A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 1.4 Multiwagon 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Jó. Nagy. Stilo Mw.

Szöveges ítélet

A három "F"-ből az egyik! Francia Ford Fiat.

Biztosan van valami alapja, ha ez a szleng elterjedt. De érdekes, én még nem tapasztaltam ennek a hátrányait. Sem a francia ( Citroen Xsara 1.4, Renault megane), sem pedig a Fiat autóinkon.
Persze most az olvasó nyugodtan mondhatná, hogy csak be kell ülni egy német, vagy japán autóba, és kiütközik a különbség. Nos azt kell mondjam, nem. Volt Japán Hondám, Opelem, Audim, de megbízhatóságban nincs nagy szórás az újabb modellek esetében. A megbízhatóság pedig egy használt autónál, nagyban az előző tulajdonosok lelkiismeretén nyugszik. Persze szériahiba adódik mindenhol, azt nem számolom, itt is van.
Hiába Japán technika, ha kinyomják a Honda szemét. Prémium az Audi, de elment a pénz a vásárra, fenntartani meg nincs lóvé. Az Opel meg olyan kommersz, hogy nem is törődnek vele, használják 10 évig, addig mindent kibír, utána meg szívjon a következő tulaj.
Bár azt hozzá kell tenni, hogy a használt autók 90%-nál, ez az eset játszik. Aki megveszi újonnan, általában nem szereli, hiszen új. Jobb esetben nem is kell, ha mégis, szerviz. 10 éves koráig azt is kibírja, hogy az olajcsere nem megfelelő, lóg mindene, és még a kipufogó sem rohadt szét annyira, hogy költeni kelljen rá.
Utána azért jönnek a gondok, a ráköltés, de ilyenkor el kell adni, és venni egy újat. Persze van bukó benne, de nem rohadtunk le, átment a vizsgán nem szerelgettük, és soha nem éreztük magunkat átverve, hiszen mi amortizáltunk.
Ettől függetlenül, vannak olyanok is akik nagyon lelkiismeretesen hajtják az autóikat, és szervizelik. Tőlük lenne érdemes autót venni, de az ilyen ritka. Vagy túlárazott? Ki tudja. De az biztos, hogy egy használt autó esetében az igaz, hogy bármennyit is költünk rá, azt nem lehet forintosítani! Nincs nagy különbség a valóban szervizelt, és a leharcolt között árban. Mert a km. állás és az évjárat a döntő.

Tehát itt jön a logikus kérdés: Ha veszek egy új autót, és tudom, hogy tíz éves koráig tartom meg kb., utána pedig lecserélem, költök e rá megfelelően, vagy hagyom a picsába az egészet. Hiszen szét nem esik.
És amúgy is! Tudjátok én mekkorát bukok azon, hogy már nem éri csak az új árának a töredékét????? És még javíttassam is? Na nee! Valahol érthető. Aki meg lelkiismeretesen cserélgeti a dolgokat, az hosszútávra tervez, vagy csak sok pénze van, vagy fanatikus, vagy hülye? És a hiteles autókról, még nem is beszéltünk! Azokat meg szegényeket, már jobb sorsukban is a pokolba kívánják, főleg akkor amikor már vége a törlesztésnek. Na ott már tényleg ritka a jól karban tartott példány. Na nem mondom hogy nincs, csak ritka.

És itt kezdődik az átlag használt autós élete. Ő megveszi a még nem rohadt, bár lehet itt ott karcos, de aránylag jól kinéző verdát. A km. óráról nem is írok, az nem téma manapság. Szóval csillogjon, jól mutasson az ismerősök előtt- mert valljuk be ez igen is fontos. Sokan mondják, hogy nem, de sajnos igen. Én is magamnak vettem mindig autót, de számít ki mit mond, még, ha nem is érdekel és elengedem a fülem mellett akkor is.
Azért mindenki azt szeretné hallani, hogy :
Milyen ügyes vagy, ilyen szép autót így kifogni!
mint:
Ezt a szart vetted, és ilyen drágán, há' téged jó' átbasztak?! + adalék, hogy kevesen tudnak manapság a másik örömében osztozni, így akadnak szúrós megjegyzések.

Főleg, ha család is van, akkor bizony szinte teljesíteni is kell.

Az autónak kellően nagynak kell lennie, bicikli, kutya, vizifelfújós kütyük, stb. Légkondi alap, és működjön is. Elektromos ablakok, ha elromlana a klíma, manuális átszellőztetés végett. Kp. zár ki-be pakoláshoz.
Olcsó üzemeltetés. Kényelmes is lehet, az sem baj.

Hogy mindezeknek mennyire felel meg tökéletesen a Stilo Multiwagon? Kisebb kompromisszumokkal, de megfelel. Hiszen olyan autót találni ami mindenben szuper, nem lehet. Akkor mindenki azt venné.

És miért Ő?
A Citroen Xsara után egy nagyobb csomagterű autó akartam. De a Xsara eladási ára, nem tette lehetővé az újabb autók nézelődését.
Szemezgettem a G astrákkal, II-es meganokkal, és a Stilo MW-al. Valamiért 1.4-es moci kellett bele.Persze ma már jó lenne 1.6-os is. De akkor valamiért ezt preferáltam.

Az astrában nem tetszett a mély ülőlap, a konzervatív belső, és a kissé magas ár, a kevés extrához képest.Tetszett az olcsó fenntartás, és hogy nem romlik el könnyen - egr szelep kivétel.
A meganokban, az ülőlap rövidsége zavart, és a műszerfal túl egyszerű mivolta, belső kapaszkodó hámlás, plasztikok. De tetszett a formája, szép kis kombi.
A stiloban nem tetszett elsőre a magas nyúlánk formája, és a rossz híre. Tetszett, a hosszú ülőlap, nagy csomagtartó, és a magas üléshelyzet.

És ahogy így nézelődtem, elkövettem azt a hibát, amit a legtöbben elkövetnek, és én már megmondtam magamnak, hogy soha nem teszem.
Sikerült eladnom a Xsarát. Na ezzel kapásból leszűkítettem a vásárolható autók körét. Hiszen autó nélkül autót venni nehéz, a távolabbi példányok hamar kiesnek, marad a közeli lehetőség. Mert azt már szent papírra írtam régebben, hogy 10 km.-től többet nem utazok használt autóért. Voltam én is Bp-ről Debrecenbe autót nézni...fárasztó, unalmas , idegesítő. Ha nem hivatásszerűen csinálja az ember, nem éri meg.
Így esett rá a választás. Közeli kereskedés , első tulaj. Gyalog elsétáltam. Megtetszett megvettem.
Minden kopó fogyót rögtön lecseréltem.
És használom.

Nagynak nagy! Ez tény. Mind magasságában, mind hosszában. A fejünket nem verjük be sehol, még maximális ülésmagasításnál sem, - átlag felhasználó 182 cm. esetében. marad kb. 10 cm.
A formája? Érdekes...elölről, jól néz ki elég mokány, de eléggé megmagasították, így lett nyúlánk alakja, ami érdekesen hat. Hátulról főleg, mert övvonalban hirtelen szűkül, majd ismét meredeken folytatódik az ablakokban.

A belső is kellően tágas.
A műszerfal ajtók melletti karcsúsítása, ívelése miatt, nagyobbnak szellősebbnek tűnik. Bár én ezt nem szeretem. Én inkább a körülölelő, bunkeresebb érzést preferálom. A váltóbox-hoz, nem ér hozzá a térd, de pihentetni is lehet rajta, ha kell. Vállban elég széles, a könyöklőt ketten is tudjuk használni zavar mentesen. Magam mögött elférek, nem kell kuporogni. Az ülések inkább magasak, ami könnyebb be-ki szállást tesz lehetővé. Még nem egy Suv, de nem is egy alacsony személyautó.

Itt szólnék az ülésekről.
Egy két tesztben olvastam , hogy nagyon nem kényelmes, mert nyomta sok ember hátát középen a deréktámasz.
Nos ebben lehet valami. Engem éppen nem érint, de aki túl alacsonyra állítja az ülőlapot, annak ez akár elő is jöhet. Ez pedig abból adódik, hogy amikor magasságot állítunk, csak az ülőlapot állítjuk fel-le, a háttámlarész nem változik fix marad. Annak az alsó részén ugye, meg ott van a deréktámasz ívelés. Tehát, ha nagyon alacsony az ülőlap, akkor ehhez viszonyítva a deréktámasz rész a hátunk közepe felé tolódik, így kényelmetlen lehet. De amúgy az ülések szuperek. Kellő hosszúsága van 54cm. Oldalra is támaszt, hátban pláne, és még magas is.
A szövete nekem világosszürke, messziről fehér, fekete-világosszürke műszerfallal. Elegánsnak hat. Kissé kényes, de karban tartható, huzat nélkül is.
Ajtókat félig szövet borítja, a műanyagok kissé puhák rajta, könnyen karcolódnak. A gombokat gyárilag egy puha anyaggal vonták be, na ez ragacsossá vált az idő folyamán, ezt le kell vakarni, ha nem akarjuk, hogy az ujjunkhoz ragadjon. Nem nagy ügy, körömlakklemosó és kész. Olyan mint az új, nem teszi tönkre a műanyagot.
Pedálrend jó, nem akad el egyik láb sem, bal oldali taposó van.
Tetőkárpit masszív, nem zörög semmi, kesztyűtartó dupla,világított, klímával hűthető, és hatalmas, szinte kihasználhatatlan. Ajtó tárolórekeszei megfelelő méretűek, 2 lityis palack nem fér be, de nehommá azt ott tároljuk.
Éppen elegendő polc rakodó van benne. Nekem ez sem kell.
Azt már tapasztaltam, hogy minél több rakodó hely van egy autóba, az annál szemetesebb. Na nem nálam, mert én kényesen ügyelek a tisztaságra, de ezt látom gyakran. Nem is értem, de főleg a nőknél tapasztalom, hogy annyi minden szirt szart cipelnek magukkal, és általában ha valami elhasználódott azt sem dobják ki.A rekesz majd tárolja...tárolja is.A legjobb, amikor már zsíros koszos fekete az ülés, mindenhol zsepi cafatok. Egyszer megkérdeztem:
-Nem kellene kitakarítani?
-????Minek? Úgyis ilyen lesz!! Gyerek mellett?
Én se mosok holnaptól hajat, úgyis koszos lesz...

Vezetés közben.
Kormány fel -le, ki-be állítható, persze nem vezetés közben. Elég vastag kényelmes, de a kürt-légzsák belső kiáll, és könnyen beleakadhat az ingujj.
Az autó belátható, méretei kissé nehezen érzékelhetőek, főleg a feneke. Egy tolatóradar sokat segítene.
Biztonsági öv bekapcsolás ajánlott, amúgy hangosan bammol.
A fed.komputer sok infót megjelenít.
Amúgy az első úton minden szarért csipogott, azt hittem beszart a kocsi!
Nyitott ajtók, bal-jobb hátsó-első,külső hőfok, fagyveszély, 5 C fok alatt,sebesség túllépés, stb. nem is használom csak az átlagfogyasztás mérőt.
Na az egy jó dolog! Ha bármi gond van az autóval, abból azért nagyjából látni lehet. Az én fogyasztásom most éppen 6 liter/100 km, Budapest vegyesen, 2000 km.-re levetítve. Ha megugrana azonos vezetés morál mellett, akkor gondolkoznék a hibán, szóval ez egy ellenőrzőként is funkcionál.
Amúgy üzemanyagara nem érzékeny, mindegyikkel ennyit produkál.
2000-2500-nál elváltok, nem sietek soha sehová. Egy kombival, nem is kell, meg kinőttem abból a korból, bár ez nem korfüggő, ahogy látom.

Van egy nagyon jó barátom, és állandóan azzal basztatott, hogy az 1-es swift milyen egy szar kocsi, mert nem tudja a fogyasztást 8 lityi alá vinni. Mondom ez érdekes, mert az én kombim eszik 6 átlagot, de csaljon a műszer, akkor 6,5 de csaljon többet, akkor is 7.
Kérdezem:
- Minden oké azzal a kocsival?
-Persze!! Úgy megy mint a golyó, a lámpánál mindenkit lehagyok!!
-?? Lehagysz? miért, hogy vezetsz te?
-Háááát nyomom neki ami a csövön kifér, mert amúgy letolnak, meg amúgy is, Swiftem van, kényelmetlen kicsi, és még ne is menjen? Olcsó volt!
-Nem gondolod, hogy azért fogyaszt mert nyomod neki?
-????????
Utána elmentem hozzá látogatóba. Elvitt egy körre. A pirosnál, mint aki megőrült, a köv. pirosnál persze fékezés ezerrel, kigurulás semmi, állandó anyázás, hogy ez azért nem megy , emez meg ezért. Pedig neki csak egy swiftje van, akkor miért nem nyomja a többi, hiszen azok jobbak?

És sajnos sokan vannak így, de a korona céges-autósok!
Na azok nyomják neki mint állat, ha letelik a műszak, akkor meg vagy tömeg - jobb esetben hazaviheti - vagy saját gép amire vigyázni kell, és csak óvatosan. Pesten kímélni az autót szinte lehetetlen. De az a hülye aki nem úgy tekint rá, mint egy használati tárgyra.
De kérem ilyen árak mellett? Ja ja, ilyen árak, és mégis mindenki BMW-ét vesz, ha tud.
Ma amikor soha nem látott BMW hullám van az országban? Ha nincs BMW a tulajdonodban, senki vagy lassan. Persze ez most sarkítás kicsit, de nem ezt látni?
A csapból is az folyik, kinek milyen kevés pénze van, és hogy tudna jó bömbit venni? Minap hazafelé megszámoltam, minden 10. autóból egy BMW volt. Nem jöttem sokat, csak a 16-ból, 15-be. Lehet szerencsém is volt. Amúgy meg kell hagyni szépek, de mánia lett belőle.

Szóval, ha szempont a fogyasztás, nem értem miért nem spórolnak az emberek? Akkor mégsem érdekli őket, nem? De akkor minek panaszkodnak?
Azért mert mindenki , vagyis a nagy többség, kirakatba veszi a kocsit. És itt jön képbe a mi eladható, és mi nem fogalma.
Hiába vágom én, hogy egy francia, vagy olasz is lehet jó piros színben, ha a többség ezt nem preferálja!
Keveset fogyaszt? Igen!
Olcsó? Eléggé, mert nem kell senkinek.
Megbízható? Nem volt vele gond!
El tudnád adni? Nyögve nyelősen, áron alul!

Tehát végül is kinek lesz igaza? A többségnek. Japán mondás: a kiálló szöget be kell verni, vagy valami ilyesmi.

Na de fogyasztás...
A stiloban a váltó 6 sebességes, így könnyebb. 95 ló nem egy erőgép, de azért elviszi a tömegét. Pályán hatosban, szépen megy az érdi emelkedőn is, nem kell visszaváltani. Nagypapisnak azért nem mondható stílusban hozza a 6 átlagot Pesten. Volt 5.8 is, de akkor már tényleg sokan anyáztak mögöttem. Én úgy gondolom, ha normálisan használja valaki -tőlem kicsit erősebben - akkor is 6,5 az átlag.

Terheletlenül a feneke csúszik, pattogó, az erősített rugók miatt. Szélzaj 100-tól hallható, de onnan állandó nem erősödik. Motorhang nem bántó 2500 felett szép hangja van. Alul nyomatékszegény könnyen lefullad, és akkor olyan észrevétlenül, hogy csak na.Az elektromos gázpedál nem késik sokat megfelelő.

A fék hatásos, négy tárcsa van belőle. Jól adagolható.
Cityszervó kellemes úri huncutság, nőknek jó.
Nem fárasztó a vezetése, de a háromküllős kormány fogása szokást kíván, ha magas az ülésállítás.

A gyári rádió szépen szól, kellő infót jelenít, de az usb, hiányzik. Viszont szuper az automata sebességfüggő halkítás, hangosítás.

A csomagtartó 510 liter, ledöntve nem sík a felület, csak ha a hátsó ülőlapot felhajtjuk. A csomagtartóba nem lóg be a kerékdob, síkokkal határolt. A pótkerék a csomiban, kellő vastagságú falappal védve, nem hajlik. Tárolórekeszek oldalt. Szóval, hely az van, nincs panasz. Rakodható, ha akarjuk.

Múlt héten vittem vizsgára. Amikor megjelentem, már mondogatták, hogy ha rádugják a csatlakozót, lesz itt hibakód bőven, lévén olasz autó. Mondtam: -Nekem semmit nem jelzett még ki soha.
-Az kérem nem számít! Olasz autónál nincs olyan, hogy nincs hibakód, de majd kiütjük, és mehet a mérés.
Rádugják, nézegetik, igazítják, nincs hibakód.
-Na ilyen csak a mesében van, minden jó.
-Köszönöm szépen, a megnyugtatást. -szóltam.
-Egy jó tanács: Ha teheti ne adja el!
-Miért?-kérdeztem
-Nos elég jó állapotban van, de ezért nem kapná meg soha azt amit ér, lévén olasz. Többet ér magának, ha megtartja.

Ismét megköszöntem, és távoztam.

És igen, ez van. Többet ér, ha megtartom. De nem fogom, mert nem véletlenül ez a 7. autóm 14 év alatt. Nem rossz, sőt nagyon jó. Keveset fogyaszt , praktikus, nagy, de mindig van valami ami miatt mást akarunk.

Az első autóm egy mazda 323 volt. 82-es Imádtam. Rommá törték.
És akkor kezdődött az autó buzulás!! Előtte nem is érdekelt, ment, jött, megállt, pedig milyen szar volt így visszagondolva szegénykém. Hammerite festékkel festettem át, az apósnál!! Olyan is lett. Ja az ezüst kalapácslakkossal.
Gondoltam átfestem a kocsit, mert rohadt, meg hámlott a fényezése. Elmentem apósékhoz, garázsba be. Volt rá 4 napom.
Első nap szétszedés -nagyon profin akartam csinálni. Gondoltam majd szétkapom, csavarok ki, lefestem és vissza. Hát szétszedtem, mentünk is vele a faluban egy karikát gyorsan. Se ajtó, se lámpa, csak a csupasz váz szellő érzés volt. Erre nem szembe jött a rendőr? De úgy meglepődött, hogy csak nézett, ki ilyen hülye aki így vezet? Én meg elhúztam gyorsan.
A festés kész lett 3 nap alatt, hengerrel gyorsan ment, festék volt bőven. A végén maradt egy doboz alkatrész csavar, de nem hiányzott érzésre sehonnan.
Szar lett, szerencsére összetört, különben ma is az lenne.
Utána Mitsubishi Colt -92-es, 32 ajtós. Pici lett, eladtam.
Honda Prelude: jött a gyerek, nagyobb kell, kényelmesebb.
Opel Omega sedan: nem tudtam egy tv-ét hazahozni vele a boltból, itt utáltam meg a sedan formát. Azóta olyat soha! Egyszerűen nem élhető annak, aki egy kicsit is szeret cipekedni. Sokat evett.
Audi coupe Gt: A gatyám ráment, sokszor otthagyott.
Renault megane: uncsi volt.
Astra F, asra G, de kevés ideig.
Citroen xsara: nem romlott el soha, megölt az unalom, fájós térd miatt magasabb autó kell.
Fiat stilo: Még magasabb autó kell.

Szóval ez is megy a levesbe. Talán úgy lesz vége egyszer az autó cserélgetésnek, ha veszek egy új autót. Azt meg kell tartani, mert ott nagy a bukta , ha cserélgetem...vagy ha olyan helyen dolgoznék, ahol tesztelgetni tudnám őket, és mellette a saját kis gyöszbe bepattanva furikázhatnék, miközben mindről lenne véleményem.

Most pedig jöhet a SUV hullám, szippantson csak be engem is , már várom.
Kell a lóvé, és jöhet valami magas cucc...
És mi lesz a végén? Egy BMW x5? :-) és beállok a sorba. Persze nem, csak játszok a szavakkal. Max 1.6 ccm és benzin, nem kell a német brikett a dízelből. Ha sok pénzem lenne akkor sem vennék dízelt, sem turbós motort. Bár ha nem számít a javítás lehet...de számít.

Hibalista

- Csak kopó alkatrészek: Bal első szilent, hátsó kipufogó, fékbetétek-tárcsák, ja és egy termosztát.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xsara 1.4 Következő autója? Valami új.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (246 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)