A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Stilo (2001-2007)

Stilo 1,6 benzin, Actual 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A hullámvasút

Szöveges ítélet

Egy 5 ajtós példányról van szó, amit 7 évesen vettünk talán a harmadik vagy negyedik gazdájától. Órát nem pörgették, ha volt is törve, azt ügyesen javíthatták, mert tákolásnak semmi nyomát nem találtuk. Minden rendben működött, meg is vettük.

A családban első, vagy második (mikor éppen melyik) autóként szolgált. Nálunk garázst, csak fényképen látott. Egy idő után a csillaggarázs jeleit az első lámpákon, és a fényezésen lehetett látni. Az UV nem kímélte szegényt. A szokásos karbantartásokat mindig megkapta, ha valami elromlott azt javítottuk. Nem gondolom szervizigényesebbnek más típusoknál.

Jó volt vezetni, az 1,6-os motort a klíma sem fogta érezhetően vissza. Ennek ellenére nem zabálta le az ember gatyáját, 8 literrel fővárosi, dugókat kis utcákban kerülő útvonallal simán el lehetett járni vele. A motor, kipufogó hangja (széria) pedig kifejezetten tetszett.

Alapvetően szerettük, és nehezen váltunk meg tőle, de eljött az a pillanat, amikor elég lett a különféle hibaüzenetekből. Mechanikailag nincs vele gond, de az elektronikát nagyon is elbonyolították az olaszok:-( Kár érte. Annak aki Stilo vásárláson töri a fejét, ajánlott egy ELM diagnosztikai kábel beszerzése. Sok mindent meg lehet vele sajátkezűleg oldani.

Biztosan nagyon menő dolog volt 2001-ben a típus bemutatásakor még az izzók kiégését is komputerrel figyelni és jelezni, de ez a túlzott "figyelmesség" a napi használatot nem könnyítette meg. Ez már elvileg a 2003-ban javított, kevésbé hisztis elektronikájú típus volt, de a gyakorlatban ez nem látszott. Egy akksicsere javított a helyzeten, de néhány fals hülyeség mindig volt a kis fejében. Pl. napi első hideg motorú indításkor azt jelezte, hogy felforrt a hűtővíz. (Miben, az állásban????) Ezután, ha már picit is meleg volt a motor, ez az üzenet eltűnt, és a benzinszint jeladó, vagy valami hasonló hibáját jelzett. Mindez úgy, hogy a műszer teljesen jól mutatott, nem volt semmi gond, csak próbálkozott a drága.

Egy ideig a vezetés közbeni kellemes viselkedése tudta ellensúlyozni az elektronikai szeszélyeket, de amikor egyik reggel nem indult, csak forgatta a motort az önindító, elszállt részünkről a bizalom. Gyújtás, üzemanyag rendszer át lett nézve, de semmi életjel. Majd tréleren el a szervizbe, ahol lerakást követően pöccre indult... A mai napig nem tudom mi volt ekkor a baja.

Ettől kezdve már minden indításnál bennem volt, hogy vajon beindul-e, ha igen, akkor azon a napon éppen milyen hibaüzeneteket írogat. Ezek valósak-e vagy csak a szokásos fals riasztások.

Ettől függetlenül volt valami megfoghatatlan az autóban, amiért megkedveltük. Amikor éppen kilógott a lóláb, hogy eladjuk, 2-3 hétre eltűntek a hibaüzenetek. Majd amikor már biztos volt számára a talaj, újból 2-3 hétig írogatta a magáét. És ez a hullámzás jellemezte végig az együtt töltött időt.

Ha az eszemre hallgatok 1 után el kellett volna adnom, de végül 3 év lett a közös életünk. Remélem az új gazdájának kevesebb kínja lesz vele.

Amiért szerettük:
- strapabíró motor, 3000 felett nagyon bejött a hangja:-)
- jól átlátható karosszéria (5 ajtós)
- igényesen megtervezett, és kivitelezett utastér, nyöszörgéseknek, zajoknak semmi nyoma
- jó hatásfokú klíma és fűtés
- a széria kipörgésgátlóval és Michelin téli gumikkal elég szépen haladt téli útviszonyok között is. A hólánc csak nehezének volt a csomagtartóban
- kellő visszajelzést adó kormányzás
- külön légbefúvás a hátsó utasoknak

Amiért nem szerettük:
- agyonbonyolított elektronika, idővel hibaüzenet hegyek
- olaszos szeszélyesség

Hibalista

- - jobb első fényszóróállító motor (2 alkalommal) bontottan 3500 Ft/db - - bal első stabpálca (5000 Ft/db) házilag is könnyen cserélhető - - bal első lengőkar (2 alkalommal) az első cserénél rossz minőségűt vettem, 2 év alatt ki is nyírták a fővárosi göröngyök - - akkumulátor - - teljes kuplung szerkezet csere, munkahengerrel, munkadíjjal együtt 120 eFt - - oldalsó váltótartó bak - - légzsák csatlakozó időnként kontaktos volt a csomagtérben, wd40 segít a bajban - - hátsó lambda szonda (Stilo klubbos sráctól, gyári alkatrész 30 eFt) csere otthon 5 perc

Ide hordtam szervizbe

Bosch szerviz, Bp. Klapka utcaEleinte jó volt, aztán szépen fokozatosan romlott a hozzáállásuk a munkához:-(

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Újpesti Autójavító, Váci út 52.Korrekt a hozzáállásuk, a munkadíjuk sem vészes. Az elektromos hibák megfogják őket, de a mechanikus és karosszériás dolgokban nagyon otthon vannak. Ők még törekednek a javításra, amennyiben az lehetséges, nem akarják egyből a fél autót a mi zsebünk kárára kicserélni.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 98000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Peugeot 306 1.6 XR Következő autója? Renault Megane GT 1.5 dCi
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Stilo 2001 (2004 - 2007)

További ítéletek (246 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)