Mini Maserati, aki nem szereti a hideget
Szöveges ítélet
Nagyon új még az autó, sokat nem tudok írni (majd bővítem), egyenlőre nagyon tetszik. Kisautóhoz képest hatalmas belső térrel rendelkezik, jócskán túlnőtte kategóriatársait.
A belseje nagyon szép, jóval komolyabb a régi Puntónál. A kemény műanyagok viszont megmaradtak, de azt hiszem ez csak az "újságírókat" zavarja... Az 1.3-as multijet motor 2000-es fordulattól nagyon megugrik, hihetetlen dinamika egy ilyen kis dízelmotortól! Hidegen kissé hangos, de ahogy melegszik lecsendesedik. A fogyasztás 5.5 liter körül alakul zömmel klímával, de azt modják ez pár ezer kilóméter után valamivel lejjebb megy.
A gyári Blaupunkt MP3-as CD nagyon szépen szól, számomra bőven elég.
A futőműve keménynek mondható talán ezért is koppan nagyokat az öblösebb kátyúkban, amiből itthon aztán van bőven.
Ahogy megy bele a kilóméter, egyre jobban tetszik, és vannak dolgok amik zavarnak, nagyon hiányzik a külső hőmérséklet jelző.
Valamelyik újágban olvastam, hogy Németországban "állítólag" visszahívják az összes Grande Puntót a kormánymű gyári hibája miatt. Felhívtam egy ismerősöm a Fiatban, és elmondtam neki a dolgot, erre ő azt válaszolta, hogy már nem egyben cseréltek kormányművet, de visszahívásról nem hallott. A biztonság kedvéért bevittem ,megnézték, próbálgatták, és az volt a válasz, hogy hibátlan. Úgy legyen!
Zavar még az is, hogy csavarodó igénybevételnél (Pl:padkára fel-leállás) nyikorgó hangot hallok a bal hátulja felől. Nem lenne elég merev? Pedig nem is ötajtós. A vegyes átlagfogyasztás kicsivel lejjebb ment 5,2-őt ír a computer, 90%-ban város! Biztos, hogy megvenném mégegyszer!
Még annyit, hogy a motor nagyon kevés hőt termel, most, hogy volt egy-két fagyos reggel igencsak lassan melegedett, és hol van még a tél, nem lesz túl meleg benne... szerintem! De hát valamit valamiért!
Időközben túlhaladtam a 14000 kilómétert, baja nem volt az autónak. Talán annyi zavaró benne, hogy rossz úton a kalaptartó felől "nyekergő" hang hallatszik. És a fényezés szerintem elég gyengére sikeredett, mert már a sárvédőkön egy-két helyen már leverte a kavics. Időközben már a tél is elmúlik, persze ezt nem nevezném télnek, és azt kell mondanom, hogy ha mégegyszer újat vennék mindenképp kérnék bele kiegészítő fűtést, mert a fűtés az nagyon gyenge benne. Állítólag kevés hőt termel a motor. Na de ennyire?! A fogyasztás 5 és 5.5 liter között mozog városban, országúton 5 alá megy. Olvastam egy népítéletet amiben több, mint 7 literes fogyasztásról ír az illető. Hát ezt én lehetetlennek tartom, és jót nevettem rajta, mert ennyit állandó padlógázzal sem hiszem, hogy meg lehetne etetni ezzel a kis diesel motorral.
Lassan 25000 km-nél járok, az autóval komolyabb baj nem volt, eltekintve két bosszantó apróságtól. A kesztyűtartóban a zár elkezdett akadozni, majd be sem lehetett már zárni. Visszavittem összerakták, működött egy hétig aztán megint... Csere garanciában.
A második szintén zár, csak az már az ajtóé. Borzasztó ciki volt, ablakot lehúz, kinyúl és kintről nyitni az ajtót, mig megjött a cseredarab. Valami apró bizbasz letört a zárban.
Ismét megjött a tél a -10 fokok, az autóban fűtés gyakorlatilag nincs. Üzemi hőfokra országúton vagy hegymenetben melegszik fel. Városban nem igazán, mert a lámpáknál alapjáraton szépen visszahűl a motor. (kiegészítű fűtést javaslom aki most tervezi venni)
Karácsonyi ajándékként előjött egy komolyabb hiba. A Tátrába tartottam síelni, és nemsokkal a cél előtt elkezdett fütyülni a turbó. Kicsit megijesztett, az első adandó alkalommal visszavittem a szervizbe, ahol megállapították, hogy a turbóban egy lapát "egy hangyányit" elhajlott.
Kérdem én, miért, mitől?! A válaszok: nem tudjuk, de valószínűleg belekerült valami. Értem én, de hogy kerülhetett oda be valami, ami elhajlithatott egy turbó lapátot...
Aztán egy hajmeresztő dolgot hoztak ott össze nekem: mivel kinn tombolnak a mínuszok, a turbó szívócsövében lecsapódó pára megfagy, és ha az ember úgy indul el másnap, hogy nem melegíti fell kellően a motort a jég nem olvad ki, és a turbó beszívja a jeget lapátnak annyi...
Kérdem én mi a megoldás? Válasz: alapjáraton melegítsem az autót üzemi hőfokra! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
Ez az autó leghamarabb május környékén fog alapjáraton üzemi hőfokra felmelegedni tájékoztattam az illetőt, de akinek ilyen van tudja.
A másik illető azt mondta, hogy ezek a dieselmotorok hosszú távú utazásokra lettek kifejlesztve, nem rövid városi közlekedésre, ott majd felmelegszik a motor.
Rendben mondom, de ha jól tudom ezt a motort Swift-ekbe, Pandák-ba, Corsá-kba stb. tehát kisautókba teszik, amik ugye inkább városban szaladgálók, mintsem országúti cirkálók. Ha a motor országúti használatra lett fejlesztve miért teszik városi kisautókba...?
Azt hiszem ők sem tudják pontosan miért ment tönkre a turbó, és ezért találnak ki mendenféle történetet, de száz szónak is egy a vége, kicserélik garanciában.
Hibalista
- Kesztyűtartó zár (garis csere), bal oldali belső ajtónyitóban valami pöcök letört ( ezt is cserélték garanciában).
- Turbó (csere garanciálisan).
-
Ide hordtam szervizbe
Twin 93 kft Miskolc
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 206 1.4 HDI | Következő autója? | az új bravo multijet? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
