Farkasb?rbe bújt bárány
Szöveges ítélet
Már akkor tudtam, hogy ? kell nekem, mikor 2001-ben megláttam az ?szi budapesti autókiállításon. 2002 márciusában vehettem át az én kis szépségemet. Formailag mind a mai napig az alsó-közép legszebb autójának tartom, az azóta megjelent kategóriatársak egyike sem volt rám ilyen hatással, mint a Stilo anno.
Mivel el?tte is FIAT tulaj voltam, nem voltak el?ítéleteim a márkával szemben, igazából rossz tapasztalatom az el?z? autómmal sem volt, ezért vágtam bátran bele egy újabb FIAT vásárlásába. Mivel 90%-ban városban használom az autót, az 1.2-es jobb választásnak t?nt volna a 6 gangos váltóval. Az 1.6-os er?forrás alsó fordulatszám-tartományban meglehet?sen lusta, a lendületes haladáshoz pörgetni kell, és városban nem is különösebben takarékos. Viszont cserébe országúton elég kellemes útitárs, az el?írt sebességhatárok betartásával országúton megelégszik 6.1-6.2 literrel, autópályán 130-140-es tempónál is viszonylag étvágytalan (de afölött érdemes a TRIP computer-t a pillanatnyi fogyasztásról elkapcsolni... :) ).
Motorikusan az autóval még nem volt gond, a minusz tizenakárhányfokos id?ben is pöccre indult, olajfogyást még nem tapasztaltam. A h?t? még garanciaid?n belül ment szét, a szervízben azt mondták, sem el?tte, sem kés?bb nem találkoztak hasonló hibajelenséggel.
Az elektronika már kicsit más helyzet. Már fél éves korában cserélték a benzinszint-jeladót, kevés benzin esetén "sensor fault"-ot jelzett állandó jelleggel, amit a jeladó cseréje sem oldott meg a mai napig, és egyre gyakrabban jelentkeik a hibaüzenet, de már nem érdekel. Néha "ASR failure"-kkel örvendeztet meg a legváratlanabb helyzetekben.
Sajnos az autó leggyengébb pontja a fut?m?. 17000 km alatt megette az els? gumik bels? felét, ezt a fut?m? beállításával orvosolták, azóta nem vettem észre látható kopást. A hátsó híd fel?l állandó nyikorgások hallhatóak, amihez az elm?lt id?ben már az els? futóm? is csatlakozott.
Az autóban a beltér az el?l ül?k számára hatalmas, hátul is két ember - ha nem is fejedelmien, de elfér. Az ülést szoknom kellett, sokáig keresgéltem az ideális beállítást. A pedálrend számomra nem túl jó, ami látszik is, a kuplungpedál gumija bal oldalon már teljesen elkopott. A City servo-t nem sokat használtam, anélkül is elég könny? a parkolás az autóval, a karosszéria jól átlátható (f?leg a Tempra után). Az apró zörgések sajnos általánosak az autó belterében, a legkülönböz?bb helyekr?l lehet furcsa nyekergéseket hallani, a kalaptartótól kezdve a hátsó ülésen át, még a m?szerfal közepéb?l (!!!) is (ezért jó a hangos zenehallgatás :))) ). Az én autóm még els? szériásnak mondható, remélhet?leg azóta javítottak a beltér min?ségén.
Még két dolog ami nem tetszik. Az egyik az Active felszereltséghez anno párosított kárpitanyag. Tapintásra sem kellemes anyag, ami a tetejébe könnyen koszólódik; a Dynamic-ok kárpitja sokkal igényesebb, és persze az ehhez a szinthez párosuló sportülés is szuper. A másik a benzintanktet?. Ilyen elfuserált megoldással még nem találkoztam, els?re majdnem sikerült letörnöm, láttam nem is egy Stilo-t tanktet? nélkül (másnak ezek szerint azért sikerült), elég bénán oldották meg a házifeladatot Luigi-ék.
Na, de elég volt a negatívumokból! Mindett?l függetlenül imádom az autómat, eddig még nem hagyott cserben, hosszú utakat is gond nélkül tettem meg vele, a kötelez? szervízeken kívül még nem kellett szervizeltetni. Nem egy sportgép, bár a formája alapján simán lehetne az, de az 1.6-os motor az 1200 kilónál is nehezebb kasztnival párosítva inkább csak az elégséges menetteljesítményhez elegend?, viszont az én igényeimet b?ven kielégíti, országúton 3-asba visszakapcsolva bátran belemehet az ember egy el?zésbe, 4000-es fordulat fölött van elemében a motor, ilyenkor van igazán gy?ny?r? hangja!
Nem bántam meg, hogy megvettem, 2002-ben azért az árért egy már igen gazdagon felszerelt autót kapott az ember fia versenyképes áron egy dögös formával párosítva. Ha elnézzük neki az apróbb hibáit egy szerethet?, formás autót mondhatunk magunkénak.
Hibalista
- H?t?radiátor repedés - garanciális
- Benzinszint jeladó csere - garanciális
- futóm?-beállítás
Ide hordtam szervizbe
V&H Kaposvár: párszor megtréfáltak a fiúk:
1. Berendeltek examiner-es mérésre, valami visszahívási akció miatt, másfél óra várakozás után közölték, hogy az examiner-t ismer? kollega Pesten van továbbképzésen. Arghh.
2. Tavaly szeptember óta várom, hogy szóljanak fut?m?beállítás id?pont ügyben (ma III.2. van), azóta rég megcsináltattam máshol.
3. Beszart a gyári CD-tár. Elküldtek Blaupunkt szervízbe, ?k nem foglalkoznak vele.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Tempra | Következő autója? | Toyota Corolla v. Honda Civic (ha nyerek a lottón, akkor egy Alfa GT-t) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
