Nem akarom bántani, nem tehet róla
Szöveges ítélet
Nem akarom bántani, nem tehet róla, de azért a francia autógyártóknak lenne még mit fejlődniük. Mert hogy ez egy Peugeot, átcímkézve.
Kényelmetlen ülések - talán 2m-es embereknek idéális, viszont a deréktámasz nekem (1,75) mindig a hátam közepén van és nem lehet módosítani a helyét.
Csapnivaló hifi - állítólag ez már full extrás, de a hifije az nagyon gáz. Pontosan olyan amilyennek Winkler a legutóbbi Peugeot 208 esetében érzékeltette: mintha egy fazék lenne az ember fején és azon keresztül hallgatná, közben meg valaki kivülről kopogtatja a fazekat. Csak a magasak hallatszanak, mélyek nem. Autópálya temponál pedig végképp esélytelen bármit is élvezni a zenéből: inkább kikapcsolja az ember.
Fedélzeti számítógép - ez egy vicc. A Yaris I fedélzeti számítógépe ergonomikusabb ennél. Minden hülyeségre figyelmezet (3c foknál: Risk of ice; Automatic wiper deactived/activated, stb.), cserébe bizonyos beállításokat (pl. bluetooth) körülményesen lehet elérni a menüben.
Bluetooth néha lefagy, és csak 2-3 ujraindítást követően tér magához. Addig a legutóbbi telefonszámot mutatja, mintha még mindig folyamatban lenne a hívás.
Hangszigetelés - azt kifelejtették belőle. De hát ezt nem róhatjuk fel neki: egy haszongépjárműből készített személyszállító. Viszont autópálya temponál szó szerint fárasztó az a dübörgés amit produkál a kasztni. Nem hallani a motor hangját, olyan hangosan zörög a kasztni. Rádió hallgatás autópályán? Felejtsd el: nem fogod hallani a rádiót.
Ergonomia - ismét: egy Yaris I jobb ennél. Óriási belső tér, mégis semmi normális pakoló/tároló rekesz. Az óriási tér ellenér nem sikerült megoldani, hogy a vezető egy fél literes palackot el tudjon helyezni úgy hogy az ne boruljon fel, de elérhető közelségben legyen.
Műszerfal ergonómia - refi felkapcsolásakor az én szememet égeti a refi kék színű visszajelzője a műszerfalom. Nem is használom, ha nem muszáj.
Ablak fel/le húzó gombok ergonómia: a könyöklő közepén. De nem úgy, hogy felkönyökölve lazán a tenyérbe essen, hanem úgy, hogy a pirosnál ücsörögve, a "kényelmes fotelodban" helyezkedve, felkönyökölve pont a könyökeddel könyökölsz bele és riadtan ugrasz fel abból ami látszólag kényelmes pozícióba való elhelyezkedésnek tűnt, hogy "ki a f.. szórakozik az ablakommal"... ja én, bocsánat.
Ennél már csak az volt jobb, amikor a tükörállító választó gombjára könyököltél első alkalommal és nem tudtad, hogy miért csukódtak be a külső visszapillantó tükrök. És az autó újraindítására sem nyíltak ki. Sőt végig csináltad a windows restart módszert is - ki szálltál, bezártad, kizártad, beszálltál, beindítottad - és akkor is semmi, ugyanúgy csukva maradtak. Még szerencse, hogy ismersz olyat aki már látott ilyet. :)
Kézifék ergonómia: a vezető ülés bal oldalán. De ez még hagyján. Sikerült olyan jól eltalálni a pozícióját, hogy ha nem figyelek oda, akkor felhúzáskor a könyökemet pont a deréktámaszt állító bütykébe verem be. Tudod, olyan kellemesen, hogy pont az ideget találom el, hogy utánna 1-2 percig lezsibadjon a karom, és közben bőven legyen időm azt a barom mérnököt anyázni aki ezt így kitalálta. Cserébe bőven van hely a két első ülés között (gyakorlatilag semmi akadály nincs), hogy a csomagtartóba rakott cuccaid egy erősebb fékezésnél előregurulva szétszóródjanak a pedálsor alatt.
Váltó - egy szóval: gyatya. Akadozik, pontatlan.
Áltagban napi szinten 100-200km-t vezetek. Nem sok, de az elején hetente legalább egyszer mellé váltottam. A helyzet hosszabb idő után is változatlan, azaz elég gyakori. Hogy a mellé váltást biztosan elkerüljem, gyakran ellenőríznem kell, hogy az általam kívánt fokozatba került-e (azaz vissza üresbe, és megismétlem a váltást). Persze, tudom, én vagyok az ügyetlen, meg kell tanulni a váltót használni. :)
Futómű - olyan "kellemes" hátbaveregetős, mint a platós autóknál. Egy kicsit arra emlékeztet, mint amikor gyerekkoromba krumpli szedni vittek kora reggel a rögtönzött üléseken a traktor után kötött utánfutón a föld-úton. Na, ugyanolyan, csak ezt az új M0-son adja elő 100km/h-nál :)
Hibalista
- A hangszórok alacsony hangerőnél is zörögnek. Cserélték egyiket 14.000km környékén. - 15.000 km környékén kiégett a jobb első izzó (vadiúj autó). - 20.000 km környékén kiégett a bal első izzó is (micsoda meglepetés).
Ide hordtam szervizbe
Autóház BudaörsKedvesek, segítőkészek.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | GS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |