A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1.3 Multijet 90 HP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Városi autó - inkább városon kívülre

Szöveges ítélet

Az előző autóm punto 2 volt benzines. Eljött a csere ideje, a kis puntoval meg voltam elégedve, sok gondom nem volt vele, viszon kicsit gyengének éreztem autópályán és országúton (1.2 60 ló). A nagyobb nyomaték és alacsonyabb fogyasztás miatt kerestem dízelt következő autónak. A grande punto jó vételnek tűnt kis motor (nálunk Szerbiában a biztosítást lökettérfogat szerint fizetjük), viszonylag nagy teljesítmény és nyomaték (200Nm, 90 ló).

A motor hidegen elég kerregős, de bemelegedés után egész kultúrált lesz a hangja. A motor rezgéseiből szinte semmi nem jut be az utastérbe, egyedül a váltón és a kuplungpedálon érezni némi rezgést alapjáraton, de ez sem vészes. Az autó egész jól húz, már amikor van turbónyomás, alacsony fordulaton nagyon nincs ereje a motornak: 1500-as fordulat alatt padlógázra szinte semmi nem történik, 1500-tól kezd éledni, és 2000 körül hirtelen jön meg a nyomaték és megindul. Ezt a karakterisztikát meg lehet szokni, de városban nagyon nem kellemes. Ha nagyon le kell lassítani és leesik a fordulat (kerékpárost kell előzni, vagy szűk utcába befordulni) 2-3 másodperc is kell hogy érdemben meginduljon. Országúton viszont elemében van az autó 90-100 km/h körül 5.ben van tartalék is előzéshez, vagy 6-osban lehet spórolósan utazni. A 6-ik sebesség igazából autópályára való, 130-nál 2600 körül forog a motor, nem hangos, és még itt is van tartalék 150-160ig simán lehet gyorsítani. A fogyasztás valóban baráti országúton 4 liter körül el lehet járni, városban rövid távokon 6-6.5 (télen lehet 7-7.5 is nagyon rövid utakon), autópályán 5-6 között sebességtől és klímahasználattól függően.

A futómű nekem kicsit pattogós, főleg rossz úton, viszont kanyarban elég stabil. A váltó elég hosszú úton jár, de elég pontosan megvezetett, nem lötyögős.
Az autó beltere nagy csalódás az előző punto-khoz képest is (vezettem pár évig punto 1-est is, utána a fentebb említett punto 2-t). Kemény műanyagok mindenfelé, ami nem is is lenne akkora baj (nem kopogtatással kezdjük a vezetést ugye :-), de azok a részek is kellemetlen tapintású kemény anyagokból vannak amit folyamatosan használunk: bajuszkapcsolók, ajtóbehúzó.

Mivel keveset megyek (kb 10.000 km évente), nem igazán éri meg a dízel még az alacsony fogyasztás mellett sem, a kellemetlen karakterisztikáról már nem is beszélve. Főleg a kíváncsiság vezérelt hogy kipróbáljam a dízelt, de rájöttem, hogy nem az én világom, hamarosan meg is válok tőle.
Véleményem szerint aki sokat megy országúton/autópályán és fontos az alacsony fogyasztás és nincs szüksége nagy autóra annak jó választás lehet egy multijet motorral szerelt grande punto.

Hibalista

- A sofőr oldali ablakemelő (típushiba eltört egy vezeték az ajtózsanérnál) - Manuális klíma egyik tekerőgombja akadozott - Csomagtér ajtó egyik gázrugója tönkrement - Hátsó ajtók télen nehezen nyílnak kívülről - ez is típushiba fórumokon találni rá végleges megoldást, de WD-40 is valamennyit segít rajta - A fentebb említett hibákat otthon javítottam. - Ezeken kívül bal első stabilizátor és toronycsapágyak lettek cserélve, valamint a szokásos szervizt csináltam rajta (olajcsere, szűrők)

Ide hordtam szervizbe

Annus autószerviz Szabadka, Szerbia

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Punto 2 Következő autója? Golf
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Nekem higgyetek - ez már nem kisautó

Punto Grande 1,3 mjet style - 78 LE - 2006
1999.11.30 9000   5,0

-=Puncika=-

Punto Grande 1.4 8v - 2006
1999.11.30 21000   5,0

3 ajtós GP

Punto Grande 1,3 M-Jet 90 - 2006
2009.05.26 70000   4,0

3 ajtós GP Update

Punto Grande 1,3 M-Jet 90 - 2006
2010.07.09 110000   5,0

A Fiat dízele 2007

Punto Grande 1.3 JTD Multijet 90LE - 2007
2011.03.09 53000   3,3

A Kék Villám

Punto Grande 1,4 16V SPORT - 2006
1999.11.30 6500   -

A család kedvence

Punto Grande 1,9 Mjet Emotion 120 Le - 2007
2012.03.06 3500   1,0

A fekete párduc

Punto Grande 1.4 8v - 2006
1999.11.30 14000   -

A feleségem imádja

Punto Grande 1,4 16v Emotion - 2007
2007.11.12 5000   -

A gyengécske digó

Punto Grande 1.2 8V Style - 2006
1999.11.30 11500   3,7

A hangulatos és takarékos olasz!

Punto Grande 1,3 JTD (75LE) - 2007
1999.11.30 1000   3,0

A hibás szerelem

Punto Grande 1.2 8V Style - 2006
2007.11.12 9000   -

A kategória királya

Punto Grande 1,2 Active - 2007
1999.11.30 20000   -

A kis Drága...

Punto Grande 1,3 Mjet 90 lovacska - 2005
1999.11.30 0   1,0

A kis kedvenc 2!

Punto Grande 1.4 dinamic - 2007
2008.05.23 6000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)