Modern zsiguli...
Szöveges ítélet
Az autót 2008 februárjában vettük 550e.ért ez akkor jó vásárlásnak tünt, mivel az autó valóban egy "öreg bácsié"-volt. Szerettük is nagyon városban télen sem evett többet 6,5l-nél, nyáron hosszú távon (nem tötyögve 100-120km/h között) elmentt 4,8l-el. Olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertya cseréje kijött 12 000 Ft-ból. Tehát tényleg ph.cs@ olcsó volt az üzemben tartása.
Persze mindaddíg míg nem jöttek a gondok kb tavasz környékén elkezdett rángatni időnként. Visszavittük a kereskedésbe (VW Pécs a Diósi úton) ahol eladáskor mindenféle féléves garanciáról regéltek, persze ekkor már az nem is igazi garancia volt hanem csak.... nem tom már a pontos passzust, de nem az, mondtuk jó de legalább nézzék meg... mondták jó menjünk egy próba kört, persze akkor nem rángatott, mondták idézzük elő .... mondom mi??? ugye csak viccelnek... mondták nem. Hát jó akkor mit tegyünk? Tanács: vigyem át a FIAT szervízbe mert ők ugye fószvágen és nekik nics hozzá kopjúterük, de majd a fiatban ott asztán megmondják... jó át a FIAT-ba ahol egy segítőkész szerelő megsúgta: el kell adni... mer a váltó,meg eza kuplung meg mittomén... persze jól nemdiagnosztizáltak semmit, mondták az autó tökéletes (persze mindez egy 5-ös volt).
A rángatás nem szünt de már nem is érdekelt, de a barátnőm haza ment vele Marcaliban, ahol azért csak ránézett valami öreg szaki és egyből rájött hogy légtömegmérő - csere bontva újabb 5e.
Eljött a nyár vége műszaki, zöldkártya (kb 30e), sehol semmi gond minden tökéletes...
Majd eccercsak szeptemberben leállt - kuplung nem kuplungol, gondoltuk az aksi mert ugye it elektronyosság kell ahhoz, de nem szétesett a behúzó motor... szerelő (Pécs Somogy) megcsinál (Kb 1hét), nagyon rendes nagyon olcsó, majd két nap múlva újra szétesik. Mi a gond szerelő újra neki esik persze őt is átb@szták, mert akivel megcsináltatta a motort az nem is jól csinálta meg meg mittomén - jött a szöveg, de most ő és most nagyon jó... mindez tartott 6hétig, mármint a szerelés. Akkor már biztos volt a tény hogy kispirosnak menni kell. Volt is vevő aki beleszeretett, de persze ismerős volt, ezért úgy kapta meg hogy használja 1hétig s ha jó akkor fizessen persze mondani sem kell, hogy szétesett, de persze most a generátor fesz szabályzó szállt el állítólag, ami túltöltötte az aksit (legalábbis ezt állította a somigyi szaki), de persze a haver szerelője rábeszélte a havert hogy ugyan rántsuk már be a félautomata szerkezetet.... mondani sem kell az ismét szétesett... Szóval okt. végén nov. elején az autó már több sebből vérzett. Somigyi szaki először hitegetett hogy már van alkatrész, már minden van, már próba kört ment etc. ez minden héten kiegészült valami újjabb kis infoval, de persze eljött a dec. mikor még mindíg nem volt autóm, pedig addígra már nagyon kellet volna, mivel új munkahelyemen nincs szolgálati kocsi mint az előzőn, és persze az sem a szomszédban van... mindegy lényegtelen egyre jobban nyaggattam a szakit mire végre csak kibökte, hogy ő mégsem tudja ezt megcsinálni, mert mégsem talált semmilyen alkatrész, és különben is én vagyok a bunko hogy nem voltam hajlandó áldozni sem egy eredeti alkatrászre 360 000-et sem egy gyári átépítő pedálszettre 60 000...
Végső elekeseredésemben bementem egy autó kereskedésbe, aminek a tulaja, nagyon kedves arc, és kértem mondjon valakit aki ért is az autóhoz... mondta ne essek kétségbe inkább számíttassam be nála és vigyek egy drágábbat... persze nem nagyonteccet de kénytelen voltam bele menni mivel nálam a kocsi munkaeszköz főként... így megköttetett az üzlet ö bezsámolta így sz@rul 350-ért én meg elhoztam egy kocsit 1.4 milláért.
Tehát összességében az autó vételárral átiratással, szervízelgetésekkel etc együtt többe volt mint 700 000 mindezért cserébe mentünk vele 8 000 km-t. Vajon megérte?
Segítek: NEM! többé olasz autót nem, apámnak volt igaza mikor már az elején azt mondta: hülye vagy fiam? egy modern zsigulit?... Attól hogy fiat az még zsiguli....
És lám igaza volt...
Persze egyébként az autó nagyon bájos, szerethető etc és valószínüleg nem is lett volna ennyi baj vele ha nem ez a f.s félautomata van benne.
Ja persze azt kihagytam a Somogyi kókler ténykedéséből, hogy mikor utoljára leadtam az autót nála akkor egy teljes teletankolást követő 200 km-ment az autó, majd mikor elhoztuk (vontatókötélen) akkor csontszáraz volt a tankja, mivel kb 35-40l a tankja és abból max 15 fogyhatott, akkor hacsak nem elpárolgott v. eljáratta a benzint akkor valószínüleg azzal a 20l-el ő közlekedett csak a saját autójában...
U.i.: remélem ezt a fent említett is olvassa és ezúton üzenem neki hogy bár nem foglakozom vele, befizettem a tanulópénzt, de hülye nem vagyok...
Hibalista
- légtömegmérő - bontva, szerelve 5 000
- automata kuplung szerkezet - bontva nem beszerezhető, felújítás kb. 10 000, de ezt követően ismét szét esik, csak az már javíthatalan... átalakítás pedálsorosra min. 30 000, de ha FIAT szervíz csinálja akkor vagy 80 000, ha valaki meg mégiscsak az automatikát akarja megvenni az 360 000... és ez nem vicc.
Ide hordtam szervizbe
Pécs Somogy - egy inkább megnevezni nem kívánt kókler...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 56 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 8 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Puma |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
