Polski Fiat 2.0
Szöveges ítélet
Rövidebb id?re kaptam kölcsön egy 900-as Seicento-t és egészen beleszerettem a járgányba, pedig maga a karosszéria nem az esetem (leszámítva a jópofa, tarajos hátsó lámpát). Belül viszonyt haláli a kis kocsi, a dimbes-dombos m?szerfal, a vidám színek, a merészen kivillantott fémrészek nagyon hangulatossá teszik (azért vigyázni kell, mert az alap S változatokban csak kéttenyérnyi csúnya m?anyag borítás jut az ajtókra, minden egyéb csuma fém - éget? lehet egy nyári kikönyöklés... Az SX-ben b?ven jut az ajtókra is a kárpitból.) Az ülés elég egyszer?, de városi távokra teljesen rendben van, az üléspozíció eléggé felegyenesedett, ezért viszonylag kényelmes. Azt a kevés kapcsolót jó helyre tették, az elektromos ablak rádió mellé biggyesztett kapcsolói kis tanulás után könnyen megtalálhatók. A hely elöl meglep?en b?séges, hátul nem nagyon, az ablak se nyitható, ide inkább vagy csak nagyon rövid távra üljenek, vagy hagyjuk a helyet a csomagoknak - hátul úgysincs túl sok nekik. Bosszantó még a raktér igen magas pereme is.
A 900-as ?skövület motorka kell? lendületet ad városban, de azért alapvet?en kispolszkis fílingje van a haladásnak (a kompakt kasztni mellett egy kicsit a motorhang is bejátszik!). A váltó nem rossz, a kormány csak kicsit nehéz, a futóm? meglep?en feln?ttes, egészen stabil (bár az oldalszelet nem szereti) és kultúráltan rugózik. A zajszint sem vészes, az ember rosszabbat várna egy ilyen bádogdobozban.
Ami viszont katasztrofális, az a biztonság, minden szempontból. Az EuroNCAP-s (le)szereplés mindenki el?tt ismert, 1 csillag az ötb?l... Légzsák nuku, övfeszít? dett?, az öv magassága fix. Ami viszont a legbosszantóbb, hogy mindemellé iszonyat gyenge fékeket szereltek a kocsiba. Ha hirtelen bevágtak elém vagy befékeztek el?ttem, a szívbaj kerülgetett és komolyan úgy éreztem, galacsinná hajtogatom a kocsit egy másodperc múlva. Szerencsére ez nem történt meg, de tényleg óvatosabban kell haladni a Seicentó-val (egyetlen el?nye, hogy vele betartjuk a szabályos követési távolságot...).
Szóval annak érdemes Seicentó-t vennie, aki nem szívbajos...annál is inkább, mert lehet, hogy kicsivel többe fog kerülni az autó fenntartása, mint reméli: a Casco elég húzós, a kötelez? sajnos 49 köbcentin bukik el (850 alatt még kedvez?bb lenne), a fogyasztás 6,5-7 liter körül alakul, ami azért nem éppen rekord. Megbízhatóságát tekintve korántsem olyan rossz a kocsi, apróbb elektromos mal?rök mellett a magyar népbetegség, a szétrázott futóm? és a városi autó népbetegség, a behaló kuplung jelenthet problémát. És persze az alapból gyenge fék sem bírja a folyamatos maximális igénybevételt olyan nagyon sokáig...
Nem rossz dolog a Seicentózás tehát, ha sikerül elkerülni a karambolokat, akkor határozottan élvezetes dolgunk lehet a kicsikével. Ez bizony egy olyan autó, aminek tényleg fílingje van és ez manapság egyre ritkább.
Hibalista
- Akksi kimúlt.
- Kuplung és fék hamarosan.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 300 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta 1.1 | Következő autója? | Fiat Seicento |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
