Az ideális választás
Szöveges ítélet
Az előző autónk megérett a cserére. A családi mellé kellett egy másik autó. A keresési paraméterek: megfelelő helykínálat, normális csomagtartó, használható mototr, klíma, meg az elektromos kütyük. Az összes környékbeli szalontól kértünk árajánlatot. A versenytársak: Opel Astra G Classic, Chevrolet Lacetti, Kia Rio Sedan, Skoda Octavia, Seat Cordoba. A Fiatnál akkor volt ez a Stilo tesztautó, mely akkori ára 3 millió FT volt. A többiekhez képest a plusz felszereltség, ekkora árban:
-kétzónás digitális klíma
-15" alufelni
-metálfény (bár ez nem volt szempont)
-fedélzeti computer
-bézs belső (bár könnyen koszolódik, de mégis jol mutat)
-6 fokozatú váltó
-cd rádió
-hűthető rekesz a kesztyűtartó felett (1,5 literes palack simán befér)
-légbefúvó a hátsó utasoknak (lehet nevetséges, de nem általános!!)
Plusz ajándék:
-első éves ingyen szerviz
-gyári szőnyegek
-lemezfelni garnitura
-áttírás
-kötelező tartozékok
Rábólintottunk mert akkor kb egy közepesen felszerelt swift került ennyibe.
Belső:
Mint írtam világos kárpit van benne. Nagyon jól mutat. A vezetői hely könnyen kialakítható (állítható magasságú vezetőülés, 4 irányba állítható kormány). Nekem minden kézre esik. A klíma nagyon jó, csak beállítom a hőfokot, onnantól mindent ő csinál. A csomagtér 340 liter kb.. Ez bőven elegendő.
Motor, váltó:
Az 1.4 es motor 95 LE, nem egy rakéta, de bátran lehet vele közlekedni. A vége 195 km/h (arra megengedett helyen tesztelve). A 6 fokozat nagyon jo, főleg hosszú távon. A váltó nem vw, de szerintem bőven a jó kategóriába sorolható. A motor rendszeresen fogyasztotta az olajat, 10000km/3 liter, állítólag a sok városi használat miatt. Mióta Castrol Magnetic lett bele téve nem hiányzik belőle egy deci sem, nem értem, de nem is ez a szakmám.
Fogyasztás:
Többnyire városi használat mellett 7,5 liter klímával. Hosszú távon köszönhetően a 6. fokozatnak (120km/h 3000 ford.), klímával 6,5 liter, ami szerintem ideális. Nyaraláskor 5 ember plusz csomagok, klíma 6,3 liter, ez nem vicc.
Utoljára csak annyit, hogy aki szeretne egy jo autót, alacsony fenntartással annak bátran ajánlom. Nem hibamentes, a törődésre érzékeny, de ennyi pénzért megéri, amennyiért most adják. Olyannak jó választás, ski egy megbízható autót akar, és nem az a lényeg, hogy milyen jel van az elején. Amúgy saját véleményem szerint abban az időben ez volt a kategóriában a legszebb.:D
Hibalista
- -Műszerfal folyamatosan lefagyott--->csere (garanciális) - -Dudakürt beázott--->csere (garanciális) - -Ajtókárpit zörgött--->a tartó bolha nem volt a hüvelybe bepattintva - -Kopóalkatrészek - -10000 kmnél elfogyott az olaj---> Castrol Magnetic (azóta nincs fogyás)
Ide hordtam szervizbe
Fiat Motor-Car Sopron KFT. A szervizbejelentkezésig minden simán zajlott, majd a műszerfal lefagyását elintézték azzal, hogy levették az akku sarukat. Ezt 3x egymás után. Többszöri megkeresés után voltak hajlandóak ezt garanciába kicserélni, az ajtókárpit rendes illesztése is csak 2x ra ment. Jó fejek, álnak rendelkezésedre, de dolgozni nem akarnak.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Opel Oriens KFT. Csorna A garancia lejárta után tértünk át ide, mivel a család másik autóját új kora óta idehordjuk. Korrekt, megbízható társaság. A cserélendő dolgoknál mindig egyeztetnek velünk, hogy mennyibe jön ki az alkatrész stb, csak ha rábólintunk akkor kezdik el a munkát. Korrekt áron dolgoznak, sima szakiknál se úsznánk meg olcsóbban.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Tipo 1.9TDs, előtte Trabant 601s Special | Következő autója? | valami olasz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
