A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1,4 T-Jet Emotion 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Turbo benzin - soha mást!

Szöveges ítélet

Előzmények:
Főleg városban használandó, visszafogott fogyasztású munkábajárós autót kerestünk, amivel nagyobb nyaralásnak is neki lehet vágni, megpakolva is lazán bírja a hegyi szerpentineket és a tartós autópályázást is. Nem elhanyagolható szempont volt a dögös dizájn és az élvezetes vezethetőség is, emellett a 3,7 milliós árlimitbe bele kellett férnie az automata klímának, ülésfűtésnek is.
Az alternatívák szép egymásutánban kipróbálásra is kerültek, melynek végeredményeként nyomban egy sorosra rövidült az egyébként sem túl hosszú lista.

Első benyomások, tapasztalatok 1 év, 13.500 km után:

A megállapított árlimitbe bealkudott diszkrét sportcsomag (16”-os alufelni, hátsó- és küszöbspoiler) valamint a viszonylag komor szürke-metál fényezés együtt igencsak jól mutatnak.

A belső hosszában a külső méretekhez képest elég bőséges, szélességben azért már passzentosabb a dolog. Az Emotion kivitel ülései nagyon szépek (tweed/castiglio szürke), hosszú távon is kényelmesek, és még elfogadható oldaltartásuk is van. Az alaphifi elég jól szól, az extraként rendelt elektromos deréktámasz, ülésfűtés és kiegészítő elektromos fűtés mind remek dolog, utóbbi a motort is kíméli hideg reggeleken. Meglepő, de a digitklímán a légbefúvás iránya is külön állítható a két oldalon, ez kétszer-háromszor ennyibe kerülő gépeknél sincs mindig így. A csomagtartó mérete és a bővíthetősége eddig mindig elegendőnek bizonyult. Sokcuccos nyaralásokhoz majd kap esetleg egy tetőboxot, az évi egy-két alkalom miatt nem kívánok a maradék 50 hétben feleslegesen nagy autóval járni.

A motor egyszerűen zseniális, mindent tud, ami kellhet, és még éppen-éppen nem túl sok egy ilyen apróságba. Mindenféle vezetési stílust támogat, igazából nincs olyan fordulatszám-tartomány, ahol sokat kelletné magát. Harmadikban például lehet vele 25-30 km/h-val rángatásmentesen poroszkálni a városi forgalommal, lehet 50-ről megindítva nyomatékból durva meglepetést okozni, és lehet előzést 80-ról megkezdeni majd pár pillanattal később 110-nél vigyorogva befejezni.
A városi ciklusra megadott gyári fogyasztást Szegeden, kizárólag a reggeli és délutáni csúcsban használva is könnyedén hozza: max. 8,3-8,6 vs. gyári 8,7 l/100km. Városon kívüli fogyasztása erőteljesen stílus- és hangulatfüggő, minden azon múlik, hogy milyen sűrűn használjuk ki a motorban rejlő lehetőségeket. Az átlagosnál kicsit dinamikusabban hajtva nálam országúton 6,0-6,5 l, autópályán pedig 8,2-8,5 l csusszan le a torkán. Én ezzel tökéletesen meg vagyok elégedve, mivel sokkal jobban megy és mégis 1-1,2 literrel kevesebbet fogyaszt, mint a korábbi hasonló teljesítményű és hasonló tömegű benzines autóim.

A váltó az én ízlésemnek kissé túl könnyen jár, lehetne keményebb, jobban passzolna a kocsi karakteréhez. A fokozatkiosztás a nyomatékos, de pörögni is szerető motorhoz ideális: öt viszonylag hosszú fokozat, nem is kell ide több. Az ötödik már nagyon kímélő, áttételben közelebb áll sok hatgangos hatodikjához.

A fék állat. Harapós és nem fáradékony. Többek közt ezért éri meg erős motorral venni egy adott típust, mert általában komolyabb fék (nagyobb tárcsa) is jár hozzá.

A kormány formája, fogása etalon, maga a kormányzás elég direkt és pontos is, a rásegítés mértékét azonban picit eltúlozták, nekem jobban tetszene, ha erősebb kezet kívánna.

Télen és nyáron is 16”-os kerekekkel járok, szerintem ez a legjobb párosítás a viszonylag feszes futóműhöz. Így még egyáltalán nem ráz, viszont nagyon szépen fekszik be a kanyarokba.


Tapasztalatok 3,5 év, 32.500 km után:

Időközben kinőttük, egy Skoda Yeti (szintén kis benzines turbó!) lépett elő első számú családi autóvá, a Grande megmaradt második autónak, amolyan városi rohangálósnak. Továbbra is imádjuk, problémamentesen és élvezetesen teszi a dolgát.

Pozitívumok:
- Semmi nyoma öregedésnek, elhasználódásnak, lemosva, kitakarítva pontosan úgy néz ki kívül-belül, mint újkorában. Egyetlen kivétel talán az enyhén ráncosodó bőrözés a kormányon - ami nem is lenne zavaró, ha egyébként nem volna minden teljesen makulátlan. Azt hiszem, újra is fogom bőröztetni hamarosan…
- Kiderült, hogy ha a feleségem jár vele, akkor a városi fogyasztás átlag 7,5 l, és kizárólag rövid utakon használva sem megy 7,7-7,8 l fölé. Tényleg nagyon „lábfüggő” a dolog.
- Igaz, hogy már több mint három éve használjuk, de még mindig képes a gyorsulás terén meglepetést okozni.

Negatívumok: - tényleg csak a ráncosodó kormánybőrözés.

Ki vegyen Grandét? Bárki, akinek tetszik, és nincs plusz egy milliója nagyobbra/jobbra.
Ki vegyen Grande T-Jetet? Bárki, akinek tetszik, szeret vezetni, és nincs plusz másfél-két milliója, hogy fussa még élvezetesebbre.

Hibalista

- Kesztyűtartó ajtaja nehezen csukódott - garanciában javítva - Sofőr- és anyósoldali ülésfűtés gyárilag felcserélve van bekötve. Megszoktuk, így hagytuk. - semmi egyéb

Ide hordtam szervizbe

Fiat Nova majd később Rupesky, Szeged:Kissé trehány banda és drágák is(utóbbira csak akkor jöttem rá, amikor a Pappas lett a hivatalos Fiat márkaszervíz, és elkezdtem oda vinni az autóinkat)

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Pappas, Szeged:Gyorsak, korrektek, rugalmasak

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Alfa 156 Következő autója? Fiat 500 TwinAir?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)