Ahhoz képest, hogy kétpálcás...
Szöveges ítélet
A legnagyobb erénye, hogy rendkívül szerethető, így a temérdek hátránya mintha fel sem tűnne. A motor nem túl zajos, amíg bírja szusszal, addig mi is bírni fogjuk, a szélzaj sem vészes, leginkább a kerekek felől hangos, a hangszigetelés nem volt elsődleges cél... 110-ig érzi jól magát, de addig nagyon, ami igen érdekes, mert 120-nál már mintha a „Világ vége” táblát is tisztán ki lehetne venni. A váltó áttételezés az autó karakteréhez sokat ad hozzá, 120-nál 4000-et forog a motor. Nagyon jól tűri a gyors váltásokat, de néha nem veszi be az egyest, ilyenkor kettes, majd onnan egyes a megoldás.
Elöl jól ellehet férni, csak a tolatás gáz, mert a rükverc jobbra lent van, kicsit túl a barátságon. A pedálok valóban közel vannak egymáshoz, volt is bennem para, de a 43-as lábammal még soha nem fordult elő, hogy két pedált nyomtam volna egyszerre, szóval a probléma nem jelentős, viszont a jobb lábfej eléggé hátrafeszített helyzetben van, ami néha már rövidtávon is fárasztó, nincs mese, egyszer-egyszer el kell vennünk a lábunkat a gázról.
A sportülések jól tartanak, kényelmesek, jól is néznek ki, de a hátsó párnázott pad funkciója ismeretlen. A vezetőülés combtámasza kezdi elveszíteni a tartását, 40e km-t és habtestemet figyelembe véve, talán kicsit korai. Érdekes konstrukciós megoldás, hogy ha segíteni szeretnénk a hátra beülőnek és előre húzzuk az ülést, akkor beleütközik a plafonba a fejtámla mikor előre akarnánk dönteni. Javasolnám a FIAT-nak az "Italian engineering" felirat levédését és jól látható helyen történő feltüntetését. A csomagtartóba két ember cucca pont befér, meg a nagybevásárlás is ugyanennyi főre.
6 liter körül fogyaszt (legyen inkább 6-10 :), városban nagyon vidám vele cikázni, autópályán is stabil benyomást kelt, de 120-nál gyorsabban menni nem jó vele. Meglepően alacsonyan ülünk benne, a minap egy Cayenne 20 collos kerekeivel szemeztem a lámpánál. Nagyon könnyű vezetni, teljesen autó benyomását keltő eszköz bármiből is ül át az ember. Érezni, hogy „nincs benne anyag”, de haragudni lehetetlen rá, komoly műszaki gond pedig egyáltalán nincs vele, igaz én a megelőző karbantartás nagy híve vagyok, de mindenesetre sosem hagyott még ott sehol.
Első autónak pazar, lehet vele mókázni, de nem öl meg, bár mások könnyen kivégezhetnek minket, mert 1*-os a töréstesztje. Tessék ránk vigyázni!
Hibalista
- Hátsó kerékagyból nem lehetett kiműteni a csavarokat kerékcserénél. - Leszakadt a kipufogó (9 éves volt). - Generátor sípolt.
Ide hordtam szervizbe
Privát.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 34000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf I | Következő autója? | Talán egy Punto Cabrio jöhet mellé, vagy egy újabb Panda. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
