Zseniális Dízel JTD 115 LE
Szöveges ítélet
Egy évet töltöttünk együtt ami alatt beletettem 70e km-t szóval arra használtam amire való mentem vele.
A kényelem hosszútávon nem egy nagy élmény bár nekem nem volt semmi bajom vele egyszerűen vannak sokkal kényelmesebb autók de kényelmetlennek azért nem nevezném. A motorja 1.9 JTD fantasztikus, valamit nagyon eltaláltak az olaszok a hasonló kategóriás TDI meg a többi a kanyarban sincsenek. Ezt nem azért írom mert az enyém a legjobb és kész hanem mert volt több nem leharcolt jóállapotú TDI-m PD TDI-m amik nem mentek ilyen jól de legalább jelentősen többet ettek és fogyasztották szépen az olajat. Ha a vásárlásnál szánsz elég időt az állapotfelmérésre (füstölés, kartergáz hidegen melegen, olajszint stb.) akkor nagyon mellé nem nyúlhatsz mint egy 2000-es évjáratú 97e-t futott BMW-vel :)
Szóval télen max terheléssel tényleg megevett 6,3-at ami szégyen :) de egyébként egyáltalán nem kímélve a gázpedált sima 5-5,5 persze gyári előírt olajjal rendszeresen cserélve. Az alakja kifejezetten szép negatívum hogy nem tartja az árát és nem ismerik eléggé, fenntartással kezelik pedig az egyik legjobb hanem a legjobb 1.9-es dízel. A másik negatívum az előzőböl következik hogy a 1,5m-ig autókat csupa olyan okoskodó pénznélküli állat nézegeti akik olyan géppel jönnek megnézni az autót amit a szél tol és ha esik nyomtalanul eltűnik de azért egy karc az enyémen az legyen 200e mínusz az árból röhej. Egy doboz cigire nincs nála pénz de azért leszólja az autót és játsza a pénzesjanit susogós melegítőben :))
Ha veszel egyet tuti nem bánod meg ráadásul simán bírja a tuningot amivel még jobb fogyasztás hozható ki zseniális.
Hát valahogy így nézhet ki a FIAT egyik markitengesének ömlengése pedig nem, ezek a saját tapasztalataim egy olyan autóval ahol az elejétől fogva azt éreztem hogy ez az autó soha nem fog cserbenhagyni és így is lett.Mellesleg az előbb leírt oljcserén kívül egy légtömegmérőt kellett cserélni meg az ablaktörlőnél állítottak valamit de ezekkel vettem amúgy semmi nem volt, a futóműben talán 2 szilent csere de 70e alatt az semmi.
Ha nem FIAT hanem pl. VW logó lenne az orrán minden sznob olaszmárkát lenéző majom legkedvesebb darabja lenne. Kár hogy leállították a gyártást remélem újraindul addig is maradok a JTD-nél csak most ALFA ROMEO a kasztni és 150 a LE :))
Hibalista
- légtömegmérő - első ablaktörlő
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100100 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Charade, Golf, Toledo, Passat | Következő autója? | 147 M-jet 150 LE |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
