Azokon a napokon...néha hisztizik
Szöveges ítélet
Szóval, eszem ágában sem volt FIAT-ot venni (alapvetően német autó párti vagyok), azonban 1 hét keresgélés és több száz autó megnézése után elegem lett a kereskedések és hirdetések böngészéséből. Amint visszagondoltam az eddig látott autókra a Stilo, illetve egy Alfa 156 maradt meg bennem. Végülis a Stilo mellett döntöttem mivel abszolút leinformálható volt és vezetett szervízkönyvvel rendelkezett.
Az első reggelen (januárban) azonnal befagyott a bal 1 kilincse, úgyhogy szégyenszemre másznom kellett az új autóba, vissza is vittem volna azonnal ha éppen ki nem süt a nap és fél óra elteltével nem működik a kilincs. Ezzel még sokat szívtam télen, de aztán rájöttem, hogy nem szabad megpróbálni kinyitni kivülről ha fagy, hanem a jobb 1-ről átnyúlva bentről könnyedén nyitható. (Érdekes, a jobb oldali kilincs miért nem fagy be soha???)
Ezután komolyabb probléma nem fordult elő, mindig kezesbárányként viselkedett. 3000 fordulat alatt nem túl virgonc, viszont nem is fogyaszt sokat. 3000 után egész kellemesen megindul, lehet vele vagánykodni, jól érzi magát 130-140km/h-nál, erölködés és nagyobb menetzaj nélkül tudunk haladni és még erről a sebességről is meglehetősen jól gyorsul, aztán 160-170 után elfogy az erő. Egyszer néztem a végsebességét, ami kb. 190-nél lehet. Amúgy nem kinoztam, maradtam a 130km/h-nál annál is inkább mivel úgy éreztem ezt szereti és főleg autópályán, illetve autóúton használom.
Nyáron nagy élmény a Skywindow (hátrahúzható a tetőkárpit, és felette a teljes üvegtető kinyitható), strandra járni, főleg csajokkal nagyon nagy feeling. Sajnos a nyár végén a tetőkárpit kicsit akadozva húzodott vissza a helyére, ezért azt teljesen hátrahúzva tartom, nincs kedvem megjavíttatni, meg amúgy is kellemes autózni az egész tetőt betöltő üveg alatt.
Néhányszor kerültem rázos szitációba a kocsival, de szerencsére az elektronika mindig az úton (és egyenesben) tartott (köszönet az olasz mérnököknek).
Két esetben beindítás után az fedélzeti számítógép minden létező hibát bejelzett, de az újraindítás után soha nem volt semmi probléma.
Egyszer kaptam egy légzsák hiba jelzést amit a szervízben négyszáz forintért orvosoltak. Eltörött valami kapcsolódoboza a légzsáknak az ülés alatt.
Tehát összességében azt kell mondanom, hogy nem volt teljesen hibátlan az autó, azonban az eddigi tapasztalataim alapján kijelenthető, hogy semmi komoly gond nincs vele. Az igazat megvallva állandóan a legjobb olajat, benzint...stb. kapta, és úgy tűnik eddig meg is hálálta a gondoskodást.
A legfontosabb az autóval kapcsolatban: DESIGN. Sajnos az ötajtós nem sikerült szerintem valami szépre (majd´ csődbe is vitte a FIAT-ot), de a 3 ajtós igazi gyönyörűség. Felejthetetlen a formája, minden reggel megcsodálom, sokkal drágább autóra taksálják azok, akik nincsenenk tisztába ezen kategória autóival. Kisgyerekek kérdezgetik a parkolóban mennyit megy, néha sportkocsinak nézik, jó érzés a gazdájának lenni.
Hibalista
- Légzsákhoz tartozó anyósülés alatti csatlakozó
- Skywindow takaró kárpit mechanikája
- Minuszban befagy a bal 1 kilincs, de belülről nyitható
Ide hordtam szervizbe
FIAT Dunaújváros
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 80 | Következő autója? | Alfa vagy BMW |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
