Sportos Seicento
Szöveges ítélet
Első tulajtól vettük, aki egy 20-as évei végén járó lány volt, és láthatóan nagyon szerette. Az autó sérülésmentes volt, még gyári gumikkal. A kocsit a párom kapta, mellete egy 132 LE-s Punto HGT és egy 600-as Honda Hornet volt a családban. Sajnos a puntót el kellett adjuk, így ez közös autóvá vált. Minél többet vezettem ezután, annál jobban meglepett. A rövidre hangolt váltó, a sportos futómű, a pontos kormány városi bohóckodáshoz nagyon jó partner. A kézifék és a hátsó dobfék kispolski örökség, de azért használhatóak, összességében viszont a kis súlyhoz bőven elég a két első tárcsa. Nagyon jól adalgoható, és nagyon nagyot harap a fék. Nem mondom, hogy sportautó, de ha nem gyorsulni akar vele az ember, hanem gyorsan menni nem fog csalódni. Dinamikus ritmusos vezetéshez 6,5 L körüli fogyasztás párosul, 7,3 fölé még a legvadabb tempóval való városi rallye során sem sikerült tornászni. Aki 8-10 litereket ír, valószínű másik autóban ül, vagy nem tud számolni. A városhatárt elhagyva visszaköszönnek a KGST-s emlékek. Autópályán 120 körüli utazóval el lehet kocogni, (mint egy trabival) de a Budapest-Győr-Budapest 160 km/h órát is kibírta valahogy (amit egy trabi már nem) Ekkor már érdemes kikapcsolni a rádiót, úgyis túlüvölti a motor. Jópofa de nagyon egyszerű a belső, (egy 206-ban olcsóbb műanyagok és pontatlanabb illesztéseket találni,) az ülések valamennyire tartanak is, nekem még hosszú úton sem kényelmetlenek. Semmi nem zörög benne, ami talán annak is köszönhető, hogy szinte semmi nincs is belül. Azon kívül, hogy hidegen nem hajtjuk, és kikerüljük a kátyúkat különösebben nem óvatoskodunk vele, de a lengéscsillapító és az első fékbetétek cseréjén kívül semmire nem volt még szükség. Hihetetlen strapabíró kis dög.
Bevásárló kocsinak nem ajánalom, egy normál áruházi bevásárlókocsi tartalma nem fér el a csomagtartóban.
Gumik állapotát érdemes figyelembe venni, kis autó létére a speciális méret miatt nagyon drága hozzá. Gyári gumimérete 165/55/13 ami csak a Pirelli 15 000,- Good Year 22 000,- és Nankang 9500,-Ft cég kínálatában megvásrolható. A Pirellik a gyárit lecserélést követően kb. 10 000 km-et bírtak. Hihetetlenül elkoptak (elöl), és több helyen szálszakadtak lettek. A Nankang szárazon teljesen kiszolgálja az 55Le-t, esőben viszont mindent csinál csak nem tapad.
Mi átnézettük vásárláskor, akkor sem volt gondja, azóta sincs. Nekünk tehát csak jó tapasztalatunk volt, mindenkinek ajánalni tudjuk.
Hibalista
- Gyakorlatilag semmi. Lengéscsillapító és fékbetét csere. Jobb oladalon még a tompított izzó is gyári...
Ide hordtam szervizbe
Autonet-csak olajcsere.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 106 1.0 | Következő autója? | Micra 1.4 88Le |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
