Vasszamár
Szöveges ítélet
Az autóra azért volt szükségem, mert a másikat fel kellett újítani(törés), és a teljes generál(fémig lebontani, majd újra összerakni) elhúzódott.Gyorsan kellett egy kocsi, lehetőleg diesel(és olcsó).Ami jó az a motor, váltó, futómű: most a télen a -25 fokban egyedül ez indult a soron, a diesel passat(szomszédé volt) meg sem mozdult :)Soha nem hagyott cserben.Bármikor bárhová el merek indulni vele.
Ami gáz: a kasztni rohad. műszaki elött két hétig hegesztettem.Viszont pl a fékhez nem kellett hozzányúlni, lemértük és csont nélkül átment :) A hátsó futómű szilentjei szutykok, télen koválygott az autó tőle.Az elektronika elég gáz, bár most házi módszerekkel megcsinálva(villamossági szerelő csinálta, szóval biztonságos).A gond az volt, hogy a hátsó lámpákhoz csak kb 8V ment.Az utángyártott alkatrészek minősége nagyon rossz, lehetőleg csak gyárit kell venni hozzá.Igazából a kis javításokon kívül nem volt gond vele soha.Igaz 8 ezernél mindig olajcsere, és ha valami elromlik, akkor nincs szögelés.Az autó előéletét jól ismertem, ezért mertem megvenni(ismerősé volt).A hasonló korú társai sokkal rosszabb állapotban vannak szerintem, mert ez mióta az országban van, mindig szerető gazdinál volt.
Ami még idegesítő: kb 30-40 mp ig izzít télen(mindig ilyen volt).Az ember úgy menne már olyankor, de nem, ha nem várom meg a lámpát, akkor csak "köszörül".:)
Ami még jó dolog.Az ötös váltó első négy fokozata rendkívül rövid, ezért városban nagyon jó menni vele.Pl egy négysávos úton keresztben(négyes kereszteződés), a negyedik sáv szélénél váltom a negyediket. :) bár nem egy száguldó idegbeteg,azért 120-130 as utazóban mentem vele a pályán.A legjobban 90-100 nál érzi jól magát. Fogyasztás: a 185 ös kerekekkel(jól nézett ki vele:) ) sem evett 6 litert.A biztosítás: 11 ezer/ n.év.
Hibalista
- -Vákumpumpa(membrán): gyári 20 év körül bírt magyar utángyártott 1-et.1000 Ft
- -Kuplungbowden: gyári 20 év, utángyártott 5 hónap.1500 Ft
- -lámpa: a foncsor elhomályosodott.(csere) 4000 Ft(új)
- -kormánygömbfej(mikor vettem, már lógott)3000 Ft körül/pár
- -külső féltengelycsukló 8000 Ft ( a gyárban beleszereltet dobtam ki, a másik oldali még az eredeti :) )
Ide hordtam szervizbe
Berek Autószervíz Tatabánya Sárberek
10 pontos, ha az a legjobb :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 164 | Következő autója? | Alfa 164 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
