A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Seicento (1998)

Seicento Sporting 1.1 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

KisPiros

Szöveges ítélet

Hölgytulajdonostól vettem, aki 21000 km-et hajtott bele az autóba kb. egy év alatt. Korábbi lakóhelyem (szüleim) illetve a főiskola miatt munkahelyemről 4 éven keresztül majd minden hétvégén 400 km-t tettem meg vele, eladáskor 100356 km-t mutatott a kilóméterszámláló. Hálás kis "jószág" volt, mely mindenhová elvitt a 7 év alatt hiba nélkül. Fürge, városban kifejezetten élvezetesen vezethető autó, mely országúton is megállta a helyét. Nem egyszer "merészkedtem" vele autópályára, ahol a 110-es tempót vígan bírta, bár ekkor már a fordulatszámmérő majd 4000-et mutatott, és a motor hangja majd´ elnyomta az autórádiót.

Hosszabb utakon azonban kényelmetlen volt, pláne ha többen utaztunk benne. A magam 183 cm-ével csak teljesen hátratolt üléssel tudtam aránylag kényelmesen elférni, ekkor már mögöttem maximum egy gyereknek maradt hely. Miután házat vettünk menyasszonyommal munkahelyem városában és megnősültem, kettőnknek és a holmijainknak még elegendő volt az autó csöpp csomagtartója. Nagyobb csomagok esetén a hátsó ülés is csomagtérré avanzsált. Ekkor már csak 2-3 hetente látogattuk meg szüleimet, a kilóméter sem szaporodott úgy, mint korábban. Lányunk megszületése után viszont egyre kisebb és kisebb "lett" az autó. A biztonsági gyerekülés elfoglalta a hátsó ülés felét, feleségem a teljesen hátratolt vezetőülés miatt mögém nem tudott beülni (hogy kéznél legyen, ha a gyerkőcnek kell valami), valamint a sok gyerekholmi és még a sajátunk is teljesen kitöltötte az autót. Okosan pakolva persze a rengeteg holmi elfért, ilyenkor azonban az autó már közel sem volt olyan fürge.

A kötelező olajcseréket (és ha kellett egyéb szerelési munkákat) egy autószerelő barátom végezte el évente, a vezérműszíjat és feszítőgörgőt 60000 km-nél cseréltettem, a magyar utaknak köszönhetően a futóművön is kellett állíttatni. Műszaki vizsga előtt egy átvizsgláskor derült ki, hogy a jobb első "talpas" lóg, komplett lengőkart kellett cserélni, mivel "talpas" magában nincs. A hét év alatt első fékbetétet és tárcsát nem kellett cserélni, eladás előtt 3 hónappal (műszaki vizsga előtt) a hátsó fékek lettek kicserélve. Egyszer vittem szakszervízbe olajcserére, elég is volt :-(.

Sajnos az évek során két koccanás is összejött, az első lökhárítót forrasztani/hegeszteni, a hűtőradiátort viszont cserélni kellett, valamint a hátsó lökhárító jobb "sarka" kapott. Ez utóbbit szintén össze tudták hegeszteni, nem kellett cseréltetni (+fényezés). A szervíz költségekről nem tudok mit mondani, mivel szerelő barátom soha egy fillért nem fogadott el, hivatkozva arra, hogy én is segítek neki rendszeresen, ha bármi problémája van a négy számítógépével. Az alkatrész árak (már amennyit kellett vennem) filléresnek mondhatók.
Az autó fogyasztásával teljesen elégedett voltam, mert 5,5-6 liter benzint fogyasztott el 100 km-en. Sietős tempó esetén ez 7 liter is volt, azonban ráérős vezetéskor megelégedett az 5 literrel is.

A legutóbbi családlátogatás után viszont rájöttünk, hogy sajnos tovább nem megy és nagyobb autóra van szükségünk. Hosszas keresés után találtunk rá a család "új" tagjára, a Fiat Brava-ra. KisPirosunkat fájó szívvel hagytuk a használtautó kereskedésben (beszámították a Brava árába).

Azóta már új tulajdonosa van, egy hölgy vette meg. Kívánom neki, hogy szolgálja őt is úgy, ahogy minket, kitartóan, hiba nélkül, hűségesen!

Hibalista

- rendszámtábla megvilágítás - pfff
- hengerfejtömítés - ~3000 Ft
- jobb első lengőkar ("talpas" csere, de csak komplett lengőkarral oldható meg) - ~ 4000 Ft
- hátsó fékbetét csere - ~ 3000 Ft
- első löhárító hegesztés 15000 Ft + fényezés 15000 Ft
- hátsó lökhárító hegesztés 10000 Ft + fényezés 15000 Ft
- hűtőradiátor 16000 Ft
- első löhárító hegesztés 15000 Ft + fényezés 15000 Ft

Ide hordtam szervizbe

autószerelő barátom

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 21000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 79356
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? - Következő autója? Fiat Brava 1.2 SX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Seicento 1998 (1998 - 2007)

További ítéletek (93 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)