Városi autó - inkább városon kívülre
Szöveges ítélet
Az előző autóm punto 2 volt benzines. Eljött a csere ideje, a kis puntoval meg voltam elégedve, sok gondom nem volt vele, viszon kicsit gyengének éreztem autópályán és országúton (1.2 60 ló). A nagyobb nyomaték és alacsonyabb fogyasztás miatt kerestem dízelt következő autónak. A grande punto jó vételnek tűnt kis motor (nálunk Szerbiában a biztosítást lökettérfogat szerint fizetjük), viszonylag nagy teljesítmény és nyomaték (200Nm, 90 ló).
A motor hidegen elég kerregős, de bemelegedés után egész kultúrált lesz a hangja. A motor rezgéseiből szinte semmi nem jut be az utastérbe, egyedül a váltón és a kuplungpedálon érezni némi rezgést alapjáraton, de ez sem vészes. Az autó egész jól húz, már amikor van turbónyomás, alacsony fordulaton nagyon nincs ereje a motornak: 1500-as fordulat alatt padlógázra szinte semmi nem történik, 1500-tól kezd éledni, és 2000 körül hirtelen jön meg a nyomaték és megindul. Ezt a karakterisztikát meg lehet szokni, de városban nagyon nem kellemes. Ha nagyon le kell lassítani és leesik a fordulat (kerékpárost kell előzni, vagy szűk utcába befordulni) 2-3 másodperc is kell hogy érdemben meginduljon. Országúton viszont elemében van az autó 90-100 km/h körül 5.ben van tartalék is előzéshez, vagy 6-osban lehet spórolósan utazni. A 6-ik sebesség igazából autópályára való, 130-nál 2600 körül forog a motor, nem hangos, és még itt is van tartalék 150-160ig simán lehet gyorsítani. A fogyasztás valóban baráti országúton 4 liter körül el lehet járni, városban rövid távokon 6-6.5 (télen lehet 7-7.5 is nagyon rövid utakon), autópályán 5-6 között sebességtől és klímahasználattól függően.
A futómű nekem kicsit pattogós, főleg rossz úton, viszont kanyarban elég stabil. A váltó elég hosszú úton jár, de elég pontosan megvezetett, nem lötyögős.
Az autó beltere nagy csalódás az előző punto-khoz képest is (vezettem pár évig punto 1-est is, utána a fentebb említett punto 2-t). Kemény műanyagok mindenfelé, ami nem is is lenne akkora baj (nem kopogtatással kezdjük a vezetést ugye :-), de azok a részek is kellemetlen tapintású kemény anyagokból vannak amit folyamatosan használunk: bajuszkapcsolók, ajtóbehúzó.
Mivel keveset megyek (kb 10.000 km évente), nem igazán éri meg a dízel még az alacsony fogyasztás mellett sem, a kellemetlen karakterisztikáról már nem is beszélve. Főleg a kíváncsiság vezérelt hogy kipróbáljam a dízelt, de rájöttem, hogy nem az én világom, hamarosan meg is válok tőle.
Véleményem szerint aki sokat megy országúton/autópályán és fontos az alacsony fogyasztás és nincs szüksége nagy autóra annak jó választás lehet egy multijet motorral szerelt grande punto.
Hibalista
- A sofőr oldali ablakemelő (típushiba eltört egy vezeték az ajtózsanérnál) - Manuális klíma egyik tekerőgombja akadozott - Csomagtér ajtó egyik gázrugója tönkrement - Hátsó ajtók télen nehezen nyílnak kívülről - ez is típushiba fórumokon találni rá végleges megoldást, de WD-40 is valamennyit segít rajta - A fentebb említett hibákat otthon javítottam. - Ezeken kívül bal első stabilizátor és toronycsapágyak lettek cserélve, valamint a szokásos szervizt csináltam rajta (olajcsere, szűrők)
Ide hordtam szervizbe
Annus autószerviz Szabadka, Szerbia
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Punto 2 | Következő autója? | Golf |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
