I think this is the beginningofbeautifulfriendship
Szöveges ítélet
"Luigi! This is the beginning of beautiful friendship!" Ezek voltak els? szavaim, miután a vásárlás napján a kitakarított és lemosás után szarvasb?rrel szárazra törölgetett metálezüst Seicento Sporting-om mellett a bal visszapillantót fogva (kézfogást imitálva) álltam a benzinkúton és elneveztem ?t. Luigi, olasz, kicsi, bevállt.. Mio Devilio.
El?z?leg 3 motorom s kés?bb 2 autóm volt. Az els? Ern? volt, egy Fiat 127-es, ami egyik nap megadta magát és már nem láttuk ésszer?nek a 70-80 ezres ár körüli javítást. Utána jött Jürgen, a VW motorral szerelt 1,1-es Trabi, aminek feelingje volt, de diákként nem tudtam tartani a városi 8-10 literes fogyasztást és a heti 5-10ezer forintos javítási költségeket. Többet látta a szerel?m a kocsit, mint én. Aztán anyám Seicentoján (900s) felbuzdúlva jött Luigi. Én nem értem, hogy a fiatalok miért nem tekintik teljes mérték? autónak, azt mondják n?i autó, bevásárlókocsi, 40-es n?s feeling... Pedig ha tudnák, hogy én nem 10 litereket etetek a városban és nem fizetek az 1,8-as motorra 30ezres biztosítást...
Olcsó a fenntartása... Szerel?re nem kell szinte költeni. (ritkán és akkor sem sokat) Mindig van valahol egy "pár centi rés" ahol leparkolhatok és mindig van a forgalomban egy kis lyuk vagy átjáró két kocsi közt, ahol mondjuk egy nagyobb kocsival nem mernék átvágni... Fürge, sportos, fordulékony, aranyos, csajozós (mert nem kelti azt a látványt, mint a kilóg a könyököm a tankhajómból vagy a hypertuning-os autóm van és csikorgok a pirosnál) Olyan kis egyszer? és nagyszer?. Nagy feelingje van az autónak, ha az ember úgy áll hozzá, hogy ez egy autó és nem el?ítéletekkel, úgy hogy nem veszi kocsiszámba. Pedig városban jó autó, városon kívül meg hát ki hogy szeret hajtani, részemr?l 100-110-el szoktam menni, akkor még nem is kajál sokat és nemis huzatom nagyon. Abszolút megbízható, télen is nyáron is. Azthiszem amikor azt latolgattam, hogy Seicentót, CRX-et, vagy MX-3-ast vegyek jól döntöttem. (igaz a másik kett? kifejezetten sportautó, de nagyobb köbcenti, több biztosítás, nagyobb teljesítmény, sportosabb vezetés, több fogyasztás stb....)
Aki kis autót akar venni, városba, vagy fogyasztásra, annak mindenképp ajánlani tudom, lényegesen olcsóbb, mint a Lupo vagy a Smart, és kényelmével, gömbölyded formáival klasszisokkal fel?múlja régebbi el?djét (Cinquecento) és más kiskategóriás autókat. A kagylóülés jól tart, a váltó jól vált, a kocsi ugrik, nem fullad le (csak ha nagyon akarjuk), tehát: JÓ AUTÓ! Csak ajánlani tudom. A fiataloknak is. Van például Angliában is egy hatalmas Seicento&Cinquecento klub, honlapjukon különbnél különfélébb Seicentókat láttam, mind fiatal, mind a majdnem száz ember... Olaszországban nyáron sokat láttam, majdnem annyit, mint nálunk Suzukit (na azért annyit mégsem), de lényeg, hogy ott sok fiatalnak volt többnyire Sporting. Szerintem lehetnének egy kicsit nyitottabbak erre az autóra nálunk is...
ÉN NEM BÁNTAM MEG!
Garai Antal
Hibalista
- Generátorcsapágy süvített, ezáltal a tengely is (10.000 körül volt), aztán kés?bb ugyanez, mert a szerel?m nem volt teljesen alapos az összerakásakor. Persze ez már másik szerel?vel csináltattam, váltottam (16.000 volt, de ebb?l 8000ért kaptam egy másik generátort alkatrésznek...)
- Jobb oldali kormányösszeköt?t kellett cserélnem régebbi sérülés miatt (2000Ft).
- Légzsákvisszajelz? vibrál halványan néha (még nem nézettem meg)
- Bizonyos id?közönként kicsit "utánfecskendez" az injektor (még nem nézettem meg...)
- Jobb oldali gömbfej nyikorgott, otthon kis olaj+injekciós t?vel fél óra alatt megoldva (kerék le- ill. felszerelésével együtt)
- Semmi más baja nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Nem rontom senki üzletét úgyhogy az els? szerel?m nevét nem közlöm.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
A második szerel? akihez hordom az autót:
Horváth László és fia ifj. Horváth László
9700 Szombathely
06-94-314-072
06-20-478-72-38
Mindent elintéztek idáig nekem (Trabant kuplungpedál heggesztést este 6-kor, Trabi fékcseréjét 1 nap alatt) A Seicentót általában hétvégére adom be és így megvan hétf?re, nagyon korrekt áron. Megmutatják mi a probléma és mit kell cserélni. (Ha nem értem a müködési elvét elmagyarázzák) Nyugodt szívvel hagyom ott az autót, ha kell bontóban keresnek alkatrészt.. Szerintem Szombathely egyik legjobb és legbarátságosabb m?helye (persze tisztelet a kivételnek,mert sok szerel?nél nem jártam)
Szerintem amíg van rá mód, lehet?ség mindig oda fogom hordani az autómat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiat 127 és Trabant 1,1 | Következő autója? | Ahogy az adott helyzet hozza, de szimpik a Fiat Multijet motorjai... És még sok más... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
