Szerethető kocsi, kisebb-nagyobb hibákkal
Szöveges ítélet
Szerintem jó formájú, eltalált és hangulatos belsővel rendelkezik.
Kisautó kategóriához képest jók a méretei, nem érezni sem kívül sem belül, hogy kicsi lenne.
Motor:
4,8-5,2 l/100 km-en, 90-110 km/h-s tempónál, 35-65% városi-országúti használattal. 70-80-as tempónál akár 3,5-4,0 l-t is ki lehet hozni belőle, de igen ritka az olyan alkalom amikor hosszútávon és folyamatosan, szinte csak "lendületből" halad az autó...
Teljesítmény:
A turbó valamikor 2200 körül kapcsol be, ez alatt nincs benne erő. Viszont felette rendesen meglódul az autó. Látszik, hogy nagyon kell bele a turbó. Nyomatékra viszont nincs panasz. (benzines ugyan nem lett próbálva, de ekkora kasznihoz 1,4-es motor alatt erősen kompromisszum)
Futómű:
Kanyarban stabilan megy, nem billeg. A kisautó kategóriájában nagyon jó.
Fék:
Nagyon érzékeny, de jól és pontosan adagolható. Meg kell szokni.
Elég jónak találom a fékutat, gyorsan meg lehet állni vele.
Váltó:
Néha kicsit akadozik, de nem zavaró. A holtjátéka elég olaszos, pl egy Golf precízen megvezetett, könnyű váltásához egyáltalán nem lehet hasonlítani.
Karosszéria:
A kormány és az ülésmagasság nem volt állítható, ami azért hiányzik, ennek ellenére könnyen megszokható volt.
A kesztyűtartó elég nagy, nem csak a térképnek és szervízkönyvnek van helye.
4 utasnak kényelmes, de 5 személynek azért már szűkös.
A csomagtartóba két kisebb bőrönd befér. Egy nagyobb útra (pl nyaralás, Horvátország) a családosok jobb ha plussz tetőcsomagtartóval mennek.
Nem olyan jól hangszigetelt, hallatszanak a karosszéria "nyekergései", érződik rajta, hogy lemezből van. Ettől függetlenül, abszolút nem zavaró a menetzaj.
A hátsó ajtók nehezen nyílnak kívülről, erősen kell a kilincset húzni, olyan mintha be lenne zárva...
Összegzésképpen alapjába véve nagyon szerethető, jó autó.
Az apróbb hibák azonban bosszantóak, olyanok amiknek egy két-három éves autónál elő sem szabadna jönni (fűtés ventillátor kapcsolója pont télen, mínusz 8-10 fokban romlott el, meg lehet fagyni a kocsiban, ráadásul ventillátor nélkül iszonyatosan párásodnak az ablakok).
-----
ui: mivel garanciális még az autó, ezért szinte csak az üzemanyagra kell költeni, viszont a ha már lejárt volna a turbócsere, a fűtés komplett elektromos kábelezés cseréje, és az egyéb apróságok közel 300e-350e Ft-ba került volna :-(
Ha lejár a garancia biztos nem viszem márkaszervízbe, mert inkább kompletten cserélik az egész egységet és az eléggé zsebbe nyúlós mutatvány (lásd turbó...)
Hibalista
- hátsó ajtók nehezen nyithatóak - lengéscsillapítónál a gumibak szétesett - fűtőventillátor kapcsoló és kábelezés - turbó csere - fűtés hőmérséklet szabályzó szorul - váltó rudazat-mechanika megszorul
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó Zrt - Fiat márkaszervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 47000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra A | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
