Rekviem a Fiatkáért
Szöveges ítélet
Nem is az enyém volt, a Nõ vezette. Õ szaladt bele a traktorba, illetve a traktor belé. Meggörbu´´lt benne valami motortartó bak (nem a traktorban), így inkább vett egy másikat. Ugyanolyat.
Hitte volna a fene hogy a 127-es motorját, az öreg nyomórudasat, még beleteszik bármibe, de így van. Negyven lóerõ igazán nem sok, de mert nem bánja a pörgetést, viszonylag kevés vectrás meg corollás kiáltott ki ránk dzsihádot. A futomû nagyszerû, körben független, és nagyon üli a kanyart: rendre a hátulját tolja kifelé.
Hely persze nincsen benne, és száz kilométer után már fáj a ‘ggem, de az üléshuzat mintája egy önálló kategória. Amio fontos: benn vagyunk, nem kint Csomagtartó sincs, ha már itt tartunk, de parkolni jó vele. A mûszerfal óriási zsebébe még a Nõ összes mocska is belefér, és ez nem kis dolog!
A fogyasztással gond nincsen, de ne is legyen ekkora motorral. A kérdés az, hogy tényleg annyira fontos nagyobb motorokat szerelni mindenbe?
Nekem tetszik a Panda, a Nõnek nem, úgyhogy az utód egy Seicento 0.9 S.
Ha már itt tartunk: egyszer, réges régen, vagy hetvenezer kilométerrel a baleset elõtt a Nõ behajtott egy elárasztott útszakaszra. Belehajtott a folyóba, ami akkor éppen az utat is magába foglalta, ez egy ilyen ország. Mikor már jó magasan volt a víz, megállt, és kikapcsolta a motort. Elszívott egy cigarettát, kinyitotta az ajtót, amitõl bejött a víz és ellepte a szivargyújtót. (Az lent van, azon ami a kardánalagút volna, ha volna.) Érthetõen megszeppent kissé, becsukta az ajtót, majd beindította a motort, kifarolt, elkocogott a faluba, és ott kimerte a vizet egy papírpohárral. Két napig szárítottuk a kocsi belsejét, és még a szivargyújtó is mûködik. (A kocsi már nem.) Ezt csinálja utánunk a Land Rover!
Hibalista
- Ablaktörlõ karos hajtószerkezet; elsõ fék néha szorított; valami búgás jött jobbos kanyarokban, talán csapágy. Csúnyán törik ...
Ide hordtam szervizbe
Mikor hová...
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Ld. fentebb
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Seicento Citymatic... | Következő autója? | Seicento |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
