Lehet szeretni az olaszokat is?
Szöveges ítélet
Amikor megvettem ár érték arányban a legjobb vételnek ez az autó t?nt. Az 5 ajtós formája elölr?l nagyon szép már- már sportos jelz?vel illetném, ám a hátsó részre érve elfogyott a tervez?k lendülete és csak egy unalmas ámde funkcionálisan teljesen megfelel? hátsót sikerült kialakítaniuk (szerintem a 3 ajtós sokkal jobban sikerült) .
Az ülések nagyon kényelmesek, ám a legkényelmesebb üléspozíciót a majdnem függ?leges támla és a legfels? állású ül?lap adja számomra. Így azonban egy magamfajta 182 cm-es emberke olyan magasra kerül, hogy ha szembe süt a nap, sohasem kell a napellenz?t használni. A másik probléma a magas üléspozíció miatt hogy a bels? tükör hatalmas felületet takar így a látómez?b?l. A pedálrend jó és a kormány négyirányú állíthatóságával szerintem mindenki be tudja állítani a legkényelmesebb üléspozíciót (a fent említett megszorításokkal).
A hátsó ülések is kényelmesek és magam mögé beférek. Az alapmodell is jól felszerelt minden benne van alapáron, ami általában szükséges lehet (ABS, légzsákok, klíma, motoros ablak, f?thet? motoros tükör, CD, stb.). Személy szerint a legjobban a kormány könny?ségét szeretem (CITY állás). Mindenféle parkolás meg lehet vele könnyen és gyorsan oldani.
Számomra a meglepetés a 1.2-s motor volt, ami egy illetve két személlyel megfelel? társ a városban és még a lámpáknál is lendületesen lehet elindulni. Általában egyedül közlekedek vele és így nekem megfelel?. Még az autópályán is viszi a 140-es utazósebességet. Viszont ha megpakoljuk a csomagtartót és berakjuk a gyerekeket is, hát autópálya emelked?kre csak kell? nekifutás után merészkedjünk.
A fogyasztás: Városban olyan 7.5l körüli, országúton 6.5l alá még nem sikerült mennem.
Meglep? egy olasz autótól de a beltér jól van összerakva. Nekem tetszenek a m?anyagok szerintem jók a m?szerfal anyagai is. Zörgéssel nem találkoztam útjaim során. A rádió kezel?gombjai jól elérhet?ek. Olyannyira hogy az extraként bennlév? kormányról vezérlést csak kidobott pénznek tartom, mivel néha többet kell keresnem a hanger? gombokat a bal kezemmel, mint odanyúlnék a jobb kezemmel, és a csavarnék rajta egyet. Gyanítom, hogy ez szubjektív mindenkinek, de én legközelebb ilyenre nem áldozok pénzt.
A 6 sebességes váltó szintén telitalálatnak tartom, mert a jól elosztott áttételek illenek a kis motorhoz. Én más márkák helyében is inkább a kismotorú nem nyomatékos autóknak szánnám az ilyen fajta er?átviteleket.
A futóm? kell?en hatékonyan dolgozik, bár ezt a budapesti utak azért er?sen megdolgoztatják. Én nem találkoztam gumi kopással mint mások, de lehet hogy ez egyéni szerencse.
Amit még nagyon jónak találok az összes el?z? autóimhoz képest az a fék. Jól lehet finoman is fékezni, és hatásosan lassít, ha er?sebben nyomom. Ezt úgy szokták mondani, hogy jól adagolható ha jól tudom.
Szerviztapasztalatok: Két garanciális szerviz volt. Mindkett? a váltó féltengely szimering csere volt. Egyszer az egyik aztán a másik. Gyanítom ugyanazon selejtes szériából valók voltak. A szervizr?l inkább nem mondok semmit elég az értékelést látni.
Szeretem ezt az autót, tényleg jó társ a hétköznapokban. Miden autónál kell kompromisszumokat kötni és ezt én meg is tettem.
Összegzésként mindenkinek csak ajánlani tudom aki értékarányos jól vezethet? autót keres.
Hibalista
- Váltó szimering a féltengelykhez minkét oldalon.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Boldizsár
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | GOLF IV | Következő autója? | Kombi lesz |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
