A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 1.6 16V Dynamic 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Agresszív szolga

Szöveges ítélet

Most adtam el. Tartozom ezzel Grizsónak (a nevét a színe után kapta: Grigio Steel), szeretett autómnak az alábbiakkal:

majdnem 6 évet volt nálam, beleraktam ezalatt 108 ezer kilométert. Megjártam vele Ausztriát számtalanszor, Olaszországot, Németországot, Horvátországot és Erdélyt.

Ha nem lenne valami kényelmes, nem indultam volna el ilyen messzi tájakra. Ha nem lenne valami megbízható, már rég eladtam volna a francba. Ha nem lenne háromajtós, eleve nem azt vettem volna, lévén két kissráccal a családban nem a legpraktikusabb ez a háromajtós.

Ezek ellenére kitartottam mellette majdnem 6 évig. Ez már szubjektív dolog, nézzük is meg:

1. Raliautós pozícióba kell ugyan állítani az ülést, csak úgy kényelmes, de úgy baromira. A tesztek mindegyike ezt kifogásolja, hát nem próbálták eleget az ülésbeállítást: a nyerő a majdnem függőleges háttámla, de úgy már a Kosmodisk-nál is hatékonyabb gyógyító hatása vagyon :D Tényleg, próbáljátok ki! ;-)

2. 108 ezer kilométer alatt a kopóalkatrészeket leszámítva a gyári hibás klímahűtőt cserélték gariban, majd 55e km környékén behalt az egyik hengertrafó, utána még kettő, olyan 10e kilométerenként (francia Alcatel gyártmány :). Ezt leszámítva olyan hiba, ami nem az én hibámból alakult ki, nem volt. Ami miattam volt: féltengelycsere, mert én barom felmentem Erdélyben a Hargitára (15 km köves földút), megjártam a híres hírhedt Bucsin-tetőt is. Ha azon az úton nem megy semelyik autónak szét a féltengelye, megeszem a kalapom. Nem sokkal eladás előtt cserélnem kellett gömbcsuklót is. Ugyanezen okból repedt el a váltóbak, azt is cserélték, mert oda lett csapva az egyik kőhöz...

Ellenben: semmilyen elektromos hiba, semmilyen mechanikai hiba nem borzolta a kedélyeimet: amit akartam, azt zokszó nélkül megtette az autó. 1.6-os motorja épp elég a viszonylag nehéz kasztni mozgatására. Igazi granturismo alkat: az országúton van elemében, jól fogyaszt, az autópályán pláne a hosszú 5-ös fokozatnak köszönhetően, városban viszont benzintemető, egypár kisebb amcsi hathengeres is szégyenkezhetne néha. Mentségére szolgáljon, öregautós temóban még el lehetne viselni, csak a virtusom nem olyan, szeretem pörgetni, mert az olasz motorok ilyenek. (Országút 100-as tempóval 6,5-7, autópálya 160-al 8,5, város 9-9,5)

3. Háromajtós a drágaszág. Kategóriája legszélesesebb autója, hatalmas, felhúzott seggel, mint egy csa-csa táncos amikor kidülleszti a tomporát a Moulin Rouge színpadán. Elől mérgesen összehúzott szem, a szokatlanul süllyesztett motorháztető felső középkategóriás tekintélyt sugall, melynek köszönhetően mindenhol iszkoltak előttem a másik sávba az autópályákon, ha jövök (nem kell se refi, se index ehhez :) Acélszürke-metál színe van, ami a legelcsépeltebb szín az autók világában, de ennél a típusnál a legjobb... A gyerekek is bírták hátul a dörgést, kényelmes, tömött sportülések, fészkelődni nem nagyon lehet, rád van szabva, nincs mese.

Ami pedig az objektív dolgokat illeti: a németautós feeling ellenére látszik, hogy olaszok alkották. Praktikus és kényelmes, ára meglehetősen jó, felszereltsége egészen extra (parkolóradar, fényérzékelős lámpa, automata ablaktörlő, kétzónás klíma), értéktartása pocsék. Biztonsági tesztben - sajnos - bizonyított, Toyota Tercia segge 40 cm-el beljebb, a Stilo orra csak görbült.

Ajánlom azoknak, akik be merik vállalni az olasz autókat, mert a hírük rosszabb, mint amit megérdemelnének. De utána jó dolog elnézni az először fanyalódó haverok arcát, amint beülnek és nagy nehezen beismerik, jobb, mint ahogy mondják.

Ez a Stilo.

Köszönöm, Grizsó, az együtt eltöltött 6 évet!

Hibalista

- Klímahűtő - garanciális
- Trafó 3 db. - garanciális
- Féltengely - 25000 Ft
-

Ide hordtam szervizbe

M0 Autócentrum

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 108000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Punto 16V HLX Következő autója? Kia cee´d 1.6 SW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (246 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)