Rosszhír?, de szolgálatkész agresszivitás
Szöveges ítélet
Nézzük a lényeget: 3 éve van nálam, beleraktam ezalatt 66 ezer kilométert. Megjártam vele Ausztriát számtalanszor, Olaszországot, Németországot, Erdélyt.
Ha nem lenne valami kényelmes, nem indultam volna el ilyen messzi tájakra. Ha nem lenne valami megbízható, már rég eladtam volna a francba. Ha nem lenne háromajtós, eleve nem azt vettem volna, lévén egy kissráccal a családban nem a legpraktikusabb.
Ezek ellenére nálam van. Ez már szubjektív dolog, nézzük is meg:
1. Raliautós pozícióba kell ugyan állítani az ülést, de úgy baromira kényelmes. A tesztek mindegyike ezt kifogásolja, hát nem próbálták eleget az ülésbeállítást: a nyer? a majdnem függ?leges háttámla, de úgy már a Kosmodisk-nál is hatékonyabb gyógyító hatása vagyon :D Tényleg, próbáljátok ki! ;-)
2. 66 ezer kilométer alatt a kopóalkatrészeket leszámítva a gyári hibás klímah?t?t cserélték gariban, majd 55e km környékén behalt az egyik hengertrafó (Francia Alcatel gyártmány :). Ezt leszámítva olyan hiba, ami nem az én hibámból alakult ki, nem volt. Ami miattam volt: féltengelycsere, mert én barom felmentem Erdélyben a Hargitára (15 km köves földút), megjártam a híres hírhedt Bucsin-tet?t. Ha azon az úton nem megy semelyik autónak szét a féltengelye, megeszem a kalapom. Ellenben: semmilyen elektromos hiba, semmilyen mechanikai hiba nem borzolta a kedélyeimet: amit akarok épp, azt zokszó nélkül megteszi az autó. 1.6-os motorja épp elég a viszonylag nehéz kasztni mozgatására. Igazi granturismo alkat: az országúton van elemében, jól fogyaszt, az autópályán pláne a hosszú 5-ös fokozatnak köszönhet?en, városban viszont benzintemet?, egypár kisebb amcsi hathengeres is szégyenkezhetne néha. Mentségére szolgáljon, öregautós temóban még el lehetne viselni, csak a virtusom nem olyan, szeretem pörgetni, mert az olasz motorok ilyenek. (Országút 100-as tempóval 6,5-7, autópálya 160-al 8,5, város 9-9,5)
3. Háromajtós a drágaszág. Kategóriája legszélesesebb autója, hatalmas, felhúzott seggel, mint egy csa-csa táncos amikor kidülleszti a tomporát a Moulin Rouge színpadán. El?l mérgesen összehúzott szem, a szokatlanul süllyesztett motorháztet? fels? középkategóriás tekintélyt sugall, melynek köszönhet?en mindenhol iszkolnak el?lem a másik sávba az autópályákon, ha jövök (nem kell se refi, se index ehhez :) Acélszürke-metál színe van, ami a legelcsépeltebb szín az autók világában, de ennél a típusnál a legjobb... A kissrác is bírja hátul a dörgést, kényelmes, tömött sportülések, fészkel?dni nem nagyon lehet, rád van szabva, nincs mese.
Ami pedig az objektív dolgokat illeti: a németautós feeling ellenére látszik, hogy olaszok alkották. Praktikus és kényelmes, ára meglehet?sen jó, felszereltsége egészen extra (parkolóradar, fényérzékel?s lámpa, automata ablaktörl?, kétzónás klíma), értéktartása pocsék. Biztonsági tesztben - sajnos - bizonyított, Toyota Tercia segge 40 cm-el beljebb, a Stilo orra csak görbült.
Ajánlom azoknak, akik be merik vállalni az olasz autókat, mert a hírük rosszabb, mint amit megérdemelnének. De utána jó dolog elnézni az el?ször fanyalódó haverok arcát, amint beülnek és nagy nehezen beismerik, jobb, mint ahogy mondják.
Ez a Stilo.
Hibalista
- Klímah?t?, hengertrafó csere
- Féltengely csere
Ide hordtam szervizbe
Fiat M0 Autócentrum Kft., Halásztelet
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Punto 1.2 16 V HLX | Következő autója? | majd akkor eldöntöm :D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
