A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 1.2 16V 3 ajtós 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

A japcsikra is biztosan ráver a költségekben

Szöveges ítélet

A Stilót 2002 év elején néztem ki. Az előző autó egy 94-es háromajtós Puntó volt, amit még Svájcból hoztam be 1996-ban. A Puntóval, ami 1,2 8V 75 LE volt kb 200 000km-t tettünk meg, így a továbbfejlesztett Stilo 1,2 16V 82 LE-s motorral szimpatikus választásnak tűnt.
2002 május közepén egy Expressz újságban hirdette az Autó Néró M5 kereskedés, hogy 3 ajtós Stilók 400 000.-Ft árengedménnyel. Na ennek fele sem tréfa, gondoltam, és lévén szombat reggel, már tárcsáztam is a számot. Felvették a telefont és mondták még van 4-5 autójuk raktáron, abból lehet választani. Nosza autóba pattantam, 120 km-re lakunk Pesttől, és irány a szalon. Közben telefonon értekeztem az édesanyámmal, mivel mégis csak ő veszi, én csak a szakmai tanácsadó voltam. Megegyeztünk, 3 millió alatti, jó felszereltségű jöhet. Így választottam ki a lehetséges autók közül, egy 3 ajtós, világos szürkészöld metál színű, 1.2 16V motoros Stilót. Felszereltség: 6 légzsák, esőérzékelős ablaktörlő, ABS, kipörgésgátló, tolatóradar, 6 sebességes váltó, sötétedésérzékelős lámpa. Klíma nem volt az autóban, gondolom nem is lett volna úgy akciós.
Igy mindösszesen 2 950 ezer volt a vége! Hajrá belevágtunk!
2002 június 5.-én vettük át a Stilót. Nagyon tetszett a belső anyagok minősége, a tágas belső tér, a külső dizájn, úgy minden. Akkor 2002-ben szerintem, magasabb kategóriában is megállta volna a helyét a belső anyagminőség és ergonómia.
Szóval a használati tapasztalatokról. A legelső amit eldöntöttem, hogy ha nem szükséges, nem viszem márkaszervízbe, mert ott csak elrontják. Szűrő olajcsere a helyi szerelő barátomnál, ha pedig rendesen dokumentálva van a minőségi olaj, és Oe megfelelő szűrő, akkor garanciális reklamációval is van mit keresni, ha baja lesz a motornak.
A 100 000 km-ig felmerülő költségek: 5 olajcsere, darabonként 4 liter 5W-40 majd 0W-40 olajokkal, (3,2 liter a feltöltés, a maradék utántöltésre), 8 ezer Ft/4 liter ( Nagyker áron veszem), olaj szűrő Mann 1500.-, levegőszűrő Mahle 2200.-, összesen kb 12 000.-/ csere, ami összesen 60 000.-Ft.
2002 telén 4 db Yokoha AVS-901 téligumi, 195/65 R15 T, ami összesen 64 000.-Ft volt.

A 100 000 km alatt csak izzókat, ablakmosó folyadékot, évenként ablaktörlő lapátot kellett cserélni, ami összesen kb. 15 000.-Ft volt.

2005 június zöldkártya 8000.-Ft

2005 decemberében 100 000 km-es nagyszervíz, ami még a 2006 júniusi műszaki vizsga előtt volt:
Vezérműszíj, és feszítő csere anyag 15 000.-
2 első féktárcsa és fékbetét anyag 18 000.-
2 hátsó féktárcsa anyag 8 000.-
összes munkadíj 10 000.-
mindösszesen 51 000.-Ft.

2006 április gumicsere: a gyári nyáriakat ami Michelin volt, már nem lehet viszzatenni, ezért 4 db Yokohama AVS DB 500 195/65 R15 gumi beszerzés 56 000.-Ft-ért.

2006 május aksi csere 10 000.-Ft


2006. júniusi műszaki:
Hátsó fékbetétgarnitúra anyag+munkadíj 8000.-
vizsgadíj plussz sallangok 12 000.-
összesen 20 000.-Ft.

A 100ezer - és 150 ezer km közötti tételek:
2 olaj és szűrőcsere , ami össz. kb 24 000.-

141 000 km-nél, 2007 március, morog az első kerékcsapágy.
2 db kerékcsapágy 14 000.-/db, ö: 28 000.-Ft
2 db szélső összekötő 4000.-/db, ö: 8000.-Ft
Abs jeladó beletört, + 2 db bontott Ö: 10 000.-Ft
futóműállítás 5000.-Ft
munkadíj 10 000.-Ft
Ez a buli tehát összesen 61 000.-Ft

2007 május, a bontóban sikerül szerezni belső ajtókárpitot, a töröttet lecserélem, 5000.-Ft

2007. május 20. a Fiat kereskedő, ahol új Bravába becserélésről érdeklődtem, csak ingatja a fejét, és nagy jóindulattal, 1 millió 150 ezer Ft-ot ajánl érte.
Hát ennyit nekünk is megér, majd visszajövünk, ha a Bravóból is 500 ezret engednek!!!!
Ez is eljön nemsokára :o)))))

Eddig csak financiálisan számoltam, és ezért írtam, hogy kis költségigényű a Stilo 1.2.

A 150 ezer km alatt:
értékvesztés 1 750 000.-Ft
összes szervíz és alkatrész gumikkal együtt: 374 000.-Ft
összes Cascó biztosítás: 6200.-/hó 372 000.-Ft.
A súlyadót és a kötelezőt nem számolom, mert azt minden hasonló autóra ugyanannyit kell fizetni.

TEHÁT FINANCIÁLISAN:
FIAT STILO 1.2 16V 2002 júniustól 2007 júniusig
150 000 km
összes amortizációs stb. költség 2 496 000.-Ft, ami
16,64 Ft / km !!!!!!!

A továbbiakban a vezetési élmény és a fogyasztás.

Nagyon kényelmes, tágas belülről. A kicsi motor a 6-os váltónak köszönhetően takarékos az autópályán, ha betartjuk a 130-at.:o)))))
Amúgy szerintem síkvidéki autópályákra való, 160-nál 4000-et forog a motor, és itt már elfogy az erő. Hosszan taposva a pedált, eléri a 180-as tempót, ez itt a vége.
A fogyasztás átlagos használattal 6-7 liter körül alakul.
Extrém lassú haladással 70-90 km/h átlag 5,5-ös átlag kihozható. Másik véglet a pálya 140-150-es átlaggal 9-9,5 liter/100km.
A kompjúter adataira hagyatkozva 3000-4000km-es távot egyben mérve, a vegyes fogyasztás 6,7liter/100km.

A légzsákhiba lámpa első kigyulladásakor megfordult a fejemben a márkaszervíz, de a német honlapokon utánaolvastam a Stiló hibáknak. Így én is alaposabban megnéztem.
A légzsáklámpa hiba általános a Stilóknál, de, ez nem a légzsák hibája, csak a jobb első ülés alatti elektromos rész kontakthibája, legalábbis a mi autónknál. Ha kigyullad a piros airbag lámpa, majd csipog, és kiírja álljunk meg stb. akkor a következő megálláskor az ülés alá nyúlok, ott a dobozt kicsit megmozgatom, a csatlakozót is, és már kb. 10 mp múlva elalszik a lámpa, és kész!
Ezt kb. 2 hetente csinálja. Lehet hogy szét kellene húzni és kontakt spray-t neki, de majd ha nem alszik el a mozgatásra! :o))))))

Mindent egybevetve, én és a család csak dicsérni tudom a Stilót.
Ha még gyártanák, akkor biztos ugyanilyen 3 ajtós 1.2-esre cserélnénk!

ui. ha nem kel el és elérjük a 200 ezer km-t, akkor leírom a további költségeket is!

További szép napot mindenkinek!

SS

Hibalista

- 20 000 km a légzsáklámpa néha világít, 100 000 km a bal ajtókárpit müa. fogója kitört

Ide hordtam szervizbe

Soha nem volt márkaszervízben, csak helyi szerelők látták, azok is ritkán.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 207000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Puntó Következő autója? az új Fiat Bravo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (246 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)