A külső nem minden
Szöveges ítélet
Minden nap városban használt autó,egész nap megy,embereket szállít.Ez a munkája.
Ami tetszik:
Kívül-belül szép autó,nagyon sok szempontból praktikus.Rengeteg tároló rekesz az utastérben,minőségi sugallata van az egész autónak.Nagyon meglehet szeretni,méretéhez képest a fogyasztása kiváló!Súly elosztása jó,hossza ellenére nem érezni annyira azt az általános fenékdobálós jelenséget,emiatt gyorsabb kanyarvételeket is támogat.A futómű szépen nyeli el az úthibákat.A 6-os váltó pontos,jó az áttételezése.
Ami nem tetszik:
Az autó egyáltalán nem tartós,rengeteg a típushiba ami mindnél kifog jönni csak használati mód kérdése,hogy mikor.
A futómű alul méretezett ehhez a 20 mázsás önsúlyhoz,emiatt rendkívül érzékeny pontja az autónak.Rengeteg az elektromos eredetű hiba,de ez nem egyedi jelenség a Fiat-nál.Az árak minden javítási tekintetben magasak így nagyon hamar megutáltatja magát az autó.
A szerviz intervallumok nagyok,de a motor hamarabb megeszi az olajat,bár nem minden olajat eszik ugyan úgy.Hideg időben kevés a fűtés,de az olajkályha ami rásegít az a 8.3-ból 10 literes fogyasztást csinál.
A beszállás idősebb korosztály részére nagyon nehéz,az autó hasmagassága alacsony de a bejutáshoz nagyon magasra kell mászni.
Hátsó üléssorra csak ülést döntve lehet bejutni így tovább nehezítve a beszállást.2000-es fordulat alatt a 120-as MultiJet rendkívül gyenge,bejáratás után valamit javult, de hatalmas a turbó lyuk.
Az autó majdnem minden héten megy a szervizbe,megbízhatóság ezzel kilőve.
A fékbetétek 18ezer km alatt totál elkoptak.Téli időben ha a kézifék befagy sehogy nem lehet megindítani,az autó mozgásképtelen is lehet.
Hibalista
- 9000km-stabil rúd csere garanciába - 18000km fékbetétek elkoptak,csere - jobb elektromos tükör motorja meghalt(zárásra csukódik,nem kikapcsolható) - vezető oldali zár tönkrement,csere - jobb-külső féltengely csukló megadta magát - jobb első keréknél abs jeladó tönkrement - befecskendezési rendszer hiba hiba előzés közben megfogta az autót,magától megjavult mire szervizbe ért - vonóhorog csatlakozónál elektromos panel miatt az index rendszeresen begyorsul (csatlakoztatott futót érzékel) - tolató radar ugyan emiatt csak ritkán működik - vezető oldali ablak emelő szerkezet meghibásodott - vezető oldali ülés deréktámasz nem működik - fényszóró izzók majdnem egyszerre haláloztak - - - - - -
Ide hordtam szervizbe
Fiat Márkaszerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Hiace | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.9/10) |
