Nem csak autó!
Szöveges ítélet
Nagyon szerethető autó. Ez egy 3ajtós változat, ami őszintén szólva szerintem a legszebb. Az 5ajtós öreguras, unokákat az oviba hordós, a kombi pedig.... hát.... hagyjuk inkább.
A Dynamic felszereltségnek köszönhetően élvezetes, jól felszerelt változat, a téli csomaggal fényszórómosó, esőszenzor, fényszenzoros lámpák és ülésfűtés is járt hozzá.
Az előző tulaj kicsit saját szakállára kezdte el átípeti mind kívül mind belül, ezek visszalalkítása volt inkább költséges (sok apró sokra megy).
Kapott egy LPG-átalakítást, amit nagyon jól visel, kicsit gázüzemben nyomatékszegényebb, de hát azok a benzinárak....
Igazából a visszalakítás, az egyedi saját kis ötleteim miatt mindig bütyköltem vagy én vagy a szerelőm, de hibája nem sok volt/van.
Egyszer felment a hűtővíz, kiderült, hogy elkorrodált a ventilátor csatlakozója és nem adott áramot, ezt egy új csatival megoldottuk.
A digitklímája a sorstársaihoz hűen rossz. A két fűtőmotorban lévő potméter egy idő után tönkremegy és a klímavezérlő nem tudja megállapítani épp hány fokra van állítva a masina, így saját szakállára beállítja egy értékre, ami azt eredményezi, hogy az egyik oldalon a kívánt hőfokot nyomja, másik oldalon pedig épp ami sikerül. Kis hőmérsékletállítgatással magához tér, de bosszantó, mikor nyári forróságban egyik oldalon 18fokos levegő áramlik, másikon meg 32.... A potméter külön nem cserélhető, csak motorral együtt, amiből van 2 hőmérsékletállító, 1 belső levegőkeringető és egy "hová fújjam a levegőt" motor. És darabja 25.000Ft. BRAVO!
Összességében nem bántam meg, hogy őt választottam, mert mint írtam meghibásodása ha volt is, az bagatell volt, mind hiba tekintetében mind a javítási költség tekintetében. Cserben még sosem hagyott.
A légzsákhiba gyakori, ilyenkor az összes csatlakozót át kell nézni, kontaktsrpay-zni és ennyi. Ha az ember nem akara ezt 1-2 havonta megcsinálni, akkor kicsit meg kell nyomorgatni a csatlakozórész vezetékét (a hengereset, amibe a tű megy), akkor nagyon szűkösen fér bele a tűs csati és kész, onnantól kezdve ilyen hibajelenség nincsen. Összes csatlakozó ily módú megszakértése olyan 3 óra, de érdemes rászánni.
Jelenleg úgy vagyok az autóval, hogy folyamatosan szépítgetem, sorra kapja az Abarth kiegészítőket (Abarth óracsoport, Abarth jel stb.)
Valószínűleg nagyon sokáig megtartom, ha már szűkös lesz család miatt, akkor jöhet egy családi sedan (hogy milyen lesz nem tudom), de a Stilo marad akkor is 2. autónak. Ekkor pedig lehet átépíttetem élményautónak, mondjuk megkapja valamelyik újabb Fiat Abarth motorját.
Szó mi szó, ha pár napig nem vezetem, akkor már hiányzik, bele akarok ülni és menni vele. Sok autót vezettem már huzamosabb ideig (2 féle Astra F, Toyota Hiace, Chevrolet Lacetti, Opel Zafira II, Skoda Octavia II), de mind közül nekem mégis a Stilo az, ami NEM CSAK AUTÓ.
Hibalista
- Motorhőmérséklet-jeladó - digitklíma
Ide hordtam szervizbe
Csakis privát szaki, ő nem csak muszájból szerel autót, ő az autók szerelmese, az ilyen ember pedig bármit megcsinál jókedvvel. És még olcsó is. :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
