Porchetto a mi olasz malackánk
Szöveges ítélet
-Futómű,fék,kormány,motor:
Nem szerettem: A sportos rugózás nem a pesti utakra való, zityeg-zötyög, ráz és pattog, gyakran cserés lesz ez-az. A duáldrive-os szervokormánynál meg kell szokni az állandó kapcsolgatást a fokozatok között. A motor nem vészesen, de csipegeti az olajat. Szerettem: jó minőségű úton álom: jó útfekvés, kiváló kanyarstabilitás, sportosabb vezetési stílust megengedő menettulajdonságok, hatékony tárcsafékek elöl-hátul, maximális biztonságérzet. Jól húzó, pörgős motor, a kategória-átlagnál magasabb vezetési élmény. Motor, kormány, fék meghibásodás nem volt.
-Elektronika:
Nem szerettem: Állandó tompított izzó cserék. Bizonytalanul lógó, mozgó és emiatt kontaktos utasérzékelő szerelvény (légzsákhoz) az anyósülés alatt. Lefagyogató gyári hifi. Időnként megbolonduló kétzónás digitklíma (egy újraindítás megoldja). Viszonylag hamar cserés gyújtótrafó és önindító. Szerettem: Soha nem tiltott le semmi, nem álltam meg az út szélén, szóval nem hagyott cserben. Jól működtek a biztonsági "kütyük" pl. ABS, ESP, ASR (a hat légzsákot hálaistennek nem teszteltük le) Jól kitalált boardcomp. sok funkcióval. Megbízható tolatóradar. Kiváló tempomat. Hatékony ülésfűtés. Az átlagosnál jobban szóló gyári hifi.
-Kényelem:
Nem szerettem: Gyorsan "szétülhető" vezetőülés, könnyen koszolódó plüss a könyöklőkön, zörgések innen-onnan. Néha agyatlanul működő esőérzékelő. Szerettem: igényes anyagok a belső térben (még 10 évesen is jó állapotú textilek, műanyagok), sok pakolóhely, hosszú úton is kényelmes fűthető ülések (igaz, el kell velük játszani amíg megtaláljuk a megfelelő beállítást). Olcsó áron gazdag felszereltség. Külön hűtött rekesz 1 1/2L-es üvegnek. Hatékony (bár nem mindig problémamentes) automata fűtés-hűtés.
Összességében egy jól használható, komfortos, kényelmes, de szervízigényes autó olcsó pénzért, ami a törődést megbízhatósággal hálálja meg.
Hibalista
- -80000km,120000km,148000km: Stabilizátor pálca csere (3x7000Ft munkadíjjal) - -100000km: Anyósülés légzsákvisszajelző kontakthiba javítás(vissztérő probléma, de egy kis kontaktspray-vel orvosolható, 0Ft) - -110000km: Hátsó híd silent (csak híddal együtt cserélhető, 40000Ft munkadíjjal) - -130000km: Vezérlésmódosító csere (60000Ft munkadíjjal) - -135000km: 1db gyújtótrafó (párban cserélve, 41000Ft munkadíjjal) - -140000km: Önindító csere (felújított, 40000Ft munkadíjjal) - -149000km: Fűtő-hűtő légterelő lamella mozgató motor javítás (szoftver frissítés+alaphelyzetbe állítás, 5000Ft) - -...és tompított világítás izzó csere minden mennyiségben (évente 2x1500Ft/csere) - + - -olajcserék (kb.18000Ft/alkalom, Selenia 20K-val) - -vezérműszett csere (szíj+görgő és feszítőszett+vízpumpa) 75000km-nél és 145000km-nél (96000Ft és 140000FtFt, munkadíjjal) - -első fékbetétek 85000km-nél, hátsó fékbetétek+hátsó tárcsák 140000km-nél (összesen 70000Ft, munkadíjjal) -
Ide hordtam szervizbe
Holló-Autó Kft. Márkafüggetlen Autószervíz, Budapest XIII.ker
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Best Autószervíz (Fiat) Budapest XVI.ker.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 112000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Brava | Következő autója? | Fluance |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
