Nem hibátlan, de egyszerű konstrukció
Szöveges ítélet
Végtelenül egyszerű, talán nem elpusztíthatatlan de gyerekjáték fenntartani, szervizelni, így nagyon kifizetődő a használata.
2010-ben vettem, szándékosan benzines motorral. A sokak számára jól ismert egy vezérműtengelyes Aurelio Lampredi féle Fiat motor van benne, (annak ellenére hogy ez igazából francia gyártmányú karosszéria, francia mérnöki munkával) amit jól ismerünk már az X 1/9-től a Regata-ig mindenből. A motor elpusztíthatatlan, megbízható konstrukció. Ami szokatlan hogy a nem is túl pici 78 lőerős telejsítményt ezzel a rövid löketű pörgős mocival biztosították a nagy tömegű bódé ellenére. Ezt pedig nagyon rövidre vett differenciálművel próbálták ellensúlyozni, így a városban robbanékony gép, autópályán már 110-nél űvölt, így nem az országjárás az erőssége. Lakott területen azonban nagyon kellemesen és lendületesen lehet vele autózni. A felépítményen van néhány gyengébb műszaki megoldás, ilyen például a tolóajtó sínjének nem túl precíz megoldása, (A szervízkönyv szerint már pár év után nem csukódott rendesen.) iletve az utastér néhány gyengesége. A fűtésszabályozás vezérlőkarjai elég hamar eltörnek, ahogy a hamutartó teteje is 100% hogy megadja magát. De ennyi. Ha valaki dolgozni szeretne, és nem digitális légkondigombokat nyomkodni, fillérekből szervizelni, annak csak ajánlani tudom. Több autóm van mellette, de ezt soha az életben nem adom el.
Hibalista
- Csak a kopó alkatrészek, amit minden autón cserélni kell.
Ide hordtam szervizbe
Saját műhelyemben.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 318000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 318 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
