Az olaszok német autója
Szöveges ítélet
Az autót második Stilonak vettem. Egy ilyen TGK-val már elég jó tapasztalatom volt/van és ez az autó még felülmúlja azt.
Külföldről behozott, jól felszerelt darab valódi 156 ezer kilométerrel. Jó választásnak tűnik (főleg a sky Window miatt). Sajnos utólag kiderült, hogy Németországból sem csak jó autót lehet venni és ott is tudják mi az hogy kókányolás. Az autó vezérműszíj szakadt volt és nem jól csinálták meg, csak összecsapták. Rengeteg időt és persze pénzt emésztett mire újra működő képes, és még mindig nem tökéletes (de már csak idő kérdése).
Az autót nagyon szeretem, hűséges és hálás autóka. Aki azt az elméletet tartja hogy olasz autót nem szabad venni, mert rohad és elektronika bajai vannak, az nem halad a korral. Vitatkozni nem akarok csak annyit mondok hogy ez már nem az a FIAT. A típust elég jól ismerem már, ezen még a belső világítást is a fedélzeti számítógép vezérli, tehát bonyolult elektronika van benne ami hiba mentesen teszi a dolgát. Típushiba, hogy a sárvédőről leverődik a festék, itt most kilátszik a fém, de nem rozsdás így tél után sem.
A motor szerintem a modernkor legjobb dieselei közé tartozik. Fogyasztása városban 6.5-7.5 fél között mozog bemelegedési és vezetési helyzettől függően. Országúton 90km/h környékén 4.5l/100km autópálya 130km/h 5.7 ezeket én mértem tankolással az enyém ennyit eszik.
A belső anyaghasználat nekem tetszik a formavilága nem igazán olaszos inkább németnek mondanám. Az ülések nagyon kényelmesek (198 cm magas vagyok); az üléspozíció magas és így élmény vele közlekedni, nekem annyi problémám van hogy a közlekedési lámpákat nem igazán látom első két három helyről, de a tetőablakon át igen:D
Két opel után mondom hogy nagyon jó kis autó és nem rosszabb semmivel mint a Vectra vagy a Mondeo. Az összeszerelése nem olyan precíz mint a VW-knek vagy Audiknak de a Skoda színvonalát eléri. És a legfontosabb kérdés megvenném-e újra? Igen. Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.
UPDATE 2015.03.14:
Megvan még az autó, a vezetett KM-ek száma átlépte a 25 ezret. A motor megbízható, jól teszi a dolgát volt egy ausztriai út is vele, ahol 1000km majdnem megállás nélkül lett megtéve. Utána sem volt rossz visszaülni bele, a Vectra 250-300km-es út után még az ülésre nézni is fájt.
Meglepő amit írni fogok, de ami olasz a kocsiban az még nem romlott el. Nem úgy a német dolgok. Valami apró idegesítő hiba, gyakran elő elő kerül. Nem tudom hogy azért mert öregszik vagy én egy nehéz esetet fogtam ki, de két három havonta valami történik. (nem kell nagy dologra gondolni. PL elkezd nyikorogni a burkolat a váltó körül, vagy kiég valamelyik lámpa és ezt minden indításnál szóvá teszi)
A 17"-os kerekek nagyon szépek rajta, de nem a magyar utakra való. Akkor tűnt fel a dolog mikor a téli gumikat vissza tettem. Csendesebb lett az autó futása, nem lehetett megmondani hogy a 10 forintos melyik oldalán mentem át. Minden tiszteletem azoké akik /35 ös gumival használják itthon.
Hibalista
- Kopó alkatrészeket nem sorolom. Egy hozzá nem értő javítás miatt a következőket kellett cserélnem: - -Turbó - -Hengerfej - -Generátor szabadonfutó (Valeo) - -Első lengőkarok (kedvezménnyel olcsóbbak voltak egybe mint a szilentek) - -Szívósor nyomás érzékelő (Bosch) - -Légtömegmérő (nem biztos hogy rossz volt)(Bosch)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 156000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra B 2.0DI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
