A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Scudo (2006)

Scudo 130 MJet (2.0) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem akarom bántani, nem tehet róla

Szöveges ítélet

Nem akarom bántani, nem tehet róla, de azért a francia autógyártóknak lenne még mit fejlődniük. Mert hogy ez egy Peugeot, átcímkézve.

Kényelmetlen ülések - talán 2m-es embereknek idéális, viszont a deréktámasz nekem (1,75) mindig a hátam közepén van és nem lehet módosítani a helyét.

Csapnivaló hifi - állítólag ez már full extrás, de a hifije az nagyon gáz. Pontosan olyan amilyennek Winkler a legutóbbi Peugeot 208 esetében érzékeltette: mintha egy fazék lenne az ember fején és azon keresztül hallgatná, közben meg valaki kivülről kopogtatja a fazekat. Csak a magasak hallatszanak, mélyek nem. Autópálya temponál pedig végképp esélytelen bármit is élvezni a zenéből: inkább kikapcsolja az ember.

Fedélzeti számítógép - ez egy vicc. A Yaris I fedélzeti számítógépe ergonomikusabb ennél. Minden hülyeségre figyelmezet (3c foknál: Risk of ice; Automatic wiper deactived/activated, stb.), cserébe bizonyos beállításokat (pl. bluetooth) körülményesen lehet elérni a menüben.
Bluetooth néha lefagy, és csak 2-3 ujraindítást követően tér magához. Addig a legutóbbi telefonszámot mutatja, mintha még mindig folyamatban lenne a hívás.

Hangszigetelés - azt kifelejtették belőle. De hát ezt nem róhatjuk fel neki: egy haszongépjárműből készített személyszállító. Viszont autópálya temponál szó szerint fárasztó az a dübörgés amit produkál a kasztni. Nem hallani a motor hangját, olyan hangosan zörög a kasztni. Rádió hallgatás autópályán? Felejtsd el: nem fogod hallani a rádiót.

Ergonomia - ismét: egy Yaris I jobb ennél. Óriási belső tér, mégis semmi normális pakoló/tároló rekesz. Az óriási tér ellenér nem sikerült megoldani, hogy a vezető egy fél literes palackot el tudjon helyezni úgy hogy az ne boruljon fel, de elérhető közelségben legyen.

Műszerfal ergonómia - refi felkapcsolásakor az én szememet égeti a refi kék színű visszajelzője a műszerfalom. Nem is használom, ha nem muszáj.

Ablak fel/le húzó gombok ergonómia: a könyöklő közepén. De nem úgy, hogy felkönyökölve lazán a tenyérbe essen, hanem úgy, hogy a pirosnál ücsörögve, a "kényelmes fotelodban" helyezkedve, felkönyökölve pont a könyökeddel könyökölsz bele és riadtan ugrasz fel abból ami látszólag kényelmes pozícióba való elhelyezkedésnek tűnt, hogy "ki a f.. szórakozik az ablakommal"... ja én, bocsánat.
Ennél már csak az volt jobb, amikor a tükörállító választó gombjára könyököltél első alkalommal és nem tudtad, hogy miért csukódtak be a külső visszapillantó tükrök. És az autó újraindítására sem nyíltak ki. Sőt végig csináltad a windows restart módszert is - ki szálltál, bezártad, kizártad, beszálltál, beindítottad - és akkor is semmi, ugyanúgy csukva maradtak. Még szerencse, hogy ismersz olyat aki már látott ilyet. :)

Kézifék ergonómia: a vezető ülés bal oldalán. De ez még hagyján. Sikerült olyan jól eltalálni a pozícióját, hogy ha nem figyelek oda, akkor felhúzáskor a könyökemet pont a deréktámaszt állító bütykébe verem be. Tudod, olyan kellemesen, hogy pont az ideget találom el, hogy utánna 1-2 percig lezsibadjon a karom, és közben bőven legyen időm azt a barom mérnököt anyázni aki ezt így kitalálta. Cserébe bőven van hely a két első ülés között (gyakorlatilag semmi akadály nincs), hogy a csomagtartóba rakott cuccaid egy erősebb fékezésnél előregurulva szétszóródjanak a pedálsor alatt.

Váltó - egy szóval: gyatya. Akadozik, pontatlan.
Áltagban napi szinten 100-200km-t vezetek. Nem sok, de az elején hetente legalább egyszer mellé váltottam. A helyzet hosszabb idő után is változatlan, azaz elég gyakori. Hogy a mellé váltást biztosan elkerüljem, gyakran ellenőríznem kell, hogy az általam kívánt fokozatba került-e (azaz vissza üresbe, és megismétlem a váltást). Persze, tudom, én vagyok az ügyetlen, meg kell tanulni a váltót használni. :)

Futómű - olyan "kellemes" hátbaveregetős, mint a platós autóknál. Egy kicsit arra emlékeztet, mint amikor gyerekkoromba krumpli szedni vittek kora reggel a rögtönzött üléseken a traktor után kötött utánfutón a föld-úton. Na, ugyanolyan, csak ezt az új M0-son adja elő 100km/h-nál :)

Hibalista

- A hangszórok alacsony hangerőnél is zörögnek. Cserélték egyiket 14.000km környékén. - 15.000 km környékén kiégett a jobb első izzó (vadiúj autó). - 20.000 km környékén kiégett a bal első izzó is (micsoda meglepetés).

Ide hordtam szervizbe

Autóház BudaörsKedvesek, segítőkészek.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? GS Következő autója?
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Scudo 2006 (2007 - 2007)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)