Szeretnivaló, hű utitárs
Szöveges ítélet
Eddig 22 autómból 6 volt Fiat, ebből 3 új. Punto I. Brava 1,2 és most Stilo. Soha egyikkel sem volt problémám, még hiba sem. Igaz úgy szoktam meg, hogy szeretem, becsülöm és nem ütöm-vágom, mint egyes cégautó vezetők, akik alatt széthullik és fel vannak háborodva. Nagyon hamar tönkre lehet tenni az autót egy életre. Amilyen stílusban közlekednek, jobb ha nem mondanak véleményt. Induljanak a Dakaron az arra felkészített gépekkel és ott kritizálhatnak, ha szétesik. Remek autó a Stilo, mindenkinek merem ajánlani, aki normálisan bánik vele. Nekem alap ülés volt benne, nem deréktámaszos és a kényelmével teljesen meg voltam elégedve. Nem feküdni kell az autóban, teljesen hátratolt üléseken, mert úgy nem csodálkozom ha kényelmetlen. Volt, hogy 15 órát vezettem egyhuzamban és nem okozott gondot az ülés kényelme. Az 1,6-os motorhoz hiányolom a 6. fokozatot, mely jelentős fordulatszám, motorzaj és fogyasztáscsökkenést eredményezhetne és a kisebb motorral felszerelt típusokon adva van. Ennek hiányát főleg autópályás közlekedéskor éreztem. Nem értem, hogy az 1,6-on miért hagyták el. Ezt figyelembe véve, inkább az 1,4-es motorral felszereltet ajánlanám és venném, adott esetben. Kár, hogy nem hallgattam a kereskedőre, pedig nagyon azt ajánlotta. Igaz, hogy pont akkor jött ki az 1,4-es, az 1,2-est leváltva és nem volt még vele tapasztalat, azért nem akartam olyat. Az 1,6-os viszont előzéseknél, emelkedőn felfelé nagyon jól gyorsul, igaz pörgetni kell!
A 2 zónás klíma nagyon jó szolgálatot tett, mivel a nejemmel állandó vita volt a hőfok. Én nem kedvelem a túlzott hideget és ezzel remekül külön lehetett választani a két oldalt. Ez az extra nagyon megéri, pláne ahogy alakulnak a Stilok árai, ezért a pénzért más típusnál nincs ilyen. Sőt drágább, új típusoknál sem általános extra.A fedélzeti számítógép szolgáltatásai is példa értéküek.
A Stilo után próbáltam az új Bravot, igaz az alap 1,4-es motorral, mely nem azonos a Stilo 1,4-esével, de az valami botrányosan gyenge volt. El voltam képedve tőle, a holtterekről (ki nem látásról) nem is beszélve. Olyanom nem lesz, az biztos!!
Hibalista
- 2 éves korában elkezdett alul "könnyezni" a hűtő, gariban cserélték, ami eléggé nehézkes volt, ugyanis először más tipushoz valót hoztak és ezért kétszer kellett 160 km-t autózni. Csendesen megjegyzem, hogy járdá fölé álláskor is megnyomódhat, mivel egy gyenge müanyag sinen nyugszik alulról és az ilyen esetben megfeszítheti. 2 db tompított izzó. Más hiba nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Twin 93 Kft. Miskolc
Karbantartásnál eltörtek egy műanyag kütyüt, amihez csavar rögzül, de elsunyitották, otthon vettem észre. Ez nem vall korrektségre. Számolni azt tudnak. Csak teljen le a garancia, még az utcába sem megyek.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Brava 1,2 | Következő autója? | KIA Magentis 2.0 CRDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
