Szerethető jószág
Szöveges ítélet
2003 végén vásároltam másfél évesen a verdát, elvittem állapotfelmérésre és azt mondták, a korának megfelelő az állapota. Mivel érdekes, nyikorgó hangot adott ki a futóműve, elvittem szakszervizbe, ahol garanciálisan kicserélték a hibás alkatrészt.
A kezdetektől jellemző az autóra, hogy bizonyos időközönként kiég valamelyik izzója elől vagy hátul. Ez elég bosszantó, hisz nem egyszerű kicserélni őket.
Egy meleg tavaszi napon, amikor a klimát bekapcsoltam, éreztem, hogy nem hűt. Elvittem megnézetni, a klímacső tört el. Sajnos nem a legszerencsésebb helyen található az autón, így nem nehéz eltörnie. Kicserélték, azóta jó.
A súlyérzékelő (amely az anyósülésben található és a jobb oldali légzsák működéséhez van köze) elég hamar tönkrement, és állandóan jelzett a fedélzeti számítógép (airbag failure). Ki kellett cserélni.
A gyújtástrafók tönkremenetele állítólag szériahiba, én mindegyiket kicseréltettem, mert sorozatban felmondták a szolgálatot (és három hengerrel elég rémes az autó).
A fedélzeti számítógép mániája, hogy időnként össze-vissza bejelez (hol az ABS, hol a kipörgésgátló "romlik" el), néha pedig nem jelez semmit, holott illene (pl. nem működik az ablaktörlő). Nem egy kiforrott berendezés...
Ha már az ablaktörlőnél tartunk: ez sem egy technikai mestermű, a szerelőm jót röhögött, amikor javította.
Az autó egyik legbosszantóbb hibája a hátsó biztonsági öv beszorulása volt. Egyszer nagyobb tárgyat szállítottam és a hátsó üléseket előrehajtottam. Nem kellett volna. A szerelőmmel órákig szenvedtünk (és félig szétszedtük az autót) mire sikerült kiszabadítani a biztonsági övet. Egy kis valami elmozdult a tekerőjénél és beakasztotta az egész szerkezetet. Olasz meló...
Amúgy szerethető jószág a Stilo, nagyon sok jó tulajdonsága van. Karakteres, agresszív forma (persze csak a háromajtósnak:), hihetetlenül fekszi az utat, finom és precíz a kormányzása. Nem egy versenyautó, de odateszi magát ha kell (1.6, 103 LE), imádnivaló a hangja, tágas - főleg 2 embernek kényelmes. A futóműve persze nem szereti a pesti utakat (de melyik autó futóműje szereti?), a fényezése az átlagosnál érzékenyebb. A felszerelése pazar (6 légzsák, digit klíma, egyebek). Imádja az autópályát.
Hibalista
- futómű
- izzók
- klímacső
- gyújtástrafó
- fedélzeti számítógép
- ablaktörlő
- súlyérzékelő az anyósülésben
- hátsó biztonsági öv
Ide hordtam szervizbe
Fiat Boldizsár
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Saját szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
