A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 1.9 JTD MW 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nekem jó (csak ne Engine Fault-olna)

Szöveges ítélet

Miután az előző autóm bemondta az unalmast, gyorsan kellett egy új, mivel sokat járok külföldre. Nyilván diesel járt a fejemben, de annyira sok rosszat hallottam/tapasztaltam a magyar használtautó eladási szokásokról(új autóra esélyem nem volt), hogy inkább valami benzines Honda felé kacsingattam. A fogyasztás kevésbé érdekelt, többet ér az idegrendszerem, amit az előző kocsim rendesen megviselt(a szívverésem frekvenciája a végén már szinkronban volt a hőmérő állásával, pikomilliméternyi mozgásokat vizionáltam stb.).
Nagy(így is hívják:)) szerencsémre unokatesóm aki karosszéria lakatos felajánlotta, hogy megvehetem ezt a pompás kis autót, amit ő magának hozott rendbe, de kedves országunknak köszönhetően(nem volt pénze regadóra) nem tudott használni. Elmondta, hogy bal eleje volt törve, de a javításokat ő csinálta és amit kellett gyári alkatrészekre kicserélt. Különös, bizsergető érzés volt, hogy minden, amit az eladó mond elhihető és igaz. A regadóztatás(vagy mittomén hogy hívják)forgalomba helyezés/átíratás folyamatának viszontagságai nálam kimerültek három felhatalmazás aláírásában, szóval erről nem tudok nyilatkozni, csak arról, hogy a regadó nagyon fájt, keményen megdobta a végösszeget. Thank you, magyar politikusok!
Szóval most már egy éve nálam van az autó és nagyon szeretem.
Kicsit félek az első lámpáitól, amik kicsit morcosan néznek, a motorháztető vége alól. Ez kicsit rájuk is lóg és sok más kocsival ellentétben alulról konvex és nem konkáv. Furcsa, hogy üres állapotban a segge eléggé magasan van, de kérem ez egy kombi, kell a rugóút. A felfüggesztés másik felén is van izgalom, valahogy elérték, hogy a nyáron használt alufelniknek 7 küllője van. Csodásan unalmas tény, de engem megfogott.
Belseje láttán nem történik igazán semmi különös, meglátja az ember és tudomásul veszi, hogy ok, megvan. Az enyém eléggé alap változat, szóval kazettás fejegység, manuális klima és City mód az extralista. A kazetta pont jó, mivel a zájpod-omat rá tudom kötni adapterrel. Nem tudom, hogy az adapterem gyengül, vagy a fejegység, de hideg állapotban néha bekattam és váltogatja ide-oda a lejátszás irányát. Itt jegyezném meg, hogy ne üssük a folyadékkristályos kijelző feletti részt kazettaadapterrel, mert visszafordíthatalan elváltozásokat okozhat a kijelzőben! A klímát ritkán használom mivel nagyon utálom hogy kiszárad tőle az összes nyálkahártyám, de működni működik, feltöltés után(mivel 1 éves állás közben elszökött a gáz) -2 fokot mért rajta a csávó. A kezeim egy(a jobb) kivételével szervótlan autókon edződnek és jobban is szeretem, ha van némi visszajelzés a kerekek felől, szóval City mód se játszik olyan sűrűn, de vicces, mert tényleg kisujjal lehet egy helyben kormányozni. Amit hiányolok belőle az a deréktámasz, nagyon tudok fájni egy-egy hosszabb utazás után. Amúgy az ülés rendben van, bár arra kíváncsi vagyok, hogy milyen lehet az étkezőasztallá alakítható anyósülés. Hátul azt mondták nem túl bőséges a hely, de azért négyen snowboard-okkal, meg három napi cuccal el bírtunk utazni 2x400km-t fulladásos, összenyomósos haláleset nélkül. Lehajtott hátsó ülések sajnos nem síkba fekszenek, de ami így befér az is rengeteg mogyoró. Összerakva össze van, de azért hangokat ad itt-ott. A vezetőülés mióta megvan fémesen, bal elől valami ciripelve(felteszem ebben nagy szerepe lehet a töröttségnek), hátul a csomagtértakaró ponyva rúdja vinnyogva hangosan és a törött hátsó rendszámtartó kasztnirezgetően. Valszeg lehetne többet ezek közül orvosolni, de annyira egyik sem idegesít (eddig), hogy vettem volna a fáradtságot.
Motorikusan az 1.9-es, 8 szelepes, intercooler-es, változó geometriájú turbo-s, 115LE-s motorral büszkélkedhet. Jó diesel-hez méltóan iszonyat lassan melegszik be és hidegen Zetorokat megszégyenítve kerreg, ezért városban nem is nagyon szeretem használni, de ha már beállt a mutató pont középre, merthogy oda áll, onnantól mehet a móka. Eleinte szoktam vele lefulladni, mert ugye ez is CR, de ha a mutató felmászik 1600-1700 fölé, onnan már jól húz. A gázpedál furcsán hosszú úton jár, de ez megszokás kérdése. Mikor megvettem le lett cserélve az olaj, számomra ismeretlen fajtájúra, és azt 15000km alatt szépen csipegette, ami kellően idegesített is. Első szervízeléskor mondtam, hogy nem érdekel, tegyék bele a gyár által előírt Selenia olajat. Na ezzel minden rendben, 10000km után semmi szintváltozás. A gyári szervizintervallum 20000km, én eldöntöttem, hogy 10000km-ként próbálok olajat cserélni. Utólag visszagondolva az első 15000 után az ismeretlen olajjal már eléggé förtelmes hangja volt.
Sajnos épp a motor az ami miatt kicsit nyugtalan is vagyok. Legalábbis a hibaüzenet alapján. Egyszer tekertem épp Veszprém fele a 82-esen, asszem Csesznek fele járhattam azokon a jó kis szerpentines utakom, aztán toltam neki, meg hallgattam, hogy milyen szépen fütyülget a turbo. Épp leelőztem egy Q7-est(én is meglepődtem, a kocsi is kicsit fickósabbnak tűnt utána), amikor csipogás meg csavarkulcs, meg

Hibalista

- olasz szervízpapírokból leszűrt adatok alapján: - 16000km-nél klímacsere - - saját öröm: - szelepfedéltömítés - első izzók - klimautántöltés - - első fék (tárcsa + betétek) - hátsó fék (Horvátországban betétek, nyilván ott fogyott el, majd jól összekarcolt tárcsák) - - utasülés alatt Airbag érzékelő - soxor csak a fehér csatlakozó kontakthibás, de az enyémben már lehet, hogy a súlyérzékelő (35ezerért vesztegetik, de egy ellenállással kiváltható) - csomagtartóajtóban valami érzékelő - - nagyszervíz(2009 július) is volt, kicsit előbb, mint kellene, de asszem ettől nem lesz baja - - vezérmű szett(vezérműszíj+feszítő+szíjterelő csapágy) - SKF 46800 Ft - - vízpumpa 11218 Ft (így van kitalálva, előírás a csere) - - generátor szíj 3974Ft, feszítője 10995 Ft, terelő csapágy 6984 Ft (ez nem kötelező, szerelő tanácsára) - - olajszűrő 1374 Ft - - gázolaj szűrő 6600 Ft - - levegő szűrő 2587 Ft - - féktárcsa hátsó 7700 Ft/db - - pollen szűrő 3200 Ft - - motorolaj(selenia turbo diesel) 10000 Ft/5liter

Ide hordtam szervizbe

Motor-Car Sopron A megbeszélt dolgokat időben és rendben megcsinálták. Problémám csak a telefonos ügyintéző úriemberrel volt, aki egy betongerenda rugalmasságával kezelte a következő helyzetet: közöltem, hogy 24000-nél törve volt és azóta 30k-t mentem vele, 15k-nál olaj+szűrőcserékkel. Elkezdte mantra-zni, hogy 40-es vagy 60-as szervízt kérek és azok tartalmára vonatkozó kérdéseimet módszeresen ignorálva, a kettő között választhattam. Walter Niessner Bécs, Sickenberggasse 14 Telefonos elődiagnózis után munkaidő előtt külön fogadtak (sürgős volt) és mivel csak az Airbag-érzékelő volt, baráti áron azonnal megcsinálták. Nem mertem a szerelőnek adni pénzt, de a baráti árnak a dupláját nyomtam a tulaj kezébe, ő meg azonnal továbbadta a felét a szerelősrácnak.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Egy ismerős Szerelőként dolgozik, ismeri a típust, megbeszélésre, akár hétvégén is megcsinálja, régi alkatrészeket mindent visszakapok, bármikor kérdésem van szívesen segít. Minek is vinném szervízbe?

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 24000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Galant 1.8TD Következő autója? vettem mellé egy CBR600F-et, ha túlélem, akkor majd átgondolom :), de amúgy egy Alfa 2.4-es mJTD-vel
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (246 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)