Józan választás fiatal pároknak
Szöveges ítélet
2002 környékén vásároltuk meg 1évesen és kb 15ezer km-rel az órájában édesanyámnak ezt az autót egy fiat kereskedésből. Akkor még nem volt jogosítványom, csak gyakran utaztam benne, néha kietlen ipariparkokban vezetgettem gyakorlásképpen. 2006 óta van jogosítványom, azóta ritka kivételek alkalmával szinte csak én használom az autót. Nagyjából 50 ezer km-t mentem vele. Nagyon szerethető kis gyösz! Vannak hibái amiket természetesen fel fogok sorolni, de aki belefér az szeretni fogja!
Kedves organikus formájú a műszerfal, igazi kőkemény karcolódós műanyagból, de egy átlagos magasságú felnőtt férfi számára a hátrahúzott ülés miatt, olyan távol van, hogy sosem tudjuk meg milyen a tapintása amíg nem takarítjuk le. A fedetlen kesztyűtartó elsőre funkciótlannak tűnik, de egy közepes méretű hátizsák is belefér, ami komoly fegyvertény, mivel a csomagtartó nem valami nagy. Sajnos ez is abból a karcolódós anyagból van, fémtárgyat ne tegyünk bele. Van egy-egy hatalmas zseb az ajtók aljában, amibe ne tegyünk semmi fontosat, mert vezetés közben hozzáférhetetlenül mélyen van és az ülés miatt csak az első 1/4-be lehet fizikailag benyúlni. A csomagtartó apró. Tapasztalt raktárosok, gyermekkori legófüggők, vagy tetrisfanok előnyben. A többieknek marad a gyakorlás. Nagy szívfájdalmam, hogy nem lehet osztottan dönteni a hátsó ülést, így használhatatlanul nagy, vagy nagyon kis térrel lehet operálni.
Ennyit a csomagokról. Jöjjenek az emberek. 5fő fér be a forgalmi szerint. Ne erőltessük. Rövid útra, jó minőségű úton, nagyon jó és sovány barátokból vihetünk ennyit, de utána ne kérjünk tőlük szívességet. 4 személynek 1-200km-en elfogadható. Leginkább 2főre van tervezve. Elől kényelmes, hátul a lábtér vetekszik egy micra CC -ével.
Ergonómia. Az első sportülések jól tartanak, 180cm és/vagy 100kg alatt kényelmesek, de hosszú úton fárasztóak. 300km-enként a hátunk egy rövid sétáért kiállt. Az ajtón lévő könyöktámasz túl keskeny, és túl alacsonyan van. Az elektromos ablakemelő gombjai távol vannak és nagyon mélyen. Aki először vezet seicentót meg sem találja. A szivargyújtót felejtsük is el. Szinte teljesen lenn van a padlón. Aki menet közben akar matatni benne, jó eséllyel megy neki valaminek, ha nem ismeri vakon az autót. A kezelőszervek, egészségesen kattannak, nem tűnnek játékszernek még egy ford/opel/vw/renault hoz képest sem. (nyilván nem prémiumkategóriás az érzet, de kategóriához képest jó) Az adott modellben, bőr a kormány és a váltógomb is. Nagyon kényelmes, jó fogású, nem izzad rá az ember, nem csúszik. A piros varrás nagyon esztétikus néhány évig. Később sajnos nincs az a kárpittisztító amivel vissza lehetne hozni a régi fényt, pár óránál többre. A pedálok gyárilag alumíniumból vannak. Vizesen csúsznak. Nagyon közel vannak egymáshoz, de megszokható. 42-es lábbal bőven jól vezethető. A műszerek egyértelműen leolvashatók, nagyon tetszetősek (Veglia Borletti adta hozzá a nevét), a narancssárga háttérvilágítás hosszú távon is nyugtató a szemnek.
Menettulajdonságok. A kis 1.1es motor nagyon jól pörög, városban tud meglepetéseket okozni más autósok számára. 57 lóerő a 735kg os tömeghez nem rossz arány, de könnyen megérződik, ha sokan ülünk benne. A sporting váltója nagyon élvezetes áttételezést kapott. Sokat kell váltani, de ez mind jó dolog! 5ösben 2000-nél ~60-al megyünk. A nyomatékcsúcs kb 3000rpm környékén van és 6000fölé pörgetni már nem érdemes. Ezt jó észben tartani mert országúti előzéseknél, hamar elfogy a 3as és a 4es is. 5ösben már nincs sok választása az embernek, csak utazgatni. 120felett jelentéktelen a további gyorsulás. Óra szerinti 145-nél többel soha nem mentem többel és másnak sem ajánlom. A futómű városi parkolgatásra és forgolódásra való. Nem támogatja a megengedett sebességhatárok feszegetését, de jól hozza a gokartos vezetési élményt városban. A hibák ellenére mindenkinek ajánlom, hogy egyszer próbáljon ki egy seicento sportingot, mert utána másként tekint rá a forgalomban.
Hibák a hibalistánál, ezen kívül csak kopó fogyó dolgokra kell költeni. 95ezernél olajfogyás nem tapasztalható. Saját hibából a féktárcsákat cserélni kellett 90ezernél. Szerencsére ebben a méretben elég olcsóak a mart brembo-k így erre esett a választás.
Parajelenségek: 2db van.
1. Néha alapjáraton a motor leáll. pl piros lámpánál. Évente 3-4 alkalom.
2. Az ablakmosóvíz nem ér el hátra. Egyszerűen eltűnik, nem éri meg a pénzt megkeresni a hibát.
Gombokért fenntartható autó. Kínzó üzemmódban egyszer sikerült elérni a 7-8literes fogyasztást, de általában 4,5-5,5 literrel beéri. Kevés "típushibája" van. Egyszerű felépítésű, így a rosszabb szerelőknél sem kell aggódni, hogy valami soksokezerbe kerülő alkatrész rossz kezekbe kerül. Ajánlom gyermektelen pároknak, akiknek egy swift túl sivár. Jó vezetni, jó vele parkolni, jó ránézni, jó birtokolni. Amíg megtehetem megtartom.
Hibalista
- 1db elsőkerékagy - nem lehetett kiműteni a gyári csavarokat, le kellett vágni (5évesen) csere aranyárban, kipufogó megadta magát - katalizátor után a rozsda megette (9évesen) csere ~20ezer, hűtőventilátor csapágyas lett (10évesen) csere ~15ezer, ablaktörlő szerkezet eltörött (11évesen) javítva ~4ezer. Bal első indexbe befolyik a víz (11évesen) csere folyamatban (gyári színtelen ~4ezer, sárga ~3ezer) - - Kipufogó erősen korrodált, ezúttal jobb minőségűre cserélve ~15000. - - Hűtőventilátor relé elöregedett. ~6000. - - - Ezen kívül csak kopóalkatrészek pl.: fékbetétek.
Ide hordtam szervizbe
Fiat szakszerviz győr, illetve szombathely. Az a véleményem, hogy az járassa a kocsiját szakszervizbe akinek garanciális az autója. Mindenki másnak ott vannak a rendes, segítőkész, nem aranyárban dolgozó szerelők. Kis keresgélés után meg lehet őket találni. Azért adok 5/10 pontot, mert végül mindig meg lett javítva az autó.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Sok más. Épp akit ajánlanak. Utoljára győrben a Szefi szerviz és a Dávid és Dávid autóvillamossági szerelő mesterek. Gyors, hatékony, udvarias, segítőkész.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
