Olasz meló, de jó!
Szöveges ítélet
Július közepén úgy döntöttünk, hogy új autót vettünk. Keret szűkös, igények és elvárások nagyok, piac pang. Kis kategóriás autóban tudtunk csak gondolkodni, a választék ebben a szegmensben is széles. Benzninesben gondolkodtam és min.1,2 motor legalább 70 lóerővel. Nem ezt a szegmenst néztem ki, hanem eggyel magasabbat és konkrétan Ceed-et, vagy esetleg Focus-t. De egyik sem fért bele 1,6-os motorral.
Fiesta, Swift, Almera, Rio, Astra G Classic, Fabia, Corsa, Clio, Ibiza és Punto Classic (ebben a sorrendben) néztük meg az autókat és a hozzá tartozó ajánlatokat. Szinte egyik sem fogott meg igazából. Mindegyikben volt valami ami miatt bevállaltam volna, de egyik sem volt az igazi. Kollégáim javaslatára megnéztem a Grande Puntot, holott soha nem voltam Fiat párti. Amikor megláttam a szalonban, beültem és rögtön úgy éreztem, hogy megdobbant a szívem. Talán egy jel volt. Nagyon megtetszett és rögtön ajánlatot kértem egy 1,4 Dynamic sportra. 3 alkudozás után kipróbáltam az autót és megegyeztünk. A 4. alkalommal mentem volna szerződést aláírni, de egy kollégám javaslatára kipróbáltam a kis Panda Mjetet 70 Le-vel. Tetszett. Egész éjszaka fórumozás stb. Másnapra a dízel mellett döntötem. Megegyeztünk. Volt készleten fekete Dynamic. Megvettem. Nagy volt az öröm. 3500 km kellett, hogy rávegyem magam az írásra. Mindíg vártam vmire, hogy történjen. Hát semmi különös. Leszámítva, hogy 3 ajtót beállítottak rajta és a kesztyűtartó zár akadozását állították. Fogyasztásom vegyesben (2/3 110-130 km, 1/3 város) 2-3 fővel 35 % klímával 5,2-5,3. 130-140 temponál 5,3-5,4. 90-100 km/órás temponál 5 liter körül van, de hát ki tudja azt tartani. Nos egyenlőre ennyit tapasztaltam. Kezelőszervek nagyon jól el vannak találva. Rendkívül sajnálom, hogy a kormány és a váltó nem bőr. A műanyag abszolút nem tettszik. A kozépkonzol szép nagy autósra sikerült. Váltó pontos, kormány szuper (főleg a city funkció). Futómű picit keménynek tűnik, de jó az úttartása. Motor: 1,25 ccm3 75 le dízel létére nagyon szimpatikusan és egyenletesen húz. A kategóriás 1,4 -es benzines autókat szerintem teljesítményben veri. Nem bántam meg, hogy nem az 1,4 78 Le t választottam, dehát rengeteg pro és kontra van. Benzines akkor kellene, ha lenne pénzem egy jó turbos motrot fenntartani. Fűtést még nem tudtam letesztelni, picit tartok a tapasztalatok olvasása után de csak nem fagyok bele. 1,5 hónap és 3500 km után jelenleg nem vennék mást ennyi pénzből. A ceed még mindíg bejön de az még legalább 400 ezerrel több.
Nos én mindenkinek ajánlani tudom, az autón tényleg észrevehetőek a Grande jelek a kategóriás társaihoz képest. Legyen dízel, vagy benzines mindkét modell jó választásnak tűnik. Később folytatom a tapasztalataimmal.
Hibalista
- Bal első ajtó és két hátsó ajtóbeállítás,
- Kesztyűtartó zár akadozik (majd kicseréltetem gariba)
Ide hordtam szervizbe
Ring Autoház Szolnok
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | az még min. 3 év (c4 picasso vagy 159 SW) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
