A hullámvasút
Szöveges ítélet
Egy 5 ajtós példányról van szó, amit 7 évesen vettünk talán a harmadik vagy negyedik gazdájától. Órát nem pörgették, ha volt is törve, azt ügyesen javíthatták, mert tákolásnak semmi nyomát nem találtuk. Minden rendben működött, meg is vettük.
A családban első, vagy második (mikor éppen melyik) autóként szolgált. Nálunk garázst, csak fényképen látott. Egy idő után a csillaggarázs jeleit az első lámpákon, és a fényezésen lehetett látni. Az UV nem kímélte szegényt. A szokásos karbantartásokat mindig megkapta, ha valami elromlott azt javítottuk. Nem gondolom szervizigényesebbnek más típusoknál.
Jó volt vezetni, az 1,6-os motort a klíma sem fogta érezhetően vissza. Ennek ellenére nem zabálta le az ember gatyáját, 8 literrel fővárosi, dugókat kis utcákban kerülő útvonallal simán el lehetett járni vele. A motor, kipufogó hangja (széria) pedig kifejezetten tetszett.
Alapvetően szerettük, és nehezen váltunk meg tőle, de eljött az a pillanat, amikor elég lett a különféle hibaüzenetekből. Mechanikailag nincs vele gond, de az elektronikát nagyon is elbonyolították az olaszok:-( Kár érte. Annak aki Stilo vásárláson töri a fejét, ajánlott egy ELM diagnosztikai kábel beszerzése. Sok mindent meg lehet vele sajátkezűleg oldani.
Biztosan nagyon menő dolog volt 2001-ben a típus bemutatásakor még az izzók kiégését is komputerrel figyelni és jelezni, de ez a túlzott "figyelmesség" a napi használatot nem könnyítette meg. Ez már elvileg a 2003-ban javított, kevésbé hisztis elektronikájú típus volt, de a gyakorlatban ez nem látszott. Egy akksicsere javított a helyzeten, de néhány fals hülyeség mindig volt a kis fejében. Pl. napi első hideg motorú indításkor azt jelezte, hogy felforrt a hűtővíz. (Miben, az állásban????) Ezután, ha már picit is meleg volt a motor, ez az üzenet eltűnt, és a benzinszint jeladó, vagy valami hasonló hibáját jelzett. Mindez úgy, hogy a műszer teljesen jól mutatott, nem volt semmi gond, csak próbálkozott a drága.
Egy ideig a vezetés közbeni kellemes viselkedése tudta ellensúlyozni az elektronikai szeszélyeket, de amikor egyik reggel nem indult, csak forgatta a motort az önindító, elszállt részünkről a bizalom. Gyújtás, üzemanyag rendszer át lett nézve, de semmi életjel. Majd tréleren el a szervizbe, ahol lerakást követően pöccre indult... A mai napig nem tudom mi volt ekkor a baja.
Ettől kezdve már minden indításnál bennem volt, hogy vajon beindul-e, ha igen, akkor azon a napon éppen milyen hibaüzeneteket írogat. Ezek valósak-e vagy csak a szokásos fals riasztások.
Ettől függetlenül volt valami megfoghatatlan az autóban, amiért megkedveltük. Amikor éppen kilógott a lóláb, hogy eladjuk, 2-3 hétre eltűntek a hibaüzenetek. Majd amikor már biztos volt számára a talaj, újból 2-3 hétig írogatta a magáét. És ez a hullámzás jellemezte végig az együtt töltött időt.
Ha az eszemre hallgatok 1 után el kellett volna adnom, de végül 3 év lett a közös életünk. Remélem az új gazdájának kevesebb kínja lesz vele.
Amiért szerettük:
- strapabíró motor, 3000 felett nagyon bejött a hangja:-)
- jól átlátható karosszéria (5 ajtós)
- igényesen megtervezett, és kivitelezett utastér, nyöszörgéseknek, zajoknak semmi nyoma
- jó hatásfokú klíma és fűtés
- a széria kipörgésgátlóval és Michelin téli gumikkal elég szépen haladt téli útviszonyok között is. A hólánc csak nehezének volt a csomagtartóban
- kellő visszajelzést adó kormányzás
- külön légbefúvás a hátsó utasoknak
Amiért nem szerettük:
- agyonbonyolított elektronika, idővel hibaüzenet hegyek
- olaszos szeszélyesség
Hibalista
- - jobb első fényszóróállító motor (2 alkalommal) bontottan 3500 Ft/db - - bal első stabpálca (5000 Ft/db) házilag is könnyen cserélhető - - bal első lengőkar (2 alkalommal) az első cserénél rossz minőségűt vettem, 2 év alatt ki is nyírták a fővárosi göröngyök - - akkumulátor - - teljes kuplung szerkezet csere, munkahengerrel, munkadíjjal együtt 120 eFt - - oldalsó váltótartó bak - - légzsák csatlakozó időnként kontaktos volt a csomagtérben, wd40 segít a bajban - - hátsó lambda szonda (Stilo klubbos sráctól, gyári alkatrész 30 eFt) csere otthon 5 perc
Ide hordtam szervizbe
Bosch szerviz, Bp. Klapka utcaEleinte jó volt, aztán szépen fokozatosan romlott a hozzáállásuk a munkához:-(
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Újpesti Autójavító, Váci út 52.Korrekt a hozzáállásuk, a munkadíjuk sem vészes. Az elektromos hibák megfogják őket, de a mechanikus és karosszériás dolgokban nagyon otthon vannak. Ők még törekednek a javításra, amennyiben az lehetséges, nem akarják egyből a fél autót a mi zsebünk kárára kicserélni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Peugeot 306 1.6 XR | Következő autója? | Renault Megane GT 1.5 dCi |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
