Talján ördög
Szöveges ítélet
Őszintén szólva sokan óvtak az olasz autóktól, de sajnos én első látásra beleszerettem és onnantól nem volt menekvés. Igazából az ár/teljesítmény/kényelem/fogyasztás tulajdonságokat figyelembe véve ez jött ki a legjobbra és szerintem ez a legszebb is a mezőnyből. :)
Az Emotion felszereltség valami egész mást mutat, mint a Dynamic, szerintem megéri a felárat. Ahogy a digitális klíma és az MP3-as hifi is. Az autó még grafitszürke színben sem unalmas, eddig mindenki egyszerre elegánsnak, fiatalosnak mondta.
A miniatűr dízelmotor teljesítményét egyre inkább becsülöm. Anélkül, hogy őrült módjára nyomnám a gázpedált az autó szépen gyorsul, könnyű vele dinamikusan menni. Azért senki se gondoljon versenyautóra, ez egy kicsi dízelmotor, 2000-es fordulatszám alatt halott. Viszont nagyon élvezetes tud lenni, ha megtanulja az ember használni.
Az autó úttartása nagyon jó. Elég feszes a futómű, ami a pesti utakon néha önfeledt pattogást eredményez (kanyarban pattogot már el kicsit a feneke, de nem vészes). Ugyan a fővárosi utakra nem a legjobb, de autópályán, jobb minőségű autóúton jó az úttartása.
Több márka hasonló kategóriájú autóját próbálgattam és elmondhatom, hogy nagyon halk belül. A szélzaj úgy 110 körül kezd erősödni (a nagy visszapillantó tükrök miatt), de 160-nál (és persze német autópályán :)) még mindig alig hangosabb.
Számomra minden kézre esik, a digitklímát és az mp3-as hifit is könnyű kezelni. Az egyetlen probléma a tárolórekeszek hiánya, illetve kár, hogy a kesztyűtartó nem zárható (talán külön lehet ezt kérni extraként). A vezetőülés állíthatósága fantasztikus, az, hogy a magasságát is lehet állítani tényleg nagyon hasznos.
Ha esetleg a Dynamic és az Emotion felszereltség között nem tudna választani valaki... Amivel több az Emotion: klíma, könnyűfém felni, belül a kárpitok tapintásra sokkal jobbak (plüss), ugyanez az anyag kerül az ajtókra is, a külső színnel harmonizál a belső műanyagborítás (ez az én grafitszürke autómnál belül szálcsiszolt-fém hatású lett :)).
Összegezve: szeretem ezt az autót, most is ezt választanám. Majd pár 10e km után írok még.
Hibalista
- Zörgött alapjáraton. Klímakompresszor volt a hibás, garanciában cserélve.
Ide hordtam szervizbe
BestAutóház - Nagyon korrektek voltak. Az autó hátulját alig 1 hónaposan összetörték, de a szervíz példásan járt el, 2 hét alatt mindent elintéztek és visszakaphattam az autót.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Partner | Következő autója? | az még messze van, de talán Fiat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
