A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1.3 Multijet Style 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mini Maserati, aki nem szereti a hideget

Szöveges ítélet

Nagyon új még az autó, sokat nem tudok írni (majd bővítem), egyenlőre nagyon tetszik. Kisautóhoz képest hatalmas belső térrel rendelkezik, jócskán túlnőtte kategóriatársait.
A belseje nagyon szép, jóval komolyabb a régi Puntónál. A kemény műanyagok viszont megmaradtak, de azt hiszem ez csak az "újságírókat" zavarja... Az 1.3-as multijet motor 2000-es fordulattól nagyon megugrik, hihetetlen dinamika egy ilyen kis dízelmotortól! Hidegen kissé hangos, de ahogy melegszik lecsendesedik. A fogyasztás 5.5 liter körül alakul zömmel klímával, de azt modják ez pár ezer kilóméter után valamivel lejjebb megy.
A gyári Blaupunkt MP3-as CD nagyon szépen szól, számomra bőven elég.
A futőműve keménynek mondható talán ezért is koppan nagyokat az öblösebb kátyúkban, amiből itthon aztán van bőven.
Ahogy megy bele a kilóméter, egyre jobban tetszik, és vannak dolgok amik zavarnak, nagyon hiányzik a külső hőmérséklet jelző.
Valamelyik újágban olvastam, hogy Németországban "állítólag" visszahívják az összes Grande Puntót a kormánymű gyári hibája miatt. Felhívtam egy ismerősöm a Fiatban, és elmondtam neki a dolgot, erre ő azt válaszolta, hogy már nem egyben cseréltek kormányművet, de visszahívásról nem hallott. A biztonság kedvéért bevittem ,megnézték, próbálgatták, és az volt a válasz, hogy hibátlan. Úgy legyen!
Zavar még az is, hogy csavarodó igénybevételnél (Pl:padkára fel-leállás) nyikorgó hangot hallok a bal hátulja felől. Nem lenne elég merev? Pedig nem is ötajtós. A vegyes átlagfogyasztás kicsivel lejjebb ment 5,2-őt ír a computer, 90%-ban város! Biztos, hogy megvenném mégegyszer!
Még annyit, hogy a motor nagyon kevés hőt termel, most, hogy volt egy-két fagyos reggel igencsak lassan melegedett, és hol van még a tél, nem lesz túl meleg benne... szerintem! De hát valamit valamiért!
Időközben túlhaladtam a 14000 kilómétert, baja nem volt az autónak. Talán annyi zavaró benne, hogy rossz úton a kalaptartó felől "nyekergő" hang hallatszik. És a fényezés szerintem elég gyengére sikeredett, mert már a sárvédőkön egy-két helyen már leverte a kavics. Időközben már a tél is elmúlik, persze ezt nem nevezném télnek, és azt kell mondanom, hogy ha mégegyszer újat vennék mindenképp kérnék bele kiegészítő fűtést, mert a fűtés az nagyon gyenge benne. Állítólag kevés hőt termel a motor. Na de ennyire?! A fogyasztás 5 és 5.5 liter között mozog városban, országúton 5 alá megy. Olvastam egy népítéletet amiben több, mint 7 literes fogyasztásról ír az illető. Hát ezt én lehetetlennek tartom, és jót nevettem rajta, mert ennyit állandó padlógázzal sem hiszem, hogy meg lehetne etetni ezzel a kis diesel motorral.
Lassan 25000 km-nél járok, az autóval komolyabb baj nem volt, eltekintve két bosszantó apróságtól. A kesztyűtartóban a zár elkezdett akadozni, majd be sem lehetett már zárni. Visszavittem összerakták, működött egy hétig aztán megint... Csere garanciában.
A második szintén zár, csak az már az ajtóé. Borzasztó ciki volt, ablakot lehúz, kinyúl és kintről nyitni az ajtót, mig megjött a cseredarab. Valami apró bizbasz letört a zárban.
Ismét megjött a tél a -10 fokok, az autóban fűtés gyakorlatilag nincs. Üzemi hőfokra országúton vagy hegymenetben melegszik fel. Városban nem igazán, mert a lámpáknál alapjáraton szépen visszahűl a motor. (kiegészítű fűtést javaslom aki most tervezi venni)
Karácsonyi ajándékként előjött egy komolyabb hiba. A Tátrába tartottam síelni, és nemsokkal a cél előtt elkezdett fütyülni a turbó. Kicsit megijesztett, az első adandó alkalommal visszavittem a szervizbe, ahol megállapították, hogy a turbóban egy lapát "egy hangyányit" elhajlott.
Kérdem én, miért, mitől?! A válaszok: nem tudjuk, de valószínűleg belekerült valami. Értem én, de hogy kerülhetett oda be valami, ami elhajlithatott egy turbó lapátot...
Aztán egy hajmeresztő dolgot hoztak ott össze nekem: mivel kinn tombolnak a mínuszok, a turbó szívócsövében lecsapódó pára megfagy, és ha az ember úgy indul el másnap, hogy nem melegíti fell kellően a motort a jég nem olvad ki, és a turbó beszívja a jeget lapátnak annyi...
Kérdem én mi a megoldás? Válasz: alapjáraton melegítsem az autót üzemi hőfokra! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
Ez az autó leghamarabb május környékén fog alapjáraton üzemi hőfokra felmelegedni tájékoztattam az illetőt, de akinek ilyen van tudja.
A másik illető azt mondta, hogy ezek a dieselmotorok hosszú távú utazásokra lettek kifejlesztve, nem rövid városi közlekedésre, ott majd felmelegszik a motor.
Rendben mondom, de ha jól tudom ezt a motort Swift-ekbe, Pandák-ba, Corsá-kba stb. tehát kisautókba teszik, amik ugye inkább városban szaladgálók, mintsem országúti cirkálók. Ha a motor országúti használatra lett fejlesztve miért teszik városi kisautókba...?
Azt hiszem ők sem tudják pontosan miért ment tönkre a turbó, és ezért találnak ki mendenféle történetet, de száz szónak is egy a vége, kicserélik garanciában.

Hibalista

- Kesztyűtartó zár (garis csere), bal oldali belső ajtónyitóban valami pöcök letört ( ezt is cserélték garanciában).
- Turbó (csere garanciálisan).
-

Ide hordtam szervizbe

Twin 93 kft Miskolc

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 206 1.4 HDI Következő autója? az új bravo multijet?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)