Szeretett Fütyülős trakink!
Szöveges ítélet
90 ló, 6 gang, 6 lufi és mindenféle aktív és passzív biztonsági kütyü. Az autó váltás legfőbb oka egy az előzőnél sokkal biztonságosabb autó vásárlása volt. Az Albea csak 1 vezetőoldali lufit tudott felmutatni, még egy ABS-t sem. :-( A GP 5*-a és az elérhető dízel erőforrás régi álmom váltotta valóra. Pedig az első próbaút után jó fél évvel szántam rá magam, hogy megrendeljem az igényemnek megfelelő modellt. Május végén vehettem át, azóta nagyon összeszoktunk, sok hosszú úton vagyunk már túl. 5000 km-nél lecseréltettem márkaszervízben az olajat, biztos, ami biztos, hosszú távre tervezem használni. A szervízkönyv 30ezer km-es szervízintervallumot ír, de ezt semmiképp nem várom ki, már tervezem... mondjuk úgy 25-nél aktuális lesz. Az olajat szépen tartja, megéri hát a gondoskodás. Mint ahogy a turbóra is nagyon odafigyelek, hagyom lehűlni és fokozatosan terhelem csak. Imádom a hangját! :-)
Többször tettünk meg vele ezer kilométert meghaladó utakat, melyek során kényelmes és odafigyelve hihetetlen fogyasztási értéeket tudott produkálni. 100-as átlaggal, több, mint 900 km-es hatótávot produkált, ami úgy 4,7 l/100 km-es átlagot jelentett.
Ketten 9 napos kempingtúrát tudtunk csak a csomagtartóba pakolva pakolva megvalósítani (sátor, 2 hálózsák, mobilkonyha, kajákkal, ruhák, stb...) Az Albea után sokkal nagyobb kihívás jól pakolni, hogy a véges helyen valóban elférjenek a cuccok.
A 15 colos acélon levő nyárikat, ugyanakkora télikkel szerelve készültünk a télre. Szerencsére volt idén hó, jó volt próbálgatni valóban mire is képes az elektronika és én. ;-)
Bp-en használva a fogyasztás 6 liter körüli, a nagy mínuszokban a 7-et is elérte nem túl rövid távokon használva. Hosszú utakon és autópályatempónál is nyugodtan lehet 5 literrel számolni. A motor kellően rugalmas, lehet rá számítani a szorult helyzetekben, jó vele előre menekülni, ha weekend driverek ügyeskednek. A 6 sebességes váltó jó partner a mindennapokban, a benzines elődhöz képest más a fokozatok kiosztása, de más a motor, a GP majd dupla akkora nyomatékkal rendelkezik... át kellett szokni a dízelre, mint ahogy a fokozatok pakolgatását is a turbólyuk miatt. Ezért szinte mindig egy fokozattal visszább kell hagyni, mint a benzinest..., hogy 1500 és 2000 között tartasam. Sebességtartásnál így viszont sokkal több fokozattal játszhatunk felfelé!
Hibalista
- Hátsó ajtó felől nyekergés (megkenve) - Hátsó ajtó kilincsek, bowdenállítással orvosolva - Kesztyűtartó nehezen záródott - Gyári mp3 CD fejegység, CD-t nem játszotta le, nem adta ki, 2x csere! A 3. jónak tűnik. Gari. - Generátor nyikogott, kezdte beadni a kulcsot, még épp garis csere (gyári felújítottra) + egy új ékszíj, 50ezer után tuti, ami... - 2 év gari lejárata után megállt a kocsi, engine check lámpa, esős, párás idő, valami vizet szívhatott... - Kesztyűtartó nyitómechanizmusánál tört el műanyag, cserélni kell!
Ide hordtam szervizbe
Fiat Szabó
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
magán
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Albea 1.2 EL | Következő autója? | nem tervezem még |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
