Dögös n?ci csak kicsit hisztis
Szöveges ítélet
Nagyon praktikus autó, harapós motorral. Cégautóként kaptam, amikor még alig 45 ezer km volt benne (2 évesen). Baromira tetszett a felszereltsége ami sok magasabb kategóriát is megszégyenített (elektrohidraulikus szervó, motorházfedél légrugós nyitás). A board computer igen hasznos infókkal szolgált, különösen tetszett, hogy a km órán található computer kijelz? testre szabható menüvel rendelkezett.
A rádió min?sége megfelel? volt, 6 gyári hangszóróval, kell?en sok programozási lehet?séggel.
Tetszett az autó bels? mérete, a térérzet megfelel? volt, a bels? tér igen magas (szinte egyter?). A csomagtartó mérete elégséges, rögzít?fülekkel jól ellátott, a perem miatt viszont nehézkesen pakolható.
Ami nem tetszett viszont az az anyaghasználat. A m?szerfal és kormány anyaga kemény m?anyag, a váltókar hosszú, a váltógomb dizájn elrettent?. A kárpitok mennyisége elégséges, az anyagválasztás (mint vmi m?szálas bútorszövet) elég riasztó.
A váltó m?ködése hagyott némi kívánni valót maga után. A szervíz szerint teljesen normális egy ilyen id?s autótól, hogy mind kettesben mind tolatásban recseg a váltó mivel "minden autónál így van".
Sajnos a legnagyobb bajok az autó megbízhatóságával voltak. Ennek oka egyrészt véleményem szerint a túlzottan sok beépített elektronika, másrészt a kritikán aluli szervíz. Nem mondom hogy túl sok elvárásom van egy autóval szemben, de amikor 3 hónap alatt háromszor ment ki egy-egy gyújtástrafó, az autót ezzel hycomat módra állítva át" egy kicsit elgondolkoztam. A szervíz munkafelvev? rezzenéstelen arccal mondta, hogy a trafó fogyóeszköz, ilyen korú autónál (45 000 km, 2 év!) normális ha cserélni kell!
Összességében nagyon szerettem az autót, mivel azonban munkaeszközként nem tehettem meg hogy akkor megyek amikor az autó akarja lecseréltettem.
Hibalista
- Els? fényszóró beázás (4000)
- Önindító javítás (30 000), hátsó fék (60 000) 3×gyújtástrafó (3×25 000) légzsák súlyérzékel? utasülésben (5000) , néha egyéb hibaüzenet (engine failure, etc.) néha váratlanul töltéskimaradás, rendszeres olajszint figyelmeztetés (rögtön olajcsere után is) magas olajfogyasztás (2-3 l/15 000 km)
Ide hordtam szervizbe
Fiat Néró. Baromi magas szervízdíjak, minden vizsgálat kezdetén 5000 Ft komputeres hibamegállapítás, 60 000 km-es szervíz után 2000 km-en belül komplett hátsó fékszett csere (0-ra kopott fékpofák, szétesett féknyereg), a végén már inkább az Autó Fort-hoz hordtuk
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 307 Kombi | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
