A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1.4 T-jet Sport 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

NARANCS

Szöveges ítélet

2 és fél évesen került hozzám, caribbean orange színű 3 ajtós Sport T-jet. Nem vagyok olasz fanatikus, csupán keveset futott kisautót kerestem 2,5 millióból erős, dinamikus motorral, ami nem visz csődbe ha tankolni kell és hosszabb utakra is el tudok indulni vele. Néztem Cliot, Polot, Fiestát is, de egyik sem volt meggyőző. Főleg a dinamikus motor miatt estek ki, hiszen a keretbe nem fért bele az új Polo 1.2-es TSI-vel, szívó benzinest meg nem akartam, ahogy kis köbcentis 1.4-es 1.5-ös olajost sem. Így maradt a kalapban a Grande. Eredetileg egy feketét néztem, de nem volt szimpatikus az eladó és a 13.000 km-es autó első tengelyén már teljesen kopott gumik voltak. Világos volt, hogy palira akar venni, így eljöttem. Végül a NARANCSot vettem meg 47ezer valós km-rel, vezetett szervizkönyvvel, kiegészítő 2 éves garanciával. Semmi mókolás nem volt rajta, full gyári volt mindene. Fújva volt az egyik sárvédő garázskapun meghúzás miatt, plusz kapott egy alapos polírt és fedőlakkot, mert matricás autó volt, de jó áron jutottam hozzá és műszakilag is nagyon egyben volt (mindenről fényképes dokumentáció van egyébként).
A narancssárga szín vagány, sokan megnézik (ez magunkba fordulós napokon akár hátrány is lehet), könnyen megtalálom a parkolóba, engednek sávot váltani stb.
Módosítások: kapott egy gyári Abarth kipufogót, aminek szolid hangja van (nem akartam kályhacsövet rakatni az autómra), megkapta az Abarth gyári fekete lápáit, az első rendszám alatti két rács közti területet feketére fújattam és a tükröket is feketére fújattam.

A motor fantasztikus. 1.4 turbóbenzin, 120LE, 205Nm, hozzá csupán 1135kg üresen. Könnyen veszi a fordulatot, 1500-as fordulattól szépen viszi a bódét, nem igényli a pörgést, egész dízelesen el lehet vele lenni. Nem is nagyon szoktam pörgetni. Csippelni sem kell, ez bőven elég mindenre. Figyelni kell a bemelegítésre, a hidegen korlátozott terhelhetőségre és a lehűtésre. 110.000 km van benne és semmi baja.

A váltó lehetne pontosabb és kevésbé gumis, de aki tud autót vezetni, annak nem fog gondot jelenteni. 5-ösben 155-nél forog 4ezret a motor, itt kezd nagyon hangoskodni.

A fék nagyon jól fog, viszont teljes fékezésnél hajlamos bekacsázni a feneke, ami a futómű egyszerű konstrukciójának köszönhető.

Futómű: nagyon tapad, határhelyzetig semleges, terhelésváltásra kicsit dobja a seggét. Rossz úton a 17-es felnikkel hajlamos elpattogni, viszont az egyenesfutása sokkal stabilabb a 205/45 17-nek mint a 185/65 15-ös télinek. A vékony kerék miatt sokkal jobban érzem az oldalszelet és autópályán a kamionok által keltett menetszelek is meg-megdobják. A vastag kerékkel semmi. Ég és föld, mintha más autóban ülnél.

Belső: összességében nagyon tetszik. Mintha egy számmal nagyobb autóban ülnék (elöl legalábbis). Mondjuk ez egy közel full extrás darab (Skydome, tempomat, Blue and me, Interscope hiányzik, de amúgy full). A zene nem nagy szám, de nekem elmegy, nem vagyok túl audiofil. Többen írták, hogy zörög, de az enyém teljesen csendes. Mondjuk vigyázok is rá, városban nem megy és a gödröket is igyekszem kerülni.

Az élet úgy hozta, hogy hosszabb utakon használom, Budapest és Sopron között, főleg autópályán (Budapesten inkább BKV, mert sajnálom az autót a pesti utakon). Így tartós 140-150-nél 7,8 körül eszik, ami egy 120 lovas autótól nem rossz teljesítmény. Nagyobb autókat megszégyenítően tud menni ha kell, ugyanakkor tartós 100-as tempónál képes 6 alatt is fogyasztani, tehát meglehetősen sokoldalúan használható autó.

A hibalista alább található. 13ezrenként cserélek Selénia olajat, két évente váltóolajat (szintén Selénia) és mindig csak gyári, vagy azzal megegyyező minőségű alkatrészeket kap, tehát nem spórolok rajta. A Selénia olajnak 3ezer forint literje. 3 litert nyel el a motor. Szűrőkkel (összes) mindennel együtt egy olajcsere durván 50-55ezer forint. És persze olyan ember csinálja, aki nem ellopja az olajat, hanem tényleg bele is tölti. Egyszer cserben hagyott, de az az akku hibája volt. 4 évesen és 1 naposan minden előjel nélkül merült le. Assistance ki, bikázás, másnap vettem egy Banner akkut, azóta nincs gond.

Eredetileg is 3 évre terveztem vele, tehát tavasszal eladó lesz. Óva intettek az olaszoktól, de én nagyon megszerettem, mert hálás kis autócska. Szerintem jól választottam. Ha tehetném megtartanám 2. autónak, pedig tulajdonképpen nincs szükségem két autóra, meg hát csak állna benne a pénz kihasználatlanul. Még nem tudom mi lesz helyette, viszont aki szeretne jelentkezni egy nagyon megkímélt, hozzáértően karban tartott kisautóért reális áron, az nyugodtan jelentkezzen a www.puntoclub.hu fórumában. Lackó86 felhasználónevet kell keresni.

Hibalista

- Index és fénykapcsoló (garancia - 55.000 km) - Tolatólámpa pára (garancia 60.000 km) - Utastérventillátor 2x (65.000 km, 70.000 km garancia) - Hátsó lengéscsillapítók - 72.000 km (17-es felnik hátránya) - Hűtőventillátor (80.000 km - garancia) - Kerékcsapágyak - 85.000 km (j.h.), 102.000 km (b.h) -

Ide hordtam szervizbe

Best Autószerviz Bp (16. ker) - 5 pont (időközben megvonták tőlük a márkaképviseleti jogot) Hosszadalmas ügyintézés és elég nagyképű stílusFiat Nikko Bp (17.ker) - 2 pont (ők sem Fiat szeviz már) No komment - mikor ott voltam már autójuk sem volt a szalonbanFiat Motor-Car Sopron - 6 pont (elmegy, semmi extra)Autóház Budaörs - 7 pont (a Fiatosok közül ők a legkorrektebbek)

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Makár Gábor (Sopron) - ismerős szaki. Kötelező szervizeket ő végzi. Tudom, hogy megcsinálja azt amit kérek és amit nem tud megcsinálni azt előre jelzi, nem áll neki kísérletezni az autón. Ez mindenképpen erény, ezért 10 pont!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 47000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 63000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Escort Következő autója? ?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)