rozsdás kocsit nyugodtan megveheti nem jár rosszul vele,de nekem már volt egy többet ilyet nem veszek.
Hibalista
- önindító rendszeresen elromlott felújjított kb:35000 Ft
- féltengely gumiharang,féltengely,izzítógyertya (minden ősszel)
- kerékcsapágy,kuplungtárcsa majd az utolsó évben a kinyomó csapágy is zörgött de azt már a boldog új tulaj cserélte ki ha akarta.Vezérműszíj csere tartozékokkal.(nem volt vészes)
- váltó 5.-be kapcsolásnál reccsent
Ide hordtam szervizbe
haveromhoz a szomszéd utcába, nagyobb munkákért fizettem a kicsiket leittuk.(így néha egy olajcsere munkadíjja elérte a több ezer forintot is)
szakszervízbe nem volt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Nissan blubord (remélem jól írtam) | Következő autója? | Kia Carens 2,0 crdi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
