Zseb Ferrári
Szöveges ítélet
Eddig ez volt a legfiatalabb és legjobb autónk.
A formája.
Ma is modern, nagyon tetszetős kis autó. Nekünk az 5 ajtós volt, világoskék metál színben. A morcos tekintet nagyon vagány, a hátsó része is nagyon jól sikerült. Az autó kiállása nagyon dinamikus. Belül a hely elegendő, 2 felnőtt + 2 gyerekkel. A csomagtartó szűkösen, de elnyeli a havi nagy bevásárlást, az ásványvíz már az utastérbe került.
Technika.
A menetteljesítménye nagyon jó, szuperül gyorsul, mondhatnám megy mint a barom. Ezért is hívtam magamban zsebferrárinak :-) Mondjuk egy-egy előzés előtt vissza kellet kapcsolni 3ba, de onnan aztán 6000ig forgatva, nem volt ellenfél, mindezt elég szolid fogyasztás mellett. Országúton dinamikus vezetés mellett is 7 alatt alakult a fogyasztás.
A futóműve elég jó, amit utáltam benne, hogy a hátsó merev tengely miatt rettenetesen kulturálatlan a hátulja, keresztirányú bordákon hatalmasat dübben. Szamara színvonal. A nálunk töltött idő alatt két "kutyacsontot" kellett cserélni á 4000 Ft, magamnak megcsináltam. Volt egy vezérlés csere, azt szakműhelyben 60000 Ft-ért megcsinálták, tokkal-vonóval. A vezérlés cseréje után az alapjárat valamiért elkezdett sántikálni, ami az eladáskor jelentett némi problémát, egyébként nem. Máig sem tudom miért volt. Vissza kellett volna vinnem azon melegében a szervizbe. Legközelebb nem leszek ilyen elnéző velük. Nálunk is előjött az AIRBAG Failure - stop engine hibaüzenet a vásárlás után viszonylag hamar. Csak az ülésszenzor cseréje segített, szintén 60000 Ft. Kellett még rá 4 gumi, hogy a 3. 60000-től is megszabaduljak és kerek legyen a sztori. Egyébként más baja nem volt, mindig indult, hozott vitt, megbízhatóan tette a dolgát.
Belső komfort.
A belső kialakítása szuper, még nem német autó minőség, de ennyi pénzért, főleg a samesz után úgy éreztük, hogy igazi autóban ülünk. Teli van extrával, amiből az automata klíma mellett a tolatóradart emelném ki. Az automata fényszórónak és az esőérzékelős ablaktörlőnek nem sok értelme van, az esőérzékelős cucc a legritkább esetekben törölt úgy, mint ahogy elvártam volna. Vagy túl gyors, vagy idegesítően későn kapcsolt be, egyszóval felesleges szar. A kényelemre nem lehet panasz, hosszabb út (500km) sem volt probléma vele.
Összegzés
A vásárlás előtt féltem tőle. Mármint a Fiattól, mert sok rosszat lehetett róla hallani. De az együtt töltött idő ezt megcáfolta. Egy megbízható, dinamikus-sportos, elfogadható fenntartási költségű, szép kis autó. Amiért rossz híre van, az a túlérzékeny fedélzeti számítógép. Minden szarra jelez, sokszor fals jelzéseket küld. Nekem is volt szerencsém egy-két ASR Failure, meg high coolant (-25 fokban általában), meg ugye a kijavításig az állandó AIRBAG failure sípolás, hibaüzenetkhez. Amikor először megláttam ezeket a hibaüzeneteket, megállt bennem az ütő. Aztán hozzászoktam, bár emiatt sosem volt teljesen felhőtlen az öröm.
Hibalista
- OCS szenzor (ami az AIRBAG Failure hibát okozza) - Stabilizátor pálcák
Ide hordtam szervizbe
Fiat Autóméry Debrecen
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Samara 21099 | Következő autója? | Talán Ocatvia vagy Fabia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
