A japcsikra is biztosan ráver a költségekben
Szöveges ítélet
A Stilót 2002 év elején néztem ki. Az előző autó egy 94-es háromajtós Puntó volt, amit még Svájcból hoztam be 1996-ban. A Puntóval, ami 1,2 8V 75 LE volt kb 200 000km-t tettünk meg, így a továbbfejlesztett Stilo 1,2 16V 82 LE-s motorral szimpatikus választásnak tűnt.
2002 május közepén egy Expressz újságban hirdette az Autó Néró M5 kereskedés, hogy 3 ajtós Stilók 400 000.-Ft árengedménnyel. Na ennek fele sem tréfa, gondoltam, és lévén szombat reggel, már tárcsáztam is a számot. Felvették a telefont és mondták még van 4-5 autójuk raktáron, abból lehet választani. Nosza autóba pattantam, 120 km-re lakunk Pesttől, és irány a szalon. Közben telefonon értekeztem az édesanyámmal, mivel mégis csak ő veszi, én csak a szakmai tanácsadó voltam. Megegyeztünk, 3 millió alatti, jó felszereltségű jöhet. Így választottam ki a lehetséges autók közül, egy 3 ajtós, világos szürkészöld metál színű, 1.2 16V motoros Stilót. Felszereltség: 6 légzsák, esőérzékelős ablaktörlő, ABS, kipörgésgátló, tolatóradar, 6 sebességes váltó, sötétedésérzékelős lámpa. Klíma nem volt az autóban, gondolom nem is lett volna úgy akciós.
Igy mindösszesen 2 950 ezer volt a vége! Hajrá belevágtunk!
2002 június 5.-én vettük át a Stilót. Nagyon tetszett a belső anyagok minősége, a tágas belső tér, a külső dizájn, úgy minden. Akkor 2002-ben szerintem, magasabb kategóriában is megállta volna a helyét a belső anyagminőség és ergonómia.
Szóval a használati tapasztalatokról. A legelső amit eldöntöttem, hogy ha nem szükséges, nem viszem márkaszervízbe, mert ott csak elrontják. Szűrő olajcsere a helyi szerelő barátomnál, ha pedig rendesen dokumentálva van a minőségi olaj, és Oe megfelelő szűrő, akkor garanciális reklamációval is van mit keresni, ha baja lesz a motornak.
A 100 000 km-ig felmerülő költségek: 5 olajcsere, darabonként 4 liter 5W-40 majd 0W-40 olajokkal, (3,2 liter a feltöltés, a maradék utántöltésre), 8 ezer Ft/4 liter ( Nagyker áron veszem), olaj szűrő Mann 1500.-, levegőszűrő Mahle 2200.-, összesen kb 12 000.-/ csere, ami összesen 60 000.-Ft.
2002 telén 4 db Yokoha AVS-901 téligumi, 195/65 R15 T, ami összesen 64 000.-Ft volt.
A 100 000 km alatt csak izzókat, ablakmosó folyadékot, évenként ablaktörlő lapátot kellett cserélni, ami összesen kb. 15 000.-Ft volt.
2005 június zöldkártya 8000.-Ft
2005 decemberében 100 000 km-es nagyszervíz, ami még a 2006 júniusi műszaki vizsga előtt volt:
Vezérműszíj, és feszítő csere anyag 15 000.-
2 első féktárcsa és fékbetét anyag 18 000.-
2 hátsó féktárcsa anyag 8 000.-
összes munkadíj 10 000.-
mindösszesen 51 000.-Ft.
2006 április gumicsere: a gyári nyáriakat ami Michelin volt, már nem lehet viszzatenni, ezért 4 db Yokohama AVS DB 500 195/65 R15 gumi beszerzés 56 000.-Ft-ért.
2006 május aksi csere 10 000.-Ft
2006. júniusi műszaki:
Hátsó fékbetétgarnitúra anyag+munkadíj 8000.-
vizsgadíj plussz sallangok 12 000.-
összesen 20 000.-Ft.
A 100ezer - és 150 ezer km közötti tételek:
2 olaj és szűrőcsere , ami össz. kb 24 000.-
141 000 km-nél, 2007 március, morog az első kerékcsapágy.
2 db kerékcsapágy 14 000.-/db, ö: 28 000.-Ft
2 db szélső összekötő 4000.-/db, ö: 8000.-Ft
Abs jeladó beletört, + 2 db bontott Ö: 10 000.-Ft
futóműállítás 5000.-Ft
munkadíj 10 000.-Ft
Ez a buli tehát összesen 61 000.-Ft
2007 május, a bontóban sikerül szerezni belső ajtókárpitot, a töröttet lecserélem, 5000.-Ft
2007. május 20. a Fiat kereskedő, ahol új Bravába becserélésről érdeklődtem, csak ingatja a fejét, és nagy jóindulattal, 1 millió 150 ezer Ft-ot ajánl érte.
Hát ennyit nekünk is megér, majd visszajövünk, ha a Bravóból is 500 ezret engednek!!!!
Ez is eljön nemsokára :o)))))
Eddig csak financiálisan számoltam, és ezért írtam, hogy kis költségigényű a Stilo 1.2.
A 150 ezer km alatt:
értékvesztés 1 750 000.-Ft
összes szervíz és alkatrész gumikkal együtt: 374 000.-Ft
összes Cascó biztosítás: 6200.-/hó 372 000.-Ft.
A súlyadót és a kötelezőt nem számolom, mert azt minden hasonló autóra ugyanannyit kell fizetni.
TEHÁT FINANCIÁLISAN:
FIAT STILO 1.2 16V 2002 júniustól 2007 júniusig
150 000 km
összes amortizációs stb. költség 2 496 000.-Ft, ami
16,64 Ft / km !!!!!!!
A továbbiakban a vezetési élmény és a fogyasztás.
Nagyon kényelmes, tágas belülről. A kicsi motor a 6-os váltónak köszönhetően takarékos az autópályán, ha betartjuk a 130-at.:o)))))
Amúgy szerintem síkvidéki autópályákra való, 160-nál 4000-et forog a motor, és itt már elfogy az erő. Hosszan taposva a pedált, eléri a 180-as tempót, ez itt a vége.
A fogyasztás átlagos használattal 6-7 liter körül alakul.
Extrém lassú haladással 70-90 km/h átlag 5,5-ös átlag kihozható. Másik véglet a pálya 140-150-es átlaggal 9-9,5 liter/100km.
A kompjúter adataira hagyatkozva 3000-4000km-es távot egyben mérve, a vegyes fogyasztás 6,7liter/100km.
A légzsákhiba lámpa első kigyulladásakor megfordult a fejemben a márkaszervíz, de a német honlapokon utánaolvastam a Stiló hibáknak. Így én is alaposabban megnéztem.
A légzsáklámpa hiba általános a Stilóknál, de, ez nem a légzsák hibája, csak a jobb első ülés alatti elektromos rész kontakthibája, legalábbis a mi autónknál. Ha kigyullad a piros airbag lámpa, majd csipog, és kiírja álljunk meg stb. akkor a következő megálláskor az ülés alá nyúlok, ott a dobozt kicsit megmozgatom, a csatlakozót is, és már kb. 10 mp múlva elalszik a lámpa, és kész!
Ezt kb. 2 hetente csinálja. Lehet hogy szét kellene húzni és kontakt spray-t neki, de majd ha nem alszik el a mozgatásra! :o))))))
Mindent egybevetve, én és a család csak dicsérni tudom a Stilót.
Ha még gyártanák, akkor biztos ugyanilyen 3 ajtós 1.2-esre cserélnénk!
ui. ha nem kel el és elérjük a 200 ezer km-t, akkor leírom a további költségeket is!
További szép napot mindenkinek!
SS
Hibalista
- 20 000 km a légzsáklámpa néha világít, 100 000 km a bal ajtókárpit müa. fogója kitört
Ide hordtam szervizbe
Soha nem volt márkaszervízben, csak helyi szerelők látták, azok is ritkán.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 207000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Puntó | Következő autója? | az új Fiat Bravo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
