Jobb,mint gondoltam
Szöveges ítélet
Pozitívumok:
+ alacsony fogyasztás
+ kényelmes
+ jó klíma
+ megbízható
+ olcsó alkatrész
+ remek felszereltség (6 AB, ABS,HiFi,City Servo,stb.)
+ a kategória egyik legtágasabb autója
+ rendkívül csendes autó,140-nél is lehet halkan beszélgetni benne
+ a hatsebességes váltó szenzációs
Negatívum:
- azért a kopó alkatrészeket cserélgetni kell, talán túl gyakran is
- kicsit gyenge motor
- bénán dönthető hátsó ülések
Nem vagyok Fiat fan, racionális döntést hoztam amikor használtan megvettem. Egyértelműen jobb autó, mint a hasonló árfekvésű Astra G, Citroen Xsara, vagy Renault Megane. A japánoknál és a VW golfnál jóval olcsóbb,nem beszélve a japán autók egekbe szökő alkatrészárairól. Nem nagyon lopják, nem közönséges, de annyira nem is ritka, fellelhetők hozzá szükség esetén bontott alkatrészek.Lenyomoztam,milyen típushibái lehetnek (kuplung,gyújtótrafó,stb.)
Nálam a típushibák közül (lekopogom:) eddig csak a kuplunghidraulika munkahengerének a hibája jött elő.Viszonylag gyorsan kimúltak a gyári Firestone gumik és az első fékbetétek.
Nyikorgott az első ülés,de ezt is orvosoltuk.
Nagyon kevésszer küldött hibaüzenetet a komputer, és csak télen, hidegben.(2x motorhiba, 1x Ab-hiba) Szerencsére mind vaklármának bizonyult.
Halálosan pontos a fedélzeti számítógépe, és remekül szól a gyári hifi. A gyári CD-tár viszont szar, pedig Blaupunkt (német csúcsminőség).Egy darabig ette a fényszóróizzókat - 3-3 db-ot cseréltem ki 1 év alatt, a két oldalon felváltva (mindig a tompitott égett ki) de már 1 éve azzal sincsen gond. Biztos az izzók is hibásak lehettek valamennyire.
Egyszóval eddig szerethető,jó kis autó.
És nagyon szép,kívül,belül, olyan kidolgozott.
Igazából nem is értem,miért bukott meg,miért nem vette jobban a nép.
Folytatás:
Újabb 110 ezer km autózás után: gyakorlatilag semmi nem romlik el rajta, nagyon megbízható,tartós konstrukció. Tízezer kilóméterenként kap olajat, húszezrenként levegőszűrőt. Mindössze 3000 Ft extra szervízköltségem volt vele, egy hőérzékelő romlott el, cseréje 10 percig tartott. Évente egy pár izzót fogyaszt el, a jobb minőségűek tartósabbak. A végsebessége 190, egyszer próbáltam ki, mennyit bír. Egy évig még biztosan használni fogom, de lehet hogy második autóként élete végéig nálam marad.
Hibalista
- első fékbetét 40000 km - hátsó fékbetét 90000km - kuplunghidraulika + kuplungszett 90000 km - vezérműszíj+feszítőgörgő+vízpumpa 90000 km - akksi 90000 km - összesen kb. 120000 Ft - termosztát 100000 km - hőgomba 120000 km - vezérműszíj+feszítőgörgő+pumpa 180000 km - laprugó, stabilizátorrúd 180000 km - rádió hangerőszabályzó kontakthibás lett - + évente 1-1 H=-es izzó mindkét lámpatestben - EDDIG CSAK KOPÓ ALKATRÉSZEKET CSERÉLTEM! (kopp,kopp,kopp:)) - A legdurvább szervízszámla 100 ezer ft volt, műszaki vizsgával együtt. - - -
Ide hordtam szervizbe
auto-ta
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wagon R+ | Következő autója? | Valamilyen kombi,esetleg egyterű,lehet hogy FIAT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
