A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Ritmo (1978-1988)

Ritmo 1.5 85 S 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Az els?re mindig emlékszel majd...

Szöveges ítélet

Az els? igazi saját autóm volt ... saját pénzb?l.
1985-ös évjárat, 5 ajtós, törtfehér szín, 83 Le, 1499-es motorból, plüss bels?vel, mindenféle elektromos visszajelz?vel, (még fogyasztásmér?!!! is, a digitális órájába századmásodpercet is mér? stopper volt beépítve, bordó!!! LED-es kijelz?! Ma sincs jobb óra egy autóban sem!), a Ladák után jó fogású kormánnyal. Kényelem és energonómia tekintetében még ma is etalonnak tartom. (F?leg mióta van szerencsém a Germán hadistenek mindenféle harciszekereinek hajtásához, hát én arra nem emlékszem, hogy a Ritmóbol 200 km után fájó derékkal szálltam volna ki...)
1992-ben (vidéken) az ismer?sök között az els? igazi nyugati autó volt. Nekem tetszett a formája (már négy els? lámpa, de még a második sorozat lökhárítója) és mondhatom a lányoknál is bejött. (A hátsó ülés gyakorlatilag egyenes volt...)
Szóval megvettem egy neppert?l, aki kilóra hozta be a kocsikat akkoriban Olaszból. (Járhattam évekkel kés?bb a vámhivatalba meg a bíróságra a ki nem fizetett vám és számla nélküli eladások miatt tanúnak.) Mindenki lesajnált: "Olasz ócskavasat vettél kisapám! Ez mindenhol otthagy majd!"
Na ez ami szinte soha nem jött be. Ez volt a Fiat egyik legjobb motorja állítom. Sima egyvezérm?s hajtás, teljesen mechanikus gyujtás + karburátor. Olajból jó volt bele a Botond is, sz?r?nek meg a Dácsiáé. Amivel nem lehetett spórolni az a gyertya volt. (Meg utólag beépítettem egy 150 Ft-os benzinsz?r?t, mert a magyar benzin olyan sz@r volt /van és lessz/, hogy kéthavonta telefutott az érzékeny karbi kosszal, hogy szakadma meg a MOL!) Csak FIAT V45LSR, vagy Marelli V4LR (ezek gyakorlatilag ugyan azok voltak, csak a Fiat felülvizsgált) volt jó bele, mindem más típus 1.000 km után tönkrement. Ezekkel 10.000 a csereperiódus + olajcsere + leveg?sz?r?csere. (Az egész kijött 5-6.000-b?l) Csak kopó alkatrészeket vettem bele évekig. Kétszer megjárta Itáliát is + bejártam vele az országot. Minden úton elvitt és nem is fogyasztott sokat. (Egyszer kipróbáltam: országúton, éjszaka, tartós 90 és tényleg 5,2 litert fogyasztott!!!) Amikor már nagyon rohadtak az ajtajai, olaszban Artusónál színválasztékban vettem rá öt ajtót 100 D. márkáért. (Mindketten örültünk, én meg f?leg, mert még vagy egy fél kocsira való elektromos cuccot elhoztam ajándékba, még most is van otthon 4 els? lámpám elfekv?be...) A hátsó dobfékek munkahengereivel szenvedtem egy kicsit, mert a magyar utángyártott Lada tömítések 10-20.000 km-t bírtak csak. (Érdekes az eredeti 120.000.-km-t!) Egy kuplungtárcsa, bovden, csapágycserével megúsztam a nagyjavításokat. A motor titka az volt, hogy félévente átnéztem a tömítéseket és amelyik már engedte az olajat kicseréltem. Ez mindig került vagy 500 forintomba akkoriban. Elektomos gondja nem sok volt, köszönhet?en annak, hogy én voltam az els? tulaja magyarországon és B@rom Bernáth egyszeri autóvillamossági szerel? még nem nyúlt hozzá.
A lényeg: ha ma legyártanák a Fiatnál újjonnan, én bizony bevállalnám második kocsinak! Csak azután jött a Nagy Szerelem az Alfa...

Hibalista

- Bovden, kuplungtárcsa + nyomcsapágy csere = 6.000.-
- Fels? gumiszilent 2 db = 1.800.-
- Leng?kar = 2 x 900.- (jó volt valamelyik Zastaváé)
- Kerékcsapágy = 800.-
- Hátsó fékmunkahenger (Lada tömítés jó bele) = 300.-
- Termosztát = 2.000.-

Ide hordtam szervizbe

SK szerelde volt, soha nem állított megoldhatatlan probléma elé. Gyakorlatilag 10 db villáskulcs meg egy csavarhúzó elég volt a szereléshez.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1985
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kispolák Következő autója? Alfa 33 1.5 4X4 SportWagon
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Ritmo 1978

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)